Israel Hayom

האופרה הישראלית: "מחכים לאור ירוק"

- מתן אורן

"אחרי שבעה חודשים של ישיצ בה בבית, עובדי האופרה משצ תוקקים לשוב וליצור. הסולנים והסולניות, נגני התזמורת, מנהלי ההצגה, המלבישות, המאפרות, וטכנאי הבמה, התאורה והסאונד - כולם ממתינים לקבל מממשלת ישראל אור ירוק לפתיחת בית האופרה בהתאם למתווה התו הסצ גול למוסדות תרבות שאישרה הממשלה בתחילת ספטמבר. הכל מוכן באופרה הישראלית כדי להתחיל את העונה החדשה". כך מסר אתמול מנכ"ל האופרה הישראלית, צח גרניט, בהודעה לתקשורת על ההפקות המתוכצ ננות לעונת .2021צ2020

תוכנית האופרה לשנה הבאה כוללת שש הפקות חדשות שתוצ כננו במיוחד כדי להיענות להנצ חיות משרד הבריאות: האופרות יהיו קצרות או מקוצרות ויתקיימו ללא הפסקה; מספר המשתתפים על הבמה יהיה מוגבל וההפקות יתקיימו ללא מקהלה, עם תזמוצ רת מוקטנת ותוך שמירת מרחק בין הנגנים.

פרסום התוכנית לשנה הבאה בשלב זה הוא בעיקר צעד הצהצ רתי של הנהלת האופרה, משום שנכון להיום אין תאריך מדויק לחזרתם לפעילות של מוסדות התרבות בארץ. ממתווה משרד הבריאות ליציאה מהסגר עולה כי מופעי התרבות ישובו רק בשלב מאוחר מאוד, ולא לפני חזרה מלאה ללימודים, ופתיחת חנויות, מסעדות ובתי מלון.

על אף אי הוודאות באשר ללוח הזמנים, העמידה הנהצ לת האופרה תוכנית מעניינת ומקורית לעונה הבאה, הנשעצ נת בעיקר על כוחות מקומיים. בתוכנית ארבע הפקות חדשות לאופרות "שיקוי אהבה" מאת דוניצטי, "המדיום" מאת מנוצ טי, "רומיאו ויוליה" מאת בליני ו"האיטלקייה באלג'יר" מאת רוצ סיני, שיועלו בבימויים של חנן שניר, עידו ריקלין ושירית לי וייס, בהשתתפות סולנים מקוצ מיים מצוינים שביניהם הילה בג'יו, עודד רייך, אלה וסילביצצ קי, רחל פרנקל ודניאלה סקורקה, ובניצוחם של דן אטינגר, איתן שמייסר, יובל צורן ויעל קרת.

נוסף על כך יעלו שתי הפצ קות ישראליות מקוריות: האופרה "אימהות" מאת דוד זבה וערב אופראי שיוקדש לחנוך לוין.

 ??  ?? בית האופרה השומם
בית האופרה השומם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel