Israel Hayom

זעקת בעלי העסקים: "אנחנו בסך הכל רוצים להתפרנס"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

על רקע ההחלטה אם לפתוח עסקים או לא: בעלי העסקים דורשים לפתוח מיידית.

לדברי אילן דיין, הבעלים של חנות האופנה "טרויה עיצובים" בחולון ויצרן אופנה, "אין מיד תיות מבחינת החלטות. החלטות הקורונה הן פוליטיות ולא קשו רות למחלה עצמה. לא ייתכן שר שתות המזון הגדולות מרחיבות את עסקיהן על חשבון רשתות האופ נה. לא מתייחסים אלינו ואנחנו לא מעניינים אף אחד. קשה לנו להתמודד. ההוצאות השוטפות לא עוצרות. המדינה סגרה לנו את הד לתות, אבל לא נתנה פתרון הולם לבעלי העסקים".

דן דיין, בעל עסק לכלי נגינה בסינמה סיטי בנתניה בשם גיטר הלפ הוסיף, "תחום החינוך לא נפגע באותה צורה כמו המגזר העסקי כי הם המשיכו ללמד אונליין. צורת הלמידה אמנם השתנתה, אך התל מידים קיבלו את החומר. ברגע שס גרו אותנו, העבודה השתנתה מקצה לקצה. חמישה חודשים משחקים בנו. אנחנו לא יכולים להציע איסוף מה מקום כי אנחנו לא יכולים לקבל קהל. אנחנו רוצים להתפרנס בסך הכל. לא ייתכן כי בתי כנסת או כל מקום חשוב אחר יפתח, ואנחנו נשארים סגורים. מדובר על הפס דים של עשרות אלפי שקלים. היינו מוכרים מאות כלי נגינה בחודש וזה הצטמצם משמעותית כי אנחנו סגו רים לקהל".

משה בנישו מהמטה להצלת תיירות חו"ל שנמנה בין הארגונים המשתתפים בהפגנה אמר כי "הדגש של כל העסקים הוא דרישה לאימוץ

תוכנית הרמזור. זה לא הגיוני שאנ חנו נראה מוסדות להשכלה ותלמודי תורה באזורים סופר אדומים פתוחים בזמן שעסקים בערים שבהן יש 4-3 חולים בעיר שלמה, לא יוכלו לקבל שלושה לקוחות. זה לא הגיוני ולא שוויוני". גם עו"ד רועי כהן, נשיא להב, הביע את זעמו ואמר: "ממשלת ישראל מובילה אותנו לחורבן בית שלישי, חורבן כלכלי של העסקים הקטנים והעצמאים שמידרדרים לאבדון. תק ציב המדינה הפך לכלי ניגוח פו ליטי והאינטרס הכלכלי הציבורי נדחק לפינה כשאנחנו על פי תהום. אני קורא לממשלה לשמוע את הזע קות מהשטח. אנו דורשים פרויקטור כלכלי שיוביל את הטיפול במשק".

 ??  ?? דן דיין, בעל עסק לכלי נגינה
דן דיין, בעל עסק לכלי נגינה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel