Israel Hayom

תוכנית משרד החינוך: שבוע בבית, שבוע בכיתה

במשרד נערכים: תלמידי א'-ב' ילמדו בקפסולות של שבוע שבוע ● הבעיות: ההכנה למהלך תארך 5 שבועות - ועלול להיווצר מחסור במורים שילמדו בזום

- נועם )דבול( דביר

מסתמן: בשל דרישה של משרד הבריאות, הלמידה בכיתות א'-ב' תהיה למידה בקפ סולות )קבוצות קטנות( ולא בכי תות האם. אלא שבכיר במשרד החינוך הסביר אתמול כי ההשל כות למהלך שכזה עלולות להיות מרחיקות לכת.

מעבר לקפסולות בכיתות אלה ('ב-'א) משמעותו צורך בגיוס של כ 13 אלף מורים, סייעות ועוזרי חי נוך. מדובר, על פי אותו בכיר, בלא פחות מחמישה שבועות של הכנות לוגיסטיות )ועלות של כשני מי ליארד שקלים( ונשאלת השאלה: מה יעשו התלמידים עד אז? כנראה למשרד החינוך לא תהיה ברירה אלא לעשות רוטציה.

"כמצב גישור על מנת לשמור על הבריאות אפשר לעשות דבר אחד וזה שכיתות א'-ב' ילמדו בחצאי כיתות ברוטציה, חצי שבוע חצי שבוע או שבוע שבוע". אלא שהמצב ככל הנ ראה חמור יותר, שכן ברגע שהמורה ילמד את התלמידים בקפסולה שמ גיעה לכיתה - לא יהיה מי שילמד בזום את התלמידים שנשארים בבית.

על כך אמר הגורם: "אם רוצים לה תחיל את הלימודים באופן מיידי, הדרך היחידה היא לחלק את הזמן. באופן כללי זה יהיה לא פשוט ללמד מרחוק, כי אין לנו מורים לעניין הזה, כי הם מלמדים את חצי הכיתה השני. יש פה שתי בעיות, התלמידים לא נמצאים בהשגחה, כי המורים שלהם מלמדים את החצי השני, והבעיה השנייה היא שהם צריכים השגחת הורים".

נגד משרד הבריאות

אף אחד עדיין לא יודע בוודאות מתי יחזרו תלמידי בתי הספר ללמידה פיזית בכיתות. המתווה הכולל של משרד החינוך מדבר על כך שיהיו קפסולות בכל בתי הספר היסודיים ('ו-'א) ואילו תלמידי כי תות ה'-ו' ילמדו בכיתות שנמצאות בחטיבות ביניים ותיכונים. האחרו נים (ב"י-'ז) אמורים ללמוד במש מרות. "העלות הכוללת של התוכ נית מגיעה לסכום של 5.5 מיליארד שקלים ללא קפסולות בגני הילדים. יש לציין כי כבר מתחילת שנת הלי מודים הציג משרד החינוך תוכנית לפתיחת כל מערכת החינוך בקפ סולות, אלא שמשרד הבריאות טען שאין צורך בלמידה בקבוצות קטנות בגני הילדים ובכיתות א'-ב' והתו כנית נגנזה. אתמול אף תקף הגו רם הבכיר במשרד החינוך את משרד הבריאות ואמר: "קיבלנו סדרה של תשובות שמשתנות בין מה שמופיע בתקשורת לבין מה שמופיע בכתב, ומשתנות מאדם לאדם וגם כל אחד מהאנשים משנה את עמדתו. הוויכוח הוא בין משרד האוצר לבין הבריאות".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel