Israel Hayom

בכוח הקידמה - מול משטר החושך של איראן

- ג'לאל בנא

חתימת "הסכם איברהים" בין איחוד האמירויות לישראל, בחסות ארה"ב, הוא עידן חדש וח שוב מאוד בפוליטיקה, ביחסים הבינלאומיי­ם וב מיוחד ביחסים וביציבות במזרח התיכון. לא ניתן להתעלם או להעלים עין מהמניעים שסייעו לה שלים את ההסכם: בראש ובראשונה הראייה השונה והנכונה שמאפיינת את איחוד האמירויות והנהגתה.

ללא ספק, ההסכם הוא החשוב ביותר מבין שלושת הסכמי השלום שנחתמו בין מדינות ערביות ליש ראל, ויש לו את ההשפעה החיובית הגדולה ביותר על המתרחש במזרח התיכון. בראש ובראשונה, יש לו השפעה על הנושא הפלשתיני, עם דחיית הסיפוח, ונוסף על כך הוא משפיע על היציבות באזור, ועל הפיתוח המדעי, הכלכלי והטכנולוגי.

לא ניתן אלא להיזכר במשפטו של השייח' מוחמד בן ראשד אאל מכּתום, ראש ממשלת איחוד האמי רויות וסגן נשיאה, שאמר: "את ההיסטוריה כותבים המנהיגים, ואת השלום עושים האמיצים". השלום מצריך בראש ובראשונה להיות חזק, אמיץ וסובלני עם מבט גלוי ושונה, והכי חשוב: ידיים נקיות, כי לא ניתן לבסס שלום על חשדנות וחוסר אמון.

מכאן, ממבט על, אנו רואים שמתנגדי "הסכם אב רהם", מבין המנהיגים וכן בציבור, מעדיפים לראות את העבר ולא את העתיד. הם לא הפנימו שאת השי נוי וההשפעה אפשר לייצר על העתיד ולא ההפך, ולא ניתן להמשיך להתנגד לשלום ולהסדר מעמ דה עקשנית שלא ניתנת לשינוי בדו שיח ודיאלוג. הראייה וההחלטות של מנהיגי איחוד האמירויות היתה שונה - וללא ספק העתיד וההיסטוריה עוד יוכיחו שההחלטות שלהם היו נכונות.

בצל ניסיונות לשנות את מאזן הכוחות במזרח התיכון מצידם של גורמים חשוכים, בראשם איראן וזרועותיה השונות באזור, הפועלות ומנסות כל הזמן לשחק בביטחונו, בשלומו ובגורלו של אזורנו - על כל העמים להביט באופן שונה במתרחש, בדיוק כמו שהמנהיגים רואים זאת, ולשאוף לחיות בדו קיום, אחווה וקרבה בינינו.

היום לא ניתן עוד לשלוט בכוח פיזי, במיוחד על עמים אחרים, מה שאיראן מנסה לעשות בעשורים האחרונים. כוח אמיתי היום הוא כוח המדע, הפיתוח, הקדמה והטכנולוגי­ה, וכוח השפעת הכלכלה החזקה שמבטלת כמעט את הגבולות הגיאוגרפיי­ם. אלה, לצד מנהיגות חכמה, הם שמקדמים ומסייעים לפי תוח המוחות של בני העם שלה בכל תחומי החיים, ובכך תורמת לאנושות בהצלת חיים ולא בנטילתם.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel