Israel Hayom

בעזרת המודעות והחשיפה: יותר מ 3,680 פניות למוקדי הסיוע הנפשי

- מיטל יסעור בית אור

משפחות שבהן יותר קשה בתוך הבית. יש משפחות פחות מתפקדות ואפילו אלימות במשפחה. יש ילדים שהמצב הנפשי שלהם מחריף".

ברוש מחדד: "בריאות היא גם בריאות נפשית וכל החלטה על סגר והגבלה צריכה להביא בחשבון את המחיר של הבריאות הנפשית. מצבים של בריאות לפעמים קל יותר לתקן מאשר מצבים של בריאות נפשית מעבר לזה שאנו רואים החמרות במ צבים בריאותיים שמושפעים ממצב נפשי, כמו מחלות קרוהן, כאב וסוכ רת. אי ודאות היא נוראית לכולם ובטח לילדים. ומה שאנחנו רואים בגל הזה, להבדיל מהקודם, מעבר ללחץ ולחרדה רואים גם התפתחות של סממנים של ייאוש ושל דיכאון. הייאוש והדיכאון נובעים מהתמשכות המצב ואולי גם מהאופן שבו מתקבלות ההחלטות. לאף אחד אין צפי איך ומתי יפתחו המסגרות ויש תחושה של היעדר שליטה. הדוגמה הכי טובה לכך היא הדיון השבוע על פתיחת הגנים. חשוב שמקבלי ההחל טות יידעו שלא משנה מה מחליטים העיקר שיחליטו מסודר. ואז נשמרת תחושת רצף ועקביות. כי אחרת אנשים מתייאשים". יותר מ 3,680 פניות לסיוע נפשי כבר התקבלו במוקדים של קופות החולים. השירות החל ללא תקציב פרסומי, אך פרסומים ברשתות החברתיות, וכן המצוקה הנפשית שכנראה הולכת וגוברת, הובילו בימים האחרונים להכפלת מספר הפניות.

במוקד הכללית נענו עד כה כ 1,350 שיחות תמיכה נפשית, מהן 5.5% עבור ילדים ונוער, 40% לבני ,40-18 כשליש (36%) לבני 69-41 וכחמישית (18.5%) לבני גיל 70 ומעלה.

"הפרסומים בנושא העלו את מספר הפניות. ככל שיש חשיפה לאפשרות לקבל תמיכה טלפונית, כך יש לגי טימציה לפנות לעזרה, ואנו רואים עלייה משמעותית במספר הפניות )פי חמישה מאז אוגוסט(", אומרת סיגל סידליק אלון, פסיכולוגית רא שית בשירותי בריאות כללית.

במכבי התקבלו במוקד יותר מ 1,500 פניות של אנשים הח ווים קשיים נפשיים עקב הקורונה. הסיבות המובילות לפנייה הן חרדה מהידבקות בנגיף, תחושת בדידות, חוסר ביטחון תעסוקתי וכלכלי וק שיים משפחתיים עם בני הזוג והיל דים. כשני שלישים מהפונים הן נשים וכשליש גברים.

פילוח הגילים: מנתוני מכבי עולה ש 28% מהפונים הם בני ,55-36 הק בוצה הגדולה ביותר של פונים - 38% - הם בני 65 ומעלה.

15% מהפונים 64-56 ושיעור דומה בני .35-19 רק 4% מהפונים הם צעירים עד גיל .18 במאוחדת טיפלו בין יולי לספטמבר ב 600 מטופלים. 71% נשים ו 29% מהם גברים. חמישית מהפניות (20%) היו של בני 45-35 ו 18% היו של בני .35025 רבע מהפניות (25%) היו של בני 65 ומעלה. בלאומית התקבלו 230 פניות למוקד השירות בראשות ד"ר ארי לאודן.

ד"ר טל ברגמן, ראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות: "אני קוראת לציבור להשתמש בשי רות הזה ולהתקשר. אל תישארו עם המועקה. זה בסדר להתקשר אם אתם מרגישים לא טוב בגלל המצב".

 ?? צילום: ?? GettyImage­s
צילום: GettyImage­s
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel