Israel Hayom

פרופ' גמזו: כל אזרח יכול להיבדק בחינם וללא הפניה

על רקע דחיית הישיבה בקבינט הקורונה להיום, ממונה הקורונה הכריז: "הקופות ערוכות לדיגום חופשי" ● ועדת השרים אישרה להסיר את הסגר בכמה ערים חרדיות

-

מיטל יסעור בית אור

הממונה על הקורונה פרופ' גמזו קיים תדרוך לתקשורת על רקע ביטול ישיבת קבינט הקו רונה ברגע האחרון. הישיבה נד חתה להיום, לבקשת הגורמים המ קצועיים במשרד הבריאות.

במהלך התדרוך ציין פרופ' גמזו כי "שיעור החיוביים הוא 5-4 אחו זים - 3.5% מהאוכלוסיי­ה הכללית, 5.5% מהמגזר הערבי וקרוב ל 10% בקרב החרדים. כולם בירידה בשי עור המאומתים ובשיעור הבדיקות החיוביות. אנו ממשיכים לבחון יום יום ושעה שעה את הירידה. שיעור הירידה הוא בכל המגזרים".

ממונה הקורונה הוסיף: "במו צאי השבת ראינו ירידה משמעותית בערים החרדיות. חשבנו שהירידה הזו תוביל את אותן ערים אדומות להיות כתומות, אך המשכנו בהן את הסגר כי חשבנו שזה אמצעי בטוח. אכן, ראינו יציאה של רכסים, לאחר מכן של ביתר עלית ומודיעין עילית, והבוקר גם אלעד ובני ברק הפכו לכ תומות". גמזו אמר עוד: "יש 70 אלף בדיקות בישראל ובהמשך יהיו מאה אלף. קיבלנו החלטה לערוך בכל יש ראל דיגום חופשי, בדיקות חופשיות ללא צורך בהפניה. קופות החולים ערוכות ויבצעו זאת בימים הקרובים".

ממונה הקורונה הדגיש כי "המ גיפה הזו, בגל השני, עוברת ומו פצת דרך הצעירים, אפילו ילדים. לא תמיד הם סימפטומטיי­ם. אחר כך היא הופכת יותר קשה ובולטת אצל מבוגרים. לכן עצירת המגיפה היא באבחון, ידע ומודיעין".

לדבריו, קיימת אפשרות לקיצור הבידוד ש"לא חייב לארוך 14 ימים". בהמשך אמר: "נכנסת לבידוד? תיב דק ביום מספר 3 כדי לקצר את הבי דוד סביב יום ,10 וביום 12 ניתן יהיה לצאת. המהלך בעבודת מטה סופית

ויתבצע בימים הקרובים".

בתדרוך דיבר גמזו גם על הת פטרות קבינט המומחים: "הם האנ שים הטובים ביותר בארץ שעושים הכל בהתנדבות. לא תמיד ההמלצות מתקבלות, למשל למידה בקפסולות בכיתות .'ב-'א יש לפעמים קשיים, אך גם אם מישהו פרש - אני ממשיך לקבל ממנו עצות". בנוגע לעזיבתו הצפויה בעוד כשבוע וחצי, הבהיר פרופ' גמזו כי 1" בנובמבר אינו תא ריך קדוש, אך אני חייב לחזור לבית החולים איכילוב, להנהלה ולמנה לים. אמשיך להיות בקשר ולנהל כל משימה ששר הבריאות יבקש ממני".

ממונה הקורונה הוסיף כי בקבינט הקורונה דנים בשלב הבא של פתי חת המסחר. "לגבי המסחר, זה אחד הבסיסים של המשק הישראלי. אנחנו בודקים את כל האפשרויות וזו אחת מהסוגיות שיידונו מחר". לבקשת "ישראל היום", פרופ' גמזו התייחס גם ליכולות מערך החקירות. "יש יותר מ 2,000 חוקרים", ציין. "בשבו עיים הראשונים של נובמבר יצטרפו נוספים. אנו נמצאים עם כוח חקי רה במשאבים הטובים ביותר בעולם, ועם מערכות המידע הטובות ביותר".

בתוך כך, בעקבות שיפור בנתו ני התחלואה, ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" אישרה את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה לה סיר את הסגר בערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן בשכונות מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים. נכון לעתה, רק שכונת רמת שלמה בירושלים מו גדרת כאזור מוגבל.

עוצר היציאות בוטל

בתוך כך, בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל, הרמטכ"ל כוכבי החליט על ביטול עוצר היציאות למ ערך הלוחם החל מסוף השבוע. לוח מים וחיילים בהכשרות, יצאו לחופשה אחת לשבועיים.

 ??  ?? פרופ' גמזו. "עצירת המגיפה היא באבחון, ידע ומודיעין"
פרופ' גמזו. "עצירת המגיפה היא באבחון, ידע ומודיעין"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel