Israel Hayom

יורוליג, מאחורייך

ליגת האלופות של פיב"א תחל הערב עונה חמישית ● המטרה העיקרית: לעשות עוד צעד בדרך להפוך למפעל הבכיר באירופה ● עם חשיבה גמישה ומוצלחת יותר מהיריבה, ראשיה בהחלט יכולים להיות אופטימיים ● רק שהקורונה לא תקלקל

- אבי סגל

להתקרב ליורוליג ולערער על ההגמוניה שלה, זה לא רק להו ביא אליך כמה שיותר קבוצות טוו בות ולהעלות את רמת הכדורסל. זה גם לקבל החלטות נכונות. בכל נושא משבר הקורונה, ליגת האלופות של פיב"א, שנפתחת היום, נמצאת צעד אחד לפני היורוליג.

המפעל הבכיר באירופה סגר את העונה שעברה באמצע בגלל סיו פור הקורונה. ליגת האלופות, לעומת זאת, הצליחה לסיים את העונה ולהכו תיר אלופה בטורניר הפיינל 8 באתונה, לפני תחילת העונה הזו. טורניר בועה שהוכתר כהצלחה גדולה. היורוליג לא עשה שום התאמה בפורמט ובלו"ז שלו בגלל מגבלות המגיפה. ליגת האלופות הורידה את כמות המשחקים 8( בתים של 4 קבוצות, במקום 4 בתים של 8 קבוצות) וגם פיזרה אותם (כל קבוו צה תשחק פעם בשבועיים במקום כל שבוע). זה ייתן מרחב פעולה להתמודד עם ביטולים ושינויים. מצד שני: זה יוצר מצב לא אידיאלי במפעל אירופי, שבו קבוצה תזכה בתואר אחרי 14-12 משחקים בלבד (במקום .)22-20

ועוד החלטה נכונה שהקדימה את היורוליג. במפעל הבכיר החליטו על עונש של הפסד טכני לקבוצה שלא היתה יכולה להעמיד 8 שחקנים למו שחק - עונש כפול. בליגת האלופות החליטו מראש שמי שלא יוכל להעמיד סגל מתאים בעקבות המגיפה - משחקו יידחה. באיחור החליטו ביורוליג לבטל את ההפסדים הטכניים ולהחליט גם הם על משחקים חוזרים.

אם ליגת האלופות של פיב"א תצו ליח לסיים את העונה וביורוליג תהיה תקלה נוספת, זה יהיה נוקאאוט בעל השפעה עתידית גדולה על יחסי הכוו חות בין המפעלים האלה. אך לפני זה יצטרכו בליגת האלופות לדאוג שהו עונה הלא פשוטה הזו תעבור בשלום, ובינתיים כבר לקראת שבוע המשחקים הראשון נדחו שלושה משחקים, כולל זה של הפועל חולון בצרפת מול שולה (הפועל ירושלים אמורה לפתוח בשבוע הבא מול טורק טלקום אנקרה).

בדרך למהפך

סיפור ההתנהלות במשבר הקורונה הוא עוד דחיפה למפעל שנמצא בתו נופה, והופך את העונה הזו אולי לקו פרשת המים במאבק בין הליגות הביו נלאומיות האלה, אבל כדי להתמודד עם היורוליג, ליגת האלופות, בעונתה החמישית, צריכה קודם כל לגבור על היורוקאפ. מאז שיצאה לדרך, נשאלה השאלה: מי טובה יותר? בהתחלה התו שובה היתה חדומשמעית לטובת היורוו

קאפ. בעונה שעברה כבר היה קשה להו חליט. החל מהעונה הזו נדמה שהכף נוטה לכיוונה של ליגת האלופות.

מה שהביא לשינוי הוא כיוון התנועה הברור של הקבוצות לעבר המפעל של פיב"א. בקיץ חצו את הקווים מועדונים נחשבים באירופה כמו ריטאס וילנה, גלאטסראיי, דרושפאקה, טופאש בורסה ולימוז' ונוסף על כך הצטרף מועדון יוקרתי כמו פורטיטודו בולוניה.

בעונה הראשונה שלה היתה לליגת האלופות קבוצה ספרדית אחת. בשתי העונות האחרונות יש כבר ארבע קבוו צות מהליגה הטובה באירופה. בטורקיה 5( קבוצות), הליגה השנייה בטיבה, כל הצמרת מלבד קבוצות היורוליג אנאדולו ופנרבחצ'ה בצד של פיב"א.

כל הנתונים מראים שהיום יוצאת לדרך המהדורה הטובה ביותר של ליגת האלופות, ושהיא בדרך לסמן וי ראו שון (לעבור את היורוקאפ) בדרך למו טרה הגדולה: להפוך לליגה הבכירה באירופה. יש לה עוד דרך לעשות, כי כדי שזה יקרה היא צריכה לשבור את תקרת הזכוכית - נהירה של קבוו צות יורוליג לצד שלה, כפי שקרה עם היורוקאפ (לפלירט עם פנאתינייקו­ס בקיץ לא היה באמת סיכוי). ביום שזה יקרה - יתחיל המהפך האמיתי.

 ??  ?? בורגוס חוגגת תואר. ליגת האלופות הצליחה להשלים את העונה הקודמת
בורגוס חוגגת תואר. ליגת האלופות הצליחה להשלים את העונה הקודמת
 ??  ?? גם חולון וירושלים בצד של פיב"א
גם חולון וירושלים בצד של פיב"א
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel