Israel Hayom

מעצבים מזרח תיכון חדש

היום ומחר: כנס "ישראל היום", פורום קהלת ופורום שילה לרגל ההסכם עם האמירויות ● "שלום מתוך עוצמה"

- אידית דרויאן אוחיון

תפתח בקרוב שגרירות באבו דאבי.

שר החוץ האמירתי סיים את האג רת במסר ולפיו: "יש לי אמון מלא בתמיכתך הבלתי מסויגת לפתי חת הנציגויות הדיפלומטיו­ת בתל אביב ובאבו דאבי מהר ככל האפ שר. מיטב האיחולים לשתי המדי נות ולשני העמים הידידים לקדמה ולשגשוג בהמשך".

שר האוצר של ארה"ב סטיבן מנו חין אמר בטקס חתימת ההסכמים: "איזה מאורע היסטורי. הסכם אברהם קושר קשרים כלכליים ישירים בין שתי הכלכלות המשגשגות ביותר. ככל שיגבר השגשוג הכלכלי - יגבר גם הביטחון".

ראש בנק הפיתוח של הממשל האמריקני, אדם בואלר, הודיע בטקס על הקמת "קרן אברהם" בה שקעה של שלושה מיליארד דול רים לקידום פרויקטים כלכליים שיסייעו לשלום באזור. הקרן תהיה מיזם משותף של ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות, ובראשה יעמוד אריה לייטסון, יועץ בכיר לשגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, ומ דינות נוספות יוכלו לקחת בה חלק. שני הפרויקטים הראשונים שהקרן תשקיע בהם כספים יעסקו בשדרוג המחסומים בין ישראל לרשות הפ לשתינית וגשר אלנבי, ובקו צינור הנפט אילת אשקלון.

שר החוץ אשכנזי בירך על חתימת ההסכמים ואמר כי "זהו יום מרגש. יום המסמל פתיחתו של עידן חדש ואין ספור הזדמנויות שיתרמו רבות לשני הצדדים".

שר האוצר ישראל כץ והשר האמירתי לנושאים פיננסיים במש רד האוצר אל טיאר חתמו על הסכם הגנה על השקעות, הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין משרדי האוצר, והצהרה לשיתוף פעולה בתחום השי רותים הפיננסיים. ההסכמים מהווים תשתית להגברת שיתופי הפעולה הכלכליים, הסרת חסמים, והקניית ודאות למשקיעים. הם צפויים לה גביר את המסחר בין ישראל ואיחוד האמירויות, לסייע במיזמים משות פים ולעודד את הצמיחה של שתי הכלכלות.

גם שר המדע והטכנולוגי­ה יזהר שי ושר הכלכלה האמירתי, אל מארי, חתמו על מסמך הבנות לשיתוף פעו לה בתחום הטכנולוגיה, שבמסגר תו החליטו הצדדים על הקמת ועדה משותפת שתפעל ליצירת מנגנונים לשיתוף פעולה מחקרי ומסחרי בין המדינות. בין השאר מצוינים במס מך שיתופי פעולה בתחומי הסייבר, האגרו טק, הווטר טק, האינטליגנצ­יה המלאכותית, האנרגיות המתחדשות ותעשיית החלל האזרחית. בהמשכו של שבוע חגיגי, שבו טסה טיסה ראשונה לבחריין והוכרזה הקמתה של "קרן אברהם" שצפויה להשקיע כשלושה מיליארד דולר במימוש החזון החדש של "הסכמי אברהם" - "שלום תמורת שלום" - נקיים הערב ומחר, בשעה ,17:00 כנס דיגיטלי בינ"ל שיעסוק בהשלכות הסכמי השלום על האזור.

הכנס הוא תוצר של שיתוף פעולה בין פורום קהלת, פורום שילה ו"ישראל היום". הכנס יתפרס על פני שני שידורים )היום ומחר( וצפויים לנאום בו רה"מ בנימין נתניהו, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למזה"ת, אבי ברקוביץ ולצידם אנשי עסקים, חוקרים ואנשי

תקשורת מובילים מירדן, מצרים, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין. הכנס ייפתח בנאומו של רה"מ, ימשיך בראיון אחד על אחד של עורך "ישראל היום" בועז ביסמוט עם השגריר פרידמן ויסתיים בפאנל בהנחיית שליח "ישראל היום" באירופה אלדד בק, אשר יעסוק במעמדה של ישראל בעולם. עורך "ישראל היום", בועז ביסמוט: "הודות לאיש שיושב בבית הלבן, קיבלנו מזרח תיכון חדש, המבוסס על שלום מתוך עוצמה. בלי אוטובוסים מתפוצצים ובלי ויתור על חבלי מולדת. הפרדיגמות הישנות מתמוססות ולמול עינינו נכתב פרק חדש בהיסטוריה של האזור, של שלום בין עמים". יו"ר פורום קהלת משה קופל: "מה שיקדם מזרח תיכון חדש הוא שיתוף פעולה, ולא התרפסות וכניעה".

נתניהו: "השלום לא נשאר על הנייר - חלק מהפירות נראים לעין. זה יביא להרחבה משמעותית של התיירות והעסקים בין המדינות"

 ?? צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ ?? נתניהו מקבל את פני המשלחת ההיסטורית
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ נתניהו מקבל את פני המשלחת ההיסטורית
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel