Israel Hayom

רה"מ: "מטפלים בתקציב"; גנץ: "בלי תקציב נלך לבחירות"

נתניהו על מפלגת כחול לבן: "אופוזיציה בתוך הממשלה"

- יהודה שלזינגר ודניאל רוט־אבנרי

הוויכוח

בין הליכוד לכחול לבן סביב סוגיית התקצ ציב המשיך גם אתמול להלהיט את הרוחות. בכחול לבן איימו לחפש דרך אחרת אם לא יעבור התקציב. ראש הממשלה נתניהו אמר על מפלגת כחול לבן: "אופוזיציה בתוך הממשלה".

אתמול אמר בני גנץ במהלך ישיבת סיעתו כי "סדר העצ דיפויות שלי הוא סדר העדיפויות של מדינת ישראל ולא של עצמי. גם בצד השני סדר העדיפויות צריך להיות לא זה של בנימין נתניהו אלא זה של מדינת ישראל. נפגשתי היום עם נגיד בנק ישראל ונפגשתי עם עשרות מומחים, וכולם מדברים על צורך בתקציב לשנת .2021 אין אחד שמדבר על תקציב לשבוע אחד של .2020

התקציב הוא מבחן הרצינות והוא לא ייקבע בצ32 בדצצ מבר אלא בדרך אליו. אנחנו נהיה נכונים לשיתוף פעולה נוכח קיומה של ממשלה מתפקדת ותקציב שיוצא לדרך, אם לא נראה את זה קורה נבחר דרך אחרת ללכת בה, בין שבפיזור הכנסת או בדרך אחרת שנמצא לנכון. ככה זה לא יוכל להימשך".

מדובר בפעם הראשונה שבה אומר גנץ בקולו את המילים "נפזר את הכנסת", שהן למעשה מדברות על אפשרות של בחירות, לאחר שהודיע בשבועות האחרונים שילך למהלצ כים "קשים" אם לא יעבור התקציב ובכל פעם העלה את הטון המאיים. אך כאמור אתמול הודיע לראשונה בישיבת

סיעה בכחול לבן כי "אני לא מוכן להיות בן ערובה פוליטי של אף אחד".

גם שר החוץ, גבי אשכנזי, כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי "אם נתניהו לא יתעשת - חלאס! נגמר. אין טעם. יש לנתניהו עוד זמן לשנות ולעבוד איתנו כשותפים. הממשלה צריכה לעסוק בשיקום ובהצמחת המשק. במתן פתרונות לכלל הציבור, למובטלים ולעסקים. ולא לעסוק בשיקולים אישיים ופוליטיים. זוהי שעת חירום והציבור נקעה נפשו. כך לא מתנהלת שותפות".

נתניהו אמר ל"ישראל היום" בעניין התקציב כי "אני מצטער ששומעים את זה מתוך הממשלה. אופוזיציה מתוך הממשלה. אולטימטומי­ם. הרי התגייסנו כולנו כדי לטפל בקורונה. צריך לשים בצד את הפוליטיקה. מטפלים בתקציב גם של ,2020 וגם מכינים את ,2021 מצער שזה הכיוון שאליו הם הולכים. יש סיכום, חתמנו על חוק יחד. צריך ללכת יחד".

נזכיר כי בשבוע שעבר חשפנו ב"ישראל היום" שבכירים בכחול לבן מודים כי בכחול לבן יהיו מוכנים להאריך מעט את מועד העברת התקציב "אם נתניהו רציני ויזדקק למעט הערכה מטעמים טכניים".

 ?? צילום: אלכס קולומויסקי ?? גנץ. "שעת חירום"
צילום: אלכס קולומויסקי גנץ. "שעת חירום"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel