Israel Hayom

"אני רוצה להוכיח שהישראלים על המפה בזכות"

בזמן שגיא שגיב בדרך לרשום היסטוריה בג'ירו ד'איטליה היוקרתי, רוכב אחר של ישראל סטארט־אפ ניישן, עומר גולדשטיין, ינסה "להותיר חותם" בוואלטה אספניה

- אלי שטרן

קבוצת האופניים ישראל סטארט־אפ ניישן תערוך היום לראשונה בתולדותיה הופעה בוואלטה אספניה - מירוץ הגרנד טור השלישי בחשיבותו בענף הרכיבה.

למרות שמקום הקבע של קבוצת סאן נמצא בג'ירונה, ספרד, היא מעולם לא השתתפה בוואלטה, אלא רק בכמה מרוצים קטנים יותר ברחבי המדינה.

בזמן שגיא שגיב מתקרב לסיום הופעתו השנייה בג'ירו ד'איטליה, בהרכב לוואלטה תציג סאן את עומר גולדשטיין, שמבחינתו ירשום היסטוריה פרטית כשיתמודד בטור יוקרתי בן 18 קטעים. עבורו תהיה ההופעה בוואלטה הזדמנות לעשות את מה שלא הצליחו שגיב בג'ירו וגיב ניב בטור דה פראנס - להיות חלק מקבוצת הבריחה, שאולי תגיע גם ראשונה אל קו הסיום.

"אני מודע לעובדה שקל יותר להגיד מאשר לבצע. זה הגרנד טור הראשון שלי, כך שאין לי הרבה קבלות", אמר אתמול גולדשטיין, "למרות שברור לי שמעולם לא עמדתי באתגר פיזי כזה, אני בכל זאת אומר בבירור - לסיים את הוואלטה זו לא מטרה בשבילי, אני רוצה לנסות ולהותיר חותם. אני רוצה להוכיח שהישראלים על המפה בזכות. אם אצליח בזה? אעשה הכל כדי שזה יקרה".

עומר ,)24( אחיו של רועי גולדשטיין (רכב במדי ישראל סייקלינג אקדמי ופרש בתחילת העונה הנוכחית), הולך לקראת אתגר עצום. הוואלטה צפוי לכלול ארבעה קטעים שטוחים בלבד ולא פחות מ־31 קטעים הרריים - שמונה רגועים יחסית וחמישה שיגרמו לרגליים של כל רוכב לפתח יחסי אהבה־שנאה עם שרשרת הרי הפירנאים.

הקטע הראשון היום, שייצא מאירון בחבל הבאסקים ויסתיים באייבר כעבור 173 ק"מ, כבר יכלול שני טיפוסים בקטגוריה .2 אם העליות לא יספיקו, מזג האוויר בוודאי יתרום לדרמה ולעוצמת הסיכון. בניגוד למסורת שבה הוואלטה היה נערך לקראת סוף חודש אוגוסט וגולש לספטמבר, אז נהנו הרוכבים ממזג אוויר ספרדי חם, הפעם צפויים לחכות לרוכבים לא מעט רוחות וגשמים בדרך.

יש לנו גם את פרום

בניגוד לגולדשטיין, שיידרש להוכיח יכולות בעיקר לעצמו מאחר שגרזן הציפיות ממש לא מונח על צווארו, יש שני רוכבים שכדאי לשים אליהם לב: הראשון הוא דן מרטין, שאכזב בטור דה פראנס כשלא הצליח להציג את יכולותיו לאחר שהיה מעורב בתאונה. השני הוא לא אחר מאשר כריס פרום.

"הוואלטה יושבת לי חזק בראש מאז השבוע האחרון של הטור", אמר מרטין, "אני מאמין שזה המרוץ שלי. השגתי כאן את הניצחון הראשון שלי בגרנד טור, ועל הנייר, עם כל העליות האלה, הוא מתאים ממש לי. יש סביבי חבר'ה לא מנוסים, אבל מחויבים ורעבים. אני מאמין שנוכל להשיג פה ניצחון".

לצידו של מרטין, לפחות בחלק מהזמן, ידווש פרום, הרוכב האגדי של קבוצת אינאוס. הוא ניצח פעמיים בוואלטה 2011( ,)2017־ו אבל הוא כאן למשימה אחרת לגמרי - להוכיח לכולם שהוא עדיין חלק מהטופ העולמי. בגיל ,35 אחרי שלא נבחר לרכב בטור הצרפתי ועם חוזה חדש בקבוצה הישראלית בעונה הבאה, פרום יודע שלמרות שבע זכיות העבר שלו בגרנד טור - בוואלטה הנוכחי נגלה אם נשאר לו עדיין מה לתת ברגליים.

מעל לספורט תרחף - כרגיל - עננת הקורונה. הוואלטה אמנם יוזנק במועדו, אבל תחת חשש כבד מעליית התחלואה באירופה ובייחוד בספרד.

הקבוצות שמשתתפות במרוץ כבר מזמן הוכנסו לבועה, וכל המעורבים מחויבים בבדיקות תכופות. אתמול עברו כולם סבב בדיקות נוסף, השני בסך הכל לפני הזינוק לקטע הראשון. מארגני הטור הודיעו שיסגרו הרמטית את הכניסות לכל מעברי ההרים והפסגות המרכזיות, זאת כדי לא לסכן את הרוכבים בהידבקות מקהל נלהב.

ג'ירו ד'איטליה. היום ייערך הקטע ה־61 מאודינה לסן דניאלה דל פריולו 229( ק"מ).

 ?? צילום: בטיני פוטו ?? גולדשטיין וחבריו בפעולה. מצפה להם אתגר גדול
צילום: בטיני פוטו גולדשטיין וחבריו בפעולה. מצפה להם אתגר גדול
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel