Israel Hayom

פתאום בלעדיו

מנהיגות, ביטחון ושקט בחלק האחורי הם רק חלק מהתרומה שהתרגלה ליברפול לקבל מהבלם וירג'יל ואן דייק ● פציעתו מהווה נקודת מפנה עבור אלופת אנגליה, שמחכה לו כמו "אישה שמחכה לבעלה שבכלא" ● הערב, מול אייאקס בליגת האלופות, המייטי רדס יחלו בספירה לאחור עד לחזרתו

- דור הופמן

לפני כחודש ליברפול התאר חה אצל לינקולן סיטי מליג 1 בסיבוב השלישי של גביע הליגה. וירג'יל ואן דייק פתח בהר כב, ולצידו השלימו את חוליית ההג נה נקו ווילימאס, קוסטאס צימיקאס וריס וויליאמס בן ה .19 תפקידו של ההולנדי היה להיות המבוגר האח ראי, החונך, הדוגמה. ובאמת, במח צית הראשונה ליברפול כבשה ארבעה שערים, בזמן שלינקולן לא התקרבה לשער של אדריאן. ביתרון 0:4 בה פסקה, יורגן קלופ עשה את המצופה ממנו והוציא את ההולנדי לטובת מנו חה, ובמקומו נכנס פאביניו.

סביר להניח שבשלב הזה התוצאה עשתה את שלה ושאבה את המתח מהמשחק הזה, אבל קשה היה שלא לראות את הפערים בהגנת ליברפול בשתי המחציות. אם בראשונה לינקולן לא בעטה לשער כלל, בשנייה הגיעה המארחת ל 13 מצבים וגם כבשה פעמיים בהפסד .7:2 ההגנה של האלופה היתה כל כך חדירה ב 45 הדקות האלה, עד שמאמן לינקולן מייקל אפלטון סיכם: "אני מאוכזב מ 45 הדקות האחרונות, היינו צריכים לכבוש חמישה שערים".

כמובן, אי אפשר לבנות תיאוריה סביב משחק זניח בסיבוב השלישי של גביע הליגה, אבל הפציעה הקשה של ואן דייק בדרבי מול אברטון מעלה שאלות רבות לגבי ההשלכות שיהיו לה, ובראשן "איך ליברפול תסתדר בלעדיו?" הרי הבלם ההולנדי, שה גיע בינואר 2018 תמורת 75 מיליון ליש"ט, שדרג פלאים את החלק האחו רי של ליברפול, הפך למנהיג של הק בוצה ולאחד השחקנים החשובים בסגל. לכולם ברור כמה טוב כשהוא נמצא, אבל קשה מאוד לדעת כמה רע יהיה בלעדיו מה סיבה שזה כמעט ולא קרה.

בשנתיים וחצי שעב רו מאז הגיע לאנפילד, ואן דייק פספס רק משחק ליגה אחד ובאחר הוחלף אחרי 55 דקות ביתרון .0:3 בעונה שעברה, למשל, שיחק בכל אחת מהדקות ב 38 המחזורים, ובליגת האלופות החסיר רק משחק אחד )מול באיירן מינכן בשמינית הגמר ב (2019 בגלל צבירת כרטיסים צהובים.

כעת, אחרי שההודעה הרשמית של ליברפול אישרה ניתוח שיוביל להיעדרות ארוכה, כל משחק נטול ואן דייק - אפילו כזה מול לינקולן - משמש כראיה שמחזקת את החוששים לעתידה. המספרים מספרים שהאלופה ניצחה ב 75% מהמשחקים עם הבלם ההולנדי ורק ב 40% מהמשחקים בל עדיו, אלא שכאמור הנתונים האלה רחוקים מלהוליד מסקנה. ואן דייק כמעט תמיד שיחק, וכשכבר נעדר זה קרה במפעלי הגביע השוליים יותר.

כדי ללמוד יותר על ההשפעה ההג נתית שלו צריך להשוות בין ליבר פול מאז שהגיע אליה לקבוצה שהיתה לפני שהגיע. אז הנה: ב 95 משחקי הפרמייר ליג איתו ספגה הקבוצה 78 שערים ושמרה על שער נקי 44 פע מים, וב 95 המשחקים לפני שהגיע,

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? יורגן קלופ
צילום: אי.פי.אי יורגן קלופ
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ג'ו גומז
צילום: אי.אף.פי ג'ו גומז
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel