Israel Hayom

מ"המירוץ למיליון" לרדיו

אליסה זאנו, מחצית מהצמד אש ואליס ב"המירוץ למיליון", מוציאה היום סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה ● "אני מקווה שהישראלים יאהבו את סגנון האפרו ביט שאני מביאה", אומרת הצעירה שנולדה לאם רוסייה ולאב אפריקני, ומספרת כמה קשה היה במירוץ

- מאיה כהן

בימים אלה אליסה זאנו מככבת על המסך שלכם כמחצית מה צמד "אליסה ואשריאל" ב"המירוץ למיליון" ברשת .13 אבל אליס )כך היא מכונה( היא קודם כל זמרת, שמ שחררת היום סינגל ראשון מתוך אל בום בכורה שבדרך. היא בת ,26 נולדה במוסקבה לאם

ֶּ ִנין. כשהיתה בת 3 עברה עם הוריה לאפריקה, וב גיל 12 עלתה המשפחה לישראל, לעיר חיפה. כבר בגיל צעיר גילתה אליס את המוזיקה. היא כתבה והלחינה, ולאחר שחרורה מהצבא עברה לתל אביב והק ליטה כמה שירים בצרפתית )שפת האם שלה, משום שבבנין מדברים צרפתית(.

מפיק צרפתי גילה את השירים ברשת, והציע לה לעבור לצרפת כדי לעשות מוזיקה. אחרי שנה בצרפת היא חזרה לארץ, וכעת היא עובדת על אל בום בכורה יחד עם המוזיקאי רון ביטון ועם המפיק המוזיקלי ליאור אברמוב. השיר הראשון מתוך האלבום, שיוצא היום, הוא "שאקו שאקו".

"'שאקו שאקו' זה שם של תנועת רי קוד באפרו ביט", מסבירה אליס. "זה סגנון מוזיקלי שמגיע מאפריקה, תר בות שלמה".

את צרפת, לדבריה, נטשה בגלל בן זוגה אשריאל, המכונה אש, שגדל בקהילת העבריים בדימונה. "אחרי שנה בצרפת היה לי קשה להמשיך לנהל את מערכת היחסים עם אש בשלט רחוק. הבנתי שאו שאני חוזרת או שאני מוות רת על הזוגיות הזאת, אז לפני שנתיים בעצם חזרתי לארץ. המשכתי לטוס לצ רפת כל חודש כדי לעבוד על המוזיקה שם, ובמקביל התחלתי ללמוד משחק מול מצלמה פה בארץ. ואז אמרתי לאש 'יאללה, בוא נלך למירוץ'.

"הוא סירב בהתחלה, פחד מריאליטי, אז נרשמתי עם חברה. אחרי שכבר

נרשמנו, הוא אמר לי 'אולי אני אבוא איתך'. הוא הבין שיש סיכוי שאתקבל לתוכנית ואסע בלעדיו, אז ביטלתי את החברה, וניגשנו יחד לאודישנים".

הם נחשבים לאחד הזוגות האהובים ב"המירוץ למיליון", אבל מתברר שלא היה להם קל. "כחודש לפני המירוץ סבלתי מדלקות בברכיים, וככה הגע תי למירוץ. כאב לי לרוץ. אש נקע את הבוהן שלו יום לפני שהתחיל המירוץ, אז כאב לו במשימות. חוץ מזה הוא טב עוני, ואני כמעט לא אכלתי כלום, היה לנו קשה מאוד מבחינת אוכל, רזינו מאוד. שבעה קילו כל אחד. גם היינו רעבים כל הזמן, ובאיזשהו שלב זה מת חיל להשפיע עלייך רגשית".

גם הזוגיות עוברת מבחן רציני בתוך הלחץ הזה.

"נכון, היה המון סטרס במשימות. שנינו מאוד תחרותיים וזה השפיע עלי נו, אבל התגברנו על זה. החלטנו מראש שלא משנה מה יהיה - נתמודד. שגם אם

נתווכח ונריב - לא ניקח את זה הביתה". מי הזוג שצריך לזכות במיליון? "קשה לי, כי אני אוהבת את כל הזו גות. אנחנו חברים טובים של אביתר וליאן, וגם של הבנים, אני בקשר טוב עם יעל, ומתה על השפלנים. הכל בצ'יל אצלם, הייתי נותנת להם את המיליון". אז מה החלום? "אני מקווה שאנשים יאהבו את הס גנון המוזיקלי שאני מביאה. כרגע אני עובדת על אלבום בכורה ועל סיבוב הופעות. אני מקווה שהקורונה תיגמר ושתהיה אפשרות לעבוד. כרגע המנהל האישי שלי הוא אבא של לירן דנינו, אבי דן, והוא משקיע בי. הוא מצא אותי בתחילת הקורונה, כשהעליתי קאבר לפייסבוק, ופנה אלי. שאל אם אני מח פשת מישהו שינהל אותי מוזיקלית. יש לו לב רחב והוא מאמין בי.

"אני רואה את עצמי בסוף כובשת את העולם, לא רק את ישראל, אני יודעת כמה שפות וזה יתרון".

 ??  ?? עם בן זוגה אש ב"המירוץ למיליון"
עם בן זוגה אש ב"המירוץ למיליון"
 ??  ?? אליס צילום: אור דנון
אליס צילום: אור דנון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel