Israel Hayom

"שלום בין עמים"

כנס הסכמי אברהם נפתח בפאנל על מעמדה של ישראל בעולם הערבי ● סקר: 81% תומכים בהסכם השלום עם ישראל ● על הסוגיה האיראנית: "כל מהלך של איראן מעודד התקרבות לישראל"

- אידית דרויאן אוחיון

כנס "הסכמי אברהם" נפתח בפאנל על אודות מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית ובפרט בעולם הערבי בעידן השלום במפרץ. ד"ר נאג'את אל סעיד מאיחוד האמי רויות הציגה נתונים מסקר שביצע מכון המחקר TRENDS לפיו 81 אחוזים מהנשאלים )ערבים ממדינות ערב וממדינות במערב( תומכים בהסכם שלום עם ישראל. 45 אחוזים סבורים שהסכמי שלום עם ישראל יכולים לתרום לשלום וליציבות במ זרח התיכון כולו ו 33 אחוזים סבו רים שהשלום ייאפשר מציאת פתרון צודק לפלסטינים.

משתתפי הפאנל היו תמימי דעים באשר לקבלה ההולכת וגוברת של ישראל בקרב אזרחי מדינות המפ רץ וכי לדבריהם, "הסכמי אברהם" מבטאים שלום אמיתי. "מדובר בש לום שעושים בין עמים, ולא רק בין ממשלות. אנחנו לא רק שותפים לאותם האיומים, אלא גם חולקים ער כים משותפים ואיכפת לנו מהאזור, מילדינו, מהעתיד שלנו", אמר עורך "ישראל היום", בועז ביסמוט.

ד"ר אל סעיד הוסיפה: "מדינות המפרץ שונות במנטליות ממדינות ערב אחרות. הסכמי השלום עם האמירויות הם של שלום אמיתי בין עמים. דנים יותר על עסקים ופחות על פוליטיקה".

מגישת הטלוויזיה הסעודית, שא כינה אלמשייחיס אמרה: "הציבור של מדינות המפרץ מתרחק מהאקלים של קבוצות האסלאם הפוליטי. הרפורמות שמדינות המפרץ עשו יצרו אווירה טובה מאוד שתגרום לעמים במדי נות המפרץ לקבל כל הסכם שלום".

אמג'אד טאהא מבחריין הציג חלוקה מסוג שונה לעולם הערבי: "הערבים מתחלקים היום לשלושה סוגים: הרא שון, הוא הערבים שבמדינות המפרץ שמבינים כי הפתרון הנכון הוא לב חור בשלום וכי העם הפלשתיני עכ שיו הוא בן ערובה של פושעים שמ עוניינים רק בכסף. הסוג השני הוא מדינות שסבלו מהסיסמאות האנטי ישראליות כגון סוריה - שם לא קיבלו שום דבר חוץ מחורבן ועוני. והשלישי הוא הדור השחוק, המבוגרים, שהם עדיין מרומים".

ביחס לסוגיה הפלשתינית, מש תתפי הפאנל סברו כי התרמית שהייתה רווחת לאורך השנים נחש פה. לדברי אלמשייחיס,"הערבים היום מודעים יותר לכך שההנהגות הפלס טינית לדורותיהן העדיפו לא לשים קץ לסכסוך הפלסטיני-ישראלי כי הם מרווחים מהסכסוך הזה".

באשר לסוגייה האיראנית, מגישת הטלוויזיה שאכינה אמרה: "אויב אויבי הוא חברי. זו אחת מסיסמאות קבלתה של ישראל בעולם הערבי. הערבים לא רואים בעין טובה את ניסיונות ההשתלטות של איראן ואת ההפרות הממושכות שלה שמאיימות על בי טחונם, שלומם ויציבותם. לכן, כל מהלך שלה שמהווה איום על ביטחונם מעודד התקרבות לישראל ואף שיתוף פעולה ביטחוני וצבאי איתה, אם יהיה צורך לכך".

 ??  ?? מושב הכנס הראשון. "דנים יותר על עסקים ופחות על פוליטיקה"
מושב הכנס הראשון. "דנים יותר על עסקים ופחות על פוליטיקה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel