Israel Hayom

גשם ראשון בירושלים; ספירת עגורים בעמק החולה

החורף עוד לא ממש כאן, ולכן הגשם הצליח להפתיע את הירושלמים ● בצפון הארץ נרשמה אכזבה קלה בתום ספירת העגורים הראשונה

- עדי חשמונאי, דן לביא ויורי ילון

החורף כבר בפתח, לפחות לפי לוח השנה, ואתמול קיבלנו גשם ראשון בירושלים, ובאגמון החו לה - קק"ל ערכו את ספירת העגורים הראשונה השנה.

אתמול בשעות הצהרים התפתחו עננים מעל אזור הרי יהודה, ירושלים והשומרון וגרמו לגשם מקומי מלווה בסופות רעמים. הגשם נפסק במהלך הערב ובסך הכל ירדו 2 מ"מ. הממטרים ירדו אתמול בשכונות שונות ברחבי ירו שלים ובכלל זה במרכז העיר ובשכונות רמות וגבעת משואה בבירה. הגשם השו טף, שהגיע בהפתעה, ירד בבירה ותפס את תושבי ירושלים לא מוכנים ליורה שנחת על העיר.

ומה בהמשך השבוע? היום יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה קלה בטמפרטו רות ועלייה בלחות, אך עדיין חם מה רגיל לעונה. אחה"צ ינשבו לאורך מי שור החוף רוחות צפוניות ערות. עומס החום יהיה קל עד בינוני בהרים ובמי שור החוף, בינוני בשפלה ובצפון הנגב, בינוני עד כבד בעמקי הצפון, בעמקי המזרח ובערבה.

ביום חמישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול עלייה בטמפרטורות, אחר הצהריים ינשבו לאורך מישור החוף רו חות צפוניות ערות. מ"מטאו טק" נמסר, כי ביום שישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר ויוסיף להיות חם מהרגיל לתקופה.

ביום שבת יהיה חם מהרגיל, ועננות גבוהה ובינונית תכסה את השמים. ביום ראשון וייתכן גשם קל מקומי.

ומהבירה לעמק החולה: נתונים מע ניינים נחשפו אתמול בבוקר עם סיום הספירה הראשונה השנה של העגורים באגמון החולה - קק"ל. 5,500 עגורים בלבד נספרו אתמול באגמון, לעומת 37,500 שנמנו בספירת העגורים הרא שונה שהיתה בשנה שעברה .(23.10.19) אולם תופעה זו, מתברר, היא כלל עול מית. גרמניה, למשל, נהנית בדרך כלל בתקופה זו משיא במספר העגורים החו לפים בשמיה, אך נספרו 32 אלף עגורים השנה בעוד שבשנה שעברה חלפו בש מיה 97 אלף עגורים. "לא ברור מה הסי בה לכך, אבל משיחות שלי עם צפרים נוספים בעולם, עולות הערכות שהדבר קשור למזג האוויר החם יחסית לעונה. צריך לזכור שחודש ספטמבר היה החם ביותר בהיסטוריה בכל העולם ומכאן שהעגורים לא ממהרים לנדוד לארצות החמות השנה", מסבירה ענבר רובין, מנהלת התוכן וההדרכה באגמון החולה - קק"ל. "למזג האוויר יש גם השפעה על האוכל של העגורים שעדיין נמצא בשפע במדינות שהם בחרו להישאר בהן בינתיים".

 ?? צילום: אייל מרגולין - ג'יני צילום: אורן בן חקון ?? העגורים באגמון החולה - קק"ל
גשם בירושלים, אתמול
צילום: אייל מרגולין - ג'יני צילום: אורן בן חקון העגורים באגמון החולה - קק"ל גשם בירושלים, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel