Israel Hayom

עובדי המדינה נגד עיריית ת"א: "הרוויחה עשרות אלפי ש' על חשבוננו"

עשרות עובדים בקריית הממשלה זועמים: "הכניסה והיציאה לבניין הוסבו לנתיבי תחבורה ציבורית - אבל השלט • • הוחבא" קיבלנו אינספור דו"חות, והם נשלחו רק אחרי שנערכו" העירייה: "אחריות הנהגים לציית לחוק"

- דניאל רוט אבנרי

זעם בקרב עובדי קריית הממשלה בת"א על העירייה. זאת, בעקבות יותר מ 100 דו"חות תנועה, שקיבלו עובדים יום אחרי יום, חלקם במשך עשרה ימים ברצף, בסכומים שמצטברים לאלפי שקלים לאדם. כך נודע ל"ישראל היום".

הדו"חות הם תוצאה של שינויים בהסדרי התנועה וכניסת נתיבי תחבורה בכניסה וביציאה מחניון בניין קריית הממשלה, שאליו מגי עים מאות עובדים מדי יום. עוב די קריית הממשלה משגרים היום בעניין מכתב אישי לראש עיריית ת"א, רון חולדאי, ומלינים על כך שהדו"חות, שבוצעו באמצעות אכי פה אלקטרונית, הגיעו אליהם לד בריהם בבת אחת, ולכן הצטברו לסכומים של אלפי שקלים. לדברי העובדים, רק לאחרונה הוצבו שלטים ברורים במקום המורים כי מדובר בנתיבי תחבורה ציבוריים, ובתמונות שהגיעו לידי "ישראל היום" נראה שילוט ראשוני שהוצב בעניין בי נואר-פברואר )אותו פרק זמן שאליו מתייחסים הדו"חות( שהוצב מאחורי עץ, שרק לאחרונה נגזם.

"החביאו שילוט בעץ"

עו"ד תמר פרי, תושבת ראשל"צ, שעובדת בקריית הממשלה זה 13 שנה, כאחראית על רכישות והפק עות ברשות מקרקעי ישראל, קיב לה שמונה דו"חות של 500 ש' כל אחד, שמצטברים לסכום של 4,000 שקלים בסה"כ. "כשקיבלתי 4,000 שקלים לתשלום דו"חות בדואר בבת אחת חשבתי שמדובר בכלל בטעות. נדהמתי לגלות שגם רבים מחבריי לעבודה במקום קיבלו דו"חות רבים בעקבות הגעתם ויציאתם מהעבודה", סיפרה פרי. "הרגשנו המומים ומתוס כלים, מדובר בסכומים גבוהים. שלחו את הדו"חות אלי הביתה רק אחרי הדו"ח האחרון, רואים לפי התארי כים בבירור. גם ככה היציאה מהחניון סבוכה ופקוקה, לא רואים את הסימו נים הצהובים על הנתיב מרוב עומס באוטובוסים שנכנסים פנימה לנתיב היציאה שלנו, בצפצופים של אנשים, אז את השלט שמוחבא מאחורי העץ היינו צריכים לראות?"

עוד טוענת פרי כי "ניסינו לפנות לעירייה עם המקרה, וערערנו, אבל היא סירבה לבטל את הדו"חות.

"איך אשלם 5000 ש'?

מ', בשנות ה 60 לחייה, שעוב דת במקום זה 15 שנה, קיבלה ביום אחד עשרה דו"חות לתשלום, בסכום מצטבר של 5,000 שקלים. "איך אני יכולה לשלם דבר כזה עם המשכו רת שלי? למה לא ידעתי אחרי הפעם הראשונה? המקרה הזה ממש מכניס אותי למתח נפשי. החלק הכי קשה הוא העלבון ששלחו את כל הדו"חות ביחד. מעולם לא עמד שוטר בצומת שהוא כל כך מרכזי ופעם אחת סידר את העניין, אלא אכיפה אלקטרונית, עם שילוט שאף אחד לא רואה בגלל העומס באזור. את מגיעה לעבודה וב סופו של דבר נפגעת באלפי שקלים בכיס. ממש כואב".

מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה כי "בניגוד לנטען, שילוט האכיפה בנת"צ קפלן נעשה בצו רה ברורה ובהתאם לאישור משרד התחבורה וועדת התנועה המקומית. זאת ועוד, פעילות האכיפה באמצ עות המצלמות החלה כחודש לאחר הצבת השילוט, וזאת על מנת לאפ שר לציבור הנהגים להכיר את הסדרי התנועה החדשים במקום".

עוד הוסיפו בעירייה כי "באחריות הנהגים היוצאים ממגדל הממשלה להשתלב כחוק בנתיבי התנועה הר גילים במקום".

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? בניין קריית הממשלה בת"א
צילום: יהושע יוסף בניין קריית הממשלה בת"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel