Israel Hayom

המתיחות בדרום: צה"ל חשף מנהרת טרור; רקטה יורטה בשער הנגב

שעות לאחר איתור מנהרה שחדרה עשרות מטרים לשטח ישראל - צבע אדום נשמע בעוטף ● בצה"ל הרגיעו: לא נחצה המכשול התת קרקעי, ואין איום על יישובים במרחב ● ראש מועצת אשכול: "לא השלינו את עצמנו שהם יפסיקו לנסות"

- לילך שובל וגדי גולן

צה"ל איתר אתמול מנהרת טרור התקפית שחדרה לשטח ישראל מדרום רצועת עזה במרחב חאן יונס. שעתיים לאחר הדיווח, רקטה יורטה בתחום שער הנגב.

תוואי מנהרת הטרור שחשף צה"ל, התגלה בזכות היכולות הטכנולוגיו­ת והאיסופיות של המכשול התת קרק עי שנבנה סביב רצועת עזה.

המנהרה אמנם חצתה כמה עשרות מטרים לשטח ישראל, אך בצה"ל הבהירו כי לא חצתה את המכ שול התת קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב.

"לא יודע אם זה תוואי חדש או תוואי שהושמש, היו מנהרות באזור

חאן יונס גם בעבר", אמר דובר צה"ל, תת אלוף הדי זילברמן.

המנהרה אותרה בזכות אינדיק ציה שעליה הצביע המכשול שנב נה בגבול לאורך השנים האחרונות, ובנייתו צפויה להיות מושלמת בחו דש מארס הקרוב. גם בעבר המכ שול נתן אינדיקציות על מנהרות, אך זו פעם ראשונה שמנהרה מזוהה על ידי מכשול בנוי. בסך הכל נבנו כ 60 ק"מ של המכשול התת קרקעי מתוך כ 63 ק"מ.

בצה"ל לא ידעו אתמול לומר מי הוא הארגון שחפר את המנהרה, אך הטילו את האחריות על חמאס ש"נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל",

נמסר. מאז מבצע "צוק איתן" איתר צה"ל כ 20 מנהרות התקפיות שח דרו לשטח ישראל. "פרויקט המנהור תופס מקום מרכזי בקרב ארגוני הט רור, והם השקיעו במנהרה הזו כסף רב במקום להפנותו לרווחת תושבי רצועת עזה", הוסיף דובר צה"ל.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, שהמנהרה עוברת בתחומה, מסר כי "לרגע לא השלינו את עצמנו שהצד השני יפסיק לנסות את טרור המ נהרות, אך ידענו שאנחנו בטוחים בזכות המעטפת הביטחונית והמכ שול שהוכח עכשיו הלכה למעשה".

איתור המנהרה מגיע בעי תוי רגיש בחזית הדרומית, כאשר בסוף החודש מסתיים הכסף הקטארי שהועבר לרצועת עזה, וקטאר טרם החליטה אם להמשיך להעביר את הכסף. כמו כן, באמצע החודש הבא תמלא שנה למבצע "חגורה שחו רה" שהחל עם תקיפתו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל עטא, נוסיף לכך גם את המצב הכל כלי המידרדר, במקביל להתפרצות הקורונה ברצועה.

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? כוחות צה"ל במרחב הגבול
צילום: דובר צה"ל כוחות צה"ל במרחב הגבול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel