Israel Hayom

רשימה בלי כוכבים ותוכנית מאה ימים: כך בנט מכוון לצמרת

הסתערות על המחנה הלאומי - חוץ ממעריצי רה"מ ● רשימה של אנשי עשייה, בלי עסקנים ● וקריאת תיגר על מנהיגותו של נתניהו ● יו"ר ימינה שואף לראשות הממשלה

- אריאל כהנא

אף שפריצת דיסק עקשנית כלאה אותו בבית החולים לי מים אחדים, נפתלי בנט לא נח.

עוד קודם שאושפז הבין שהוא הופך להיות מועמד ריאלי לראשות הממשלה. לא רק הסקרים לימדו אותו שמתרחשת תנועה טקטונית בדעת הקהל, אלא גם התגובות שקיבל ב 100 סיורי שטח שערך מאז פרוץ משבר הקורונה. שילוב של מגיפה עולמית ומשבר פנימי חריף הזני קו אותו מראש סיעת אופוזיציה בת חמישה ח"כים בכנסת לאלטרנטיבה שלטונית. כך מראים בעקביות גם סקרי עומק שהוא עצמו עורך.

בסוף הקיץ, כאשר "ממשלת החי רום להתמודדות עם משבר הקורונה" היתה על סף פירוק, בנט עוד התנגד לבחירות מוקדמות. עכשיו, כשהכל מסכימים שהממשלה אינה מתפק דת, הוא לא רק חושב שיהיו בחי רות - אלא גם מתכונן אליהן. עדיין לא מדובר בהקמת מטה או בבחירת שם למפלגה, אבל תוכנית פעולה

וכיווני התקדמות - בהחלט יש. בנט חש שעוצמת התזוזות כה גדולה, עד כדי כך שהוא נדחף לסיטואציה יותר מאשר מייצר אותה. גם נפשית, הוא מכין את עצמו לאפשרות שהעול הכבד ביותר יונח על כתפיו.

אם יהיו בחירות - בנט, שקד, סמו טריץ' וכהנא יעשו הכל כדי להעמיד חלופה לליכוד. הם לא יכוונו למע ריצים האישיים של נתניהו, שבכל מקרה יצביעו לו. ובכלל, הם ינסו לא לדבר על "כן ביבי, לא ביבי" - מב חינתם כניסה לשיח כזה תפגע במסר שהם רוצים להעביר. במקום זאת הם יציגו "ליכוד בגרסה חדשה". נבחרת של אנשי עשייה מכל הקשת של המ

חנה הלאומי, צעירה יותר, עסקנית פחות, וימנית. מפלגה עממית ובלי כוכבים - לקח מפרשת הימין החדש שהיה מלא ב"כוכבים" וכזכור התר סק בבחירות. מפלגה שתעורר אצל המסה הגדולה של מצביעי המחנה הלאומי התלבטות של ממש אם לה צביע שוב "מחל".

גם על מנדלבליט ומשפטי נתניהו בנט יימנע מלדבר ככל שיוכל. הוא לא שינה את דעתו שלנתניהו נעשה עוול, אבל מבין שאם בכך יעסקו הב חירות הבאות, אזי נתניהו שוב ישלוט במסר - והוא, בנט, ייבלע. לכן במקום להיגרר למגרשים שנוחים לנתניהו, בנט ישאף ככל יכולתו לעסוק בנו שאים שמטרידים לדעתו את העם.

ה"ניו דיל"

בנוגע לקורונה, למשבר הכלכלי, לפלגנות בעם - הוא יעביר את המסר שמנהיגות צריכה לשרת את העם ולא את עצמה. זו הביקורת שחזרה ועלתה גם במפגשים וגם בסקרים, גם כלפי הליכוד וגם כלפי נתניהו. את הח מיצות של הלימון הזה בנט יסחט עד הסוף. בבחירות הבאות בנט כבר לא ילך על ביצים מול נתניהו אלא יקרא תיגר על מנהיגותו. הוא יגיד תודה למנהיג הוותיק ויציע למאוכזבים שבין בוחרי הליכוד הנהגה לאומית של דור חדש.

מעבר לפוליטיקה, בנט יציג גם תוכנית 100 ימים - הצעד שמאפיין מפלגות שואפות שלטון. הוא מגבש את התוכנית בשבועות האחרונים עם שורה של צוותי עבודה. על מנת שיהיה לו עצמו מצפן, וגם כדי שה ציבור יבין שהוא בא לעבוד ולא רק מחפש את ראשות הממשלה, בנט יציג שורה ארוכה של הצעות, שכותרתן להפוך את הקורונה להזדמנות. אפשר להעריך שה"ניו דיל" של בנט תהיה תוכנית מאוד מדוברת.

למוד לקח מחמש מערכות בחירות שבהן נתניהו היכה אותו קשות, בנט לא משלה את עצמו שהקרב יהיה קל. הרי מי כמוהו מכיר את ביבי? אבל אחרי "טיפול 10,000 בבית החו לים" - כפי שהוא מכנה בעיות שהוא סוחב מאז השירות בסיירת מטכ"ל - הוא ייצא למערכה, בניסיון להנחיל מהפך היסטורי.

על מנדלבליט ומשפטי רה"מ בנט יימנע מלדבר. הוא עדיין סבור שנעשה לנתניהו עוול, אבל לא מוכן שרה"מ שוב ישלוט במסר - והוא, בנט, ייבלע

 ?? צילום: אריק סולטן ?? בנט. יוצא למערכה בתקווה למהפך
צילום: אריק סולטן בנט. יוצא למערכה בתקווה למהפך
 ?? צילום: יוסי זליגר ?? שקד וסמוטריץ'. יותר צעירים, פחות עסקנים
צילום: יוסי זליגר שקד וסמוטריץ'. יותר צעירים, פחות עסקנים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel