Israel Hayom

בליכוד דוחים את אולטימטום התקציב: "או שכחול לבן יתקפלו או בחירות"

- יהודה שלזינגר

הפולמוס הבלתי נגמר על סוגיית התקציב נמשך - והטונים בין הליכוד לכחול לבן עו לים. חבר ועדת הכספים מטעם הליכוד, ד"ר שלמה קרעי, הגיב אתמול על האולטימטום של כחול לבן להעביר את תקציב המדינה עד לסוף החודש, ואמר: "או שכחול לבן יתקפלו או שנלך לבחירות".

לדברי קרעי, "הגשתי הצעת חוק עם מתווה ייחודי לשנת בחירות, שבה ניתן יהיה להגיש תקציב מאוחד לשנת הבחירות ולשנה העוקבת ולאשר את התקציב עד מארס בשנה הבאה ובא לציון גואל. עכשיו זה

תלוי בהם. שיחזרו בהם מההצהרות הלא מעשיות שלהם או שיקחו את מדינת ישראל לבחירות".

גם שר האוצר ישראל כץ התייחס אתמול לסוגיה ואמר בראיון לרשת ב' כי אין אפשרות להעביר את התקציב לשנת 2021 עד חודש דצמבר. לדברי כץ, "החוק של הנדל והאוזר שמנע בחירות באוגוסט הוא אחד המטופשים, הוא מעורר גיחוך, כתוב שעד 23 בדצמבר צריך להעביר תקציב לשנת ,2020 זה מטופש להעביר תקציב לכמה ימים. אני פועל להקדים את הגשת תקציב ."2020

לדבריו, "על תקציב 2021 אנחנו עובדים. קיימתי מספר פגישות עם הנהלת משרד האוצר עובדים על זה. חשבנו שנסיים בתקציב מרוכך ונקבע יעדים שאפתניים יותר אבל הקורונה עושה חישובים משלה וגולשת ל ,2021 צריך להתאים עקרונות התקציב ולמלא בתוכן. הכנסת חייבת לפחות 45 ימים לטפל בחוק ההסדרים, כלומר עד אמצע פברואר אפשר לסיים בכנסת. זה הלו"ז המהיר ביותר".

שר האוצר אף שיגר שיגר עקיצה לעברו של שר החוץ גבי אשכנזי ואמר "שמעתי את אשכנזי, עוד מומחה לכלכלה, לא שמעתי שיש לו שיש לו רקורד באזרחי בתחום הכלכלי, להפך. שיטפל בענייני חוץ. הוא פעל בתחום הכלכלי באזרחות וראינו תוצאות קשות. אני הבאתי מהפכה. הוא עמד בראש חברות ועד היום הדברים נבדקים. היה כשל כלכלי. כל אחד יודע את הדברים האלה, הוא לא הצטיין בתחום הכלכלה".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? שר החוץ אשכנזי
צילום: אי.אף.פי שר החוץ אשכנזי
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שר האוצר כץ
צילום: אורן בן חקון שר האוצר כץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel