Israel Hayom

תטיסנו לשלום

היסטוריה: אתמול נחתם הסכם התעופה בין ישראל ואיחוד האמירויות ● מנכ"ל התיירות והשיווק במשרד התיירות באבו דאבי לישראלים: "איחוד האמירויות זה הבית השני שלכם" ● גם בענף התיירות בארץ נרגשים: "כל מה שהתייר הישראלי חולם עליו"

- שמעון יעיש אבו דאבי

אתמול התרחש בנתב"ג אירוע היסטורי שבמסגרתו נחתם הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות. המשמעות של ההסכם נוגעת בלא מעט תחומים, שהעיקרי שבהם הוא התיירות.

בשלב הראשון צפויות לפעול יותר מ 110 טיסות חודשיות בין המ דינות. אזרחים ישראלים לא יצטר כו ויזה כדי להיכנס לאיחוד האמי רויות, ונכון לעכשיו, ישנה אפשרות להיכנס לדובאי לאחר ביצוע של בדיקת קורונה, כך שהחופשה בא מירויות קרובה מתמיד. ההסכם צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחודש והמש מעות של הדבר היא שכבר בשבו עות הקרובים, ישראלים יוכלו לטוס לחופשה באמירויות.

בשיחה עם עלי א שיבא, מנכ"ל התיירות והשיווק במשרד התיירות באבו דאבי, הוא מבהיר כי "נשמח מאוד לקבל ישראלים ברגע שההסכם ייכנס לתוקף, נברך אותם בברכת 'שלום' בעברית ונארח אותם מכל הלב. איחוד האמירויות זה הבית השני שלכם".

בפגישה עם דאנקן בוראו, סגן הנ שיא הבכיר של מחלקת השיווק בח ברת "אתיחאד", חברת התעופה של אבו דאבי, הוא מספר כי "אתיחאד מאוד נרגשת להפעיל טיסות ליש ראל ואנחנו מחכים שנוכל לעשות את זה. יש לנו שיתופי פעולה עם חברות נוספות, וכמובן מגוון גדול של יעדי המשך. אנחנו עדיין לא יודעים את מחירי הטיסות המדויקים, אבל נציע מגוון רחב של מוצרים ובטוח שנהיה אטרקטיביים מאוד". עם זאת, למי שקיוו לראות בנתב"ג את מטוס הנו סעים הגדול בעולם, האיירבס ,380 צפויה אכזבה: בוראו הבהיר כי "בשלב זה לא נפעיל אותו בקו לישראל".

"מוצר מושלם"

מי שכבר פרסמה מחירים לטיסות לאמירויות היתה חברת ארקיע. זמן קצר לאחר החתימה על הסכם התעו

פה, פרסמה החברה כי כבר מתחילת השנה הבאה תתחיל להפעיל טיסות ישירות לדובאי. מחיר הטיסות יע מוד על החל מ 149 דולרים לכיוון, לא כולל כבודה, כל מזוודה תעלה 30 דולרים נוספים.

מנכ"לית התאחדות משרדי הנ סיעות, טלי לאופר אפשטיין, שנמ צאת כעת באבו דאבי, הדגישה את חשיבות ההסכם: "מדובר בבשורה עסקית מצוינת למשרדי הנסיעות ולסוכנים הישראלים, שצמאים כל כך לפרנסה בתקופה הקשה ביותר שידע ענף התיירות. מדובר במוצר מושלם - שלוש שעות טיסה בלבד, מזג אוויר מעולה - במהלך החורף נעים פה מאוד, בתי המלון ברמה הגבוהה בעולם, חופים, שופינג וכל מה שהתייר הישראלי יכול לחלום עליו".

במשלחת שיצאה ביוזמת קבוצת ממן, נמצאים גם סוכני נסיעות מה מגזר החרדי והמגזר הערבי. בשיחות עם דודי רובינשטיין ועאבד מסרי הם מביעים התרגשות משותפת, "זה שלום אמיתי, זה אירוע שמש מח את כולם ומאחד אותם יחד, גם הקהל החרדי ייהנה פה מאוכל כשר ומאירוח למופת וגם המגזר הערבי בישראל יגיע לפה וייהנה מכל הטוב שיש לאמירויות להציע".

מעבר להיבט התיירותי, להסכם שנחתם אתמול יש לא מעט משמ עויות עסקיות חשובות. אמיר שני, סגן נשיא לשכות המסחר, שנמצא גם הוא באמירויות, התייחס לשוק החדש: "ההסכם פותח בפנינו אפש רות לסחר בין שתי המדינות, פתי חת שווקים חדשים במדינות ערב, יקוצרו זמני השינוע בהובלת מט ענים והדבר יגרום להורדת יוקר המחיה לציבור הצרכנים - השמיים הם הגבול".

"זה שלום אמיתי, זה אירוע שמשמח את כולם. גם הקהל החרדי ייהנה פה מאוכל כשר ומאירוח למופת וגם המגזר הערבי בישראל יגיע לפה וייהנה מכל הטוב"

 ?? צילומים: שמעון יעיש ?? ההמראה לאבו דאבי
צילומים: שמעון יעיש ההמראה לאבו דאבי
 ??  ?? עלי א שיבא ממשרד התיירות האמירתי. "נברך את הישראלים בברכת 'שלום'"
עלי א שיבא ממשרד התיירות האמירתי. "נברך את הישראלים בברכת 'שלום'"
 ??  ?? קו החוף. "נהיה אטרקטיביים מאוד"
קו החוף. "נהיה אטרקטיביים מאוד"
 ??  ?? שילוב של ארכיטקטורה מודרנית ומסורתית
שילוב של ארכיטקטורה מודרנית ומסורתית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel