Israel Hayom

חזון של עתיד משגשג לכולנו

- | שגרירת בחריין בארה"ב לשעבר וחברת הקהילה היהודית

תרבות של שלום היא חלק בלתי נפרד מזכויות אדם, כבוד לרב גוניות, וחברות הוגנות יותר", כך אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ב"פורום הבכיר על תרבות של שלום" שהתקיים בניו יורק בשנה שעברה. הציטוט הזה מסכם את העקרונות המנחים בכל הנוגע לחזון של בחריין לדו קיום בשלום, ואת הסיבות שחוללו את פריצת הדרך עם מדינת ישראל ב 18 באוקטובר .2020

לכידות חברתית באמצעות דו קיום בשלום היא אבן יסוד בחזון של עידן חדש זה של ידידות ושלום בינינו. במשך עשרות שנים, הוד מלכותו המלך חמד בן עיסא אל ח'ליפה תמך באופן אישי במדיניות של דיאלוג בין דתי, דו קיום בשלום, והידברות עם קבוצות בין דתיות נוספות ברחבי העולם. בחריין היא המדינה הערבית המפרצית היחידה עם קהילה יהודית )קטנה אך תוססת( שממלאת תפקיד אינטגרלי בסצנה החברתית, הכ לכלית והפוליטית של הממלכה. הקהילה היהודית שלי נהנית מזה עשורים מאקלים של חופש דתי בבחריין, היכן שדתות ועדות שונות חיות בדו קיום מזה מאות שנים, ובממלכה ניתן למצוא בית כנסת במרחק מטרים ספורים ממקדש הינדואי, כנסייה או מסגד. המשלחת הישראלית אמריקנית ראתה זאת בעצמה במהלך ביקורה בבית הכנסת מוקדם יותר השבוע.

בחריין מחויבת להפצת תרבות של שלום, דיאלוג ודו קיום בהתנהלותה הפנימית והבינ לאומית. השבוע, המדינה שלי וישראל נקטו את הצעד הראשון - אך הענק - לקראת בניית יח סים ידידותיים, שלווים ודיפלומטיי­ם ביניהן. זה חשוב. בתור אזרחית של האזור הזה, הדבר ממלא אותי בתקווה ואופטימיות שאראה את הקמתה של מציאות חדשה לעמים שלנו, שמעוגנת בדו קיום ושגשוג.

יתרה מזאת, הדינמיקות האזוריות המשתנות והדרישות לעתיד משגשג של שלום, מצריכות שיתוף פעולה מוגבר לקידום אינטרסים משו תפים. המדינות הדינמיות שלנו חתמו על כמה הסכמים ומזכרי הבנות כדי לשתף פעולה בת חומים שנוגעים לליבת הכלכלות המשגשגות שלנו וכדי לסלול דרך חדשה של שיתוף פעולה. דרך הקשרים האקטיביים האלו, העמים הצעירים והמוכשרים טכנולוגית שלנו, יוכלו לקטוף את הפירות במגזרים שונים, לרבות מסחר, שירותים פיננסיים, חקלאות וטכנולוגיה. על ידי השקעה בבניית עמידות כלכלית, אנחנו חזקים יותר ביחד. אין ספק, שלום ושגשוג שזורים זה בזה.

תרבות של שלום ושיתוף פעולה באזור היא כבר לא בגדר רשימת משאלות, אלא הכרח עבור עתיד משגשג לכולם. מזרח תיכון שהוא יותר רב גוני, מחובר ושלו הוא המתכון שלנו לעתיד.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel