Israel Hayom

"רוצה שיגידו שצריך להיזהר מהפועל חולון"

לטיירוס מגי יש קבלות והוא הגיע לארץ על תקן הכוכב של הסגולים ● הוא מרוצה מאוהדים: "אוהב איך שהם משתגעים" ● בטוח שיש לו מקום ביורוליג: "אם אקבל הזדמנות אראה לכולם מה הם הפסידו" ● ואם צריך, הוא גם ישפץ לכם את הרכב: "מעדיף מכוניות ישנות"

- יעקב מאיר

היא ספגה 111 שערים ושמרה על שער נקי רק 29 פעמים.

ואן דייק, יחד עם אליסון כמובן, קיצץ בפרק הזמן הזה 33 ספיגות ועזר להוסיף 15 משחקים עם שער נקי. מדובר בשיפור עצום, חד משמעי, וזה רק חלק מהתרומה של ההולנדי לק בוצה. ואן דייק הביא שקט, ביטחון ומנהיגות, שיפר את כל מי שסבי בו. הוא הציג איכויות הגנתיות כמו מיקום, משחק גובה, תיקול והרחקת כדור, ובמקביל סיפק מסירות ארו כות, שערים עם הראש וקריאת משחק.

כולם מחפשים ואן דייק משלהם

ההולנדי בן ה 29 היה כל כך טוב ומשמעותי, שהרבה בזכותו כולם הבי נו שהתקפה אולי מנצחת משחקים אבל בלם טוב מביא תארים. בשנתיים האחרונות כמעט כל קבוצות הצמרת ניסו להשיג ואן דייק משלהן - את הבלם הזה שיפתור בעיות וישדרג את ההגנה באופן מיידי.

אחרי שנפגעה קשות מעזיבת וינס נט קומפאני ומהפציעות החוזרות של אמריק לאפורט, מנצ'סטר סיטי צירפה את נתן אקה ורובן דיאש בעלות כו ללת של 100 מיליון ליש"ט. מנצ'סטר יונייטד שפכה 70 מיליון על הארי מגווייר, ארסנל הוציאה 30 מיליון על פבלו מארי וגבריאל, צ'לסי הביאה את תיאגו סילבה, ואפילו לסטר השקיעה 30 מיליון על ווסלי פופאנה. אפשר לומר שיש אינפלציית בלמים בפר מייר ליג, ודווקא עכשיו ליברפול היא זאת שחווה מיתון קשה.

העזיבה של דז'אן לוברן לזניט

והעובדה שחלון ההעברות בדיוק נסגר משאירה את יורגן קלופ עם ג'ו גומז וג'ואל מאטיפ כבלמים הטבעיים היחידים, את פאביניו כגיבוי ואת חלון ההעברות של ינואר כחבל הצלה רא שון. שלושת הבלמים שעומדים לר שות הגרמני לא רעים בכלל וכבר הוכיחו את עצמם, אלא שפתיחת העו נה והתבוסה 7:2 לאסטון וילה הבליטו את הצורך ברענון הגנתי - משימה שכעת נראית כמעט בלתי אפשרית.

נכון, פציעות הן חלק מהמשחק וקבוצות גדולות התמודדו בהצל חה עם חיסורים משמעותיים בעבר, אבל במקרה הזה צירוף כל המשתנים והנתונים כמעט מחייב להאמין שיש פה רגע מכונן. נקודת מפנה. ג'יימי קראגר טען ש"הפציעה הזאת פות חת את מרוץ האליפות", בזמן שדני מרפי ומיקה ריצ'ארדס הסכימו שמ דובר במכה קשה לליברפול.

ואן דייק בינתיים פרסם פוסט שבו הבהיר כי הוא מתרכז בהחלמה וב

ניסיון לשוב למגרשים כמה שיותר מהר, כשבמקביל קלופ שלח מסר ייחודי משלו. "נחכה לוואן דייק כמו אישה שמחכה לבעלה שבכלא", הת פייט הגרמני. הערב, בפתיחת ליגת האלופות מול אייאקס, קלופ וליב רפול יתחילו את תקופת ההמתנה, בתקווה שתהיה כמה שיותר קצרה ושתשאיר כמה שפחות נזקים.

רוב השחקנים שהגיעו להפו על חולון בשנים האחרונות עשו במדיה את הפריצה ובה משך הגיעו לקבוצות גדולות. אבל טיירוס מגי הוא סי פור אחר לגמרי. מדו בר בשחקן שכבר לקח אליפויות ותארים ובא לחולון על תקן הכוכב וזה שצריך להוביל את הקבוצה להצלחות.

"לא חיפשתי סתם מועדון אלא מקום שייתן לי הזדמנות עם רזומה של הצלחות עם שחקנים", הוא אומר בראיון מיוחד לקראת פתיחת העונה, "זה מקום היסטורי עם מסו רת. שיחקתי נגד חולון, ואני ממש אוהב איך שאוהדים פה משתגעים ומראים תמיכה. היו לי הצעות טו בות בקיץ, אבל הרגשתי שכאן אני צריך להיות. באחד הימים הראשונים שלי בישראל הייתי בבית ושיחקתי קול אוף דיוטי בפלייסטייש­ן ופתאום ארוסתי אומרת לי: 'טיירוס, יש אנשים שצועקים'. בהתחלה חשבנו שזה משחק כדור גל או משהו כזה, אבל אז סי.ג'יי האריס שגר מעלי דפק אצלי בדלת ואמר לי: 'היי גבר, האוהדים בחוץ מחכים לנו והם רו צים שנגיע ונציג את עצמנו'. יצאתי והיו שם מלא אוהדים, שרנו יחד ואהבתי את זה. אני פשוט מרגיש שזה המקום בשבילי". מי שהביא את מגי לאוהדים התומ כים האלה הוא המאמן סטפנוס דדאס שכבר בתחילת הקיץ הבהיר להנה לה שהגארד נמצא ראשון בסדר הע דיפויות שלו. "שחקנים שהוא אימן תמיד קיבלו אחר כך הזדמנויות טו בות להתקדם בקריירה", אומר השח קן, "אני אוהב אותו כי בניגוד למאמ

נים אחרים לא קשה להבין אותו, והוא הופך הכל לפשוט עבור השחקנים".

רוצה להוכיח

מגי (29) נולד בעיירה קטנה באוקלהומה בשם סטרינגטאון שבה מתגוררים כ 400 תושבים בלבד. כשהיה ילד, אביו מת מהתקף לב. טיירוס, אחיו הגדול ואחותו הקטנה גדלו יחד עם אמם ו 14 אחיה.

בהתחלה בכלל הצטיין בבייסבול, אך בהמשך עבר לכדורסל. אחרי שסיים הלימודים בתיכון החל ללמוד ולשחק בג'וניור קולג' קטן בשם קאולי, ולאחר מכן עבר לאייווה סטייט הגדולה, שם היה אחד המצטיינים.

ארבע פעמים היה קרוב לקבל חוזה באן.בי.אי, ובכל פעם המהלך נפל, אך גם בלי להגיע לליגה הטובה בעולם,

 ?? צילום: אי.פי ?? רגע הפציעה
צילום: אי.פי רגע הפציעה
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? מגי )מימין(. פרח באיטליה
צילום: לירון מולדובן מגי )מימין(. פרח באיטליה
 ?? צילום: עודד קרני ?? אוחיון. נותן למגי טיפים
צילום: עודד קרני אוחיון. נותן למגי טיפים
 ?? צילום: עודד קרני ?? דדאס
צילום: עודד קרני דדאס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel