Israel Hayom

דוקו על בלושי וסדרה על רייגן

השבוע מתקיים באופן מקוון פסטיבל הסרטים AFI של מכון הקולנוע האמריקני ● בין הסרטים המעניינים: סרט תיעודי על השחקן המנוח ג'ון בלושי וסרט שמתעד את התפרצות הקורונה בסין

- דודי כספי, לוס אנג'לס

השבוע מתקיים בלוס אנג'לס פסטיבל הסרטים AFI של מכון הקולנוע האמריקני. הפסטיבל, שקיים זה 34 שנים, מתקיים השנה באופן מקוון בגלל הקורונה.

פסטיבל AFI נחשב לאחת התחנות האחרונות של סרטים בעלי פוטנציאל לעונת הטקסים. בדרך כלל הוא גם נותן במה ליצירות ולקולנועני­ם בינלאומיים בולטים. בשנים האחרונות אורחי הכצ בוד של הפסטיבל היו במאים כמו פדרו אלמודובר, אנייס ורדה ודיוויד לינץ'.

השנה מוצגים בפסטיבל 54 סרטים באורך מלא ועוד כמה עשרות סרטים קצרים וסדרות. המארגנים מתגאים השנה בייצוג נשי נרחב: 42 אחוזים מהסרטים הם של יוצרות נשים. כמו כן, 39 אחוזים מהיצירות הם של יוצצ רים ממוצא אתני מגוון. בין הפיגורות שזוכות להוקרה השנה בפסטיבל ניתן למנות את הבמאית ההודיתצאמר­יקנית מירה נאיר, את הבמאית סופיה קופולה ואת השחקנית הוותיקה ריטה מורנו.

את הפסטיבל פתח סרטה של הבצ מאית ג'וליה הארט "אני האישה שלך", בכיכובה של רייצ'ל ברוסנהאן ("גברת מייזל המופלאה"), שגם הפיקה את הסרט לצד ג'ורדן הורוביץ ("לה לה לנד"). מדובר במותחן פשע עם טוויסט פמיניסטי. הסרט יעלה בדצמבר באמזון.

סרט נוסף שביימה אישה הוא Pink" ‪"Skies Ahead‬ של קלי אוקספורד הקנדית. השחקנית האנגלייה ג'סיקה בארדן ("סוף הפאקינג עולם") מגצ למת בסרט צעירה שנושרת מקולג'

ומאובחנת עם הפרעת חרדה, מה שגורר אותה להתמרד ולנהל אורח חיים פרוע עד שהיא קורסת. בסרט משחקים גם הנרי וינקלר ("בארי"), מרשה גיי הארצ דן והשחקנית הישראלית אודיה רש.

נראה כי למרות ההיצע המרשים של סרטים עלילתיים, את מרב תשומת הלב השנה תופסים דווקא סרטים תיעוצ דיים, ובראשם 76" ימים", שכבר הוקרן בבכורה בפסטיבל טורונטו לפני חודש

וזכה לביקורות מהללות. הסרט עוקב אחר התפרצות הקורונה בסין, כשהוא מתמקד בבית חולים מקומי במחוז ווהאן בסין במהלך הסגר, ונוגע בסיפורים אישיים של חולי קורונה שנכפה עליהם בידוד. כמו כן מספק הסרט הצצה מרצ תקת לאופן שבו הסינים אכפו ביד קשה את הגבלות הקורונה כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

סרט דוקומנטרי מדובר נוסף הוא "בלושי", על חייו של הקומיקאי האגצ די ג'ון בלושי, שמצא את מותו באופן טראגי בגיל 33 בשיא הצלחתו. הסרט הוא אסופה של ראיונות עם כל האנשים הקרובים ביותר לבלושי, ובהם אישתו ג'ודי, אחיו השחקן ג'ים בלושי, ושוצ תפו לצמד "האחים בלוז", דן אקרויד.

בפסטיבל מוקרנת גם סדרה חדשה של רשת הכבלים שואוטיים, "הרייגנים", ובה תיעוד נדיר של נשיא ארה"ב רונלד רייגן ורעייתו ננסי. הסצ דרה כוללת קטעי ארכיון שמעולם לא נראו, אשר חושפים את מה שקרה מאצ חורי הקלעים כשבני הזוג רייגן עזבו את הוליווד לטובת הבית הלבן בתחילת שנות הצ08. הפרק הראשון של הסדרה עלה השבוע בארה"ב.

 ?? צילום: אי.פי ?? בלושי (משמאל) עם דן אקרויד בסרט "האחים בלוז"
צילום: אי.פי בלושי (משמאל) עם דן אקרויד בסרט "האחים בלוז"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel