Israel Hayom

לבחור את המלאכים בלבן: תחרות הרופא המסור מכולם

מוטי זוננפלד ייסד קרן על שמה של בתו דניאלי ז"ל, שחלמה להיות רופאה ונהרגה בתאונת דרכים ● ברוח שהותירה הפרויקט השנתי ממשיך את דרכה ומעניק את "פרס דניאלי לרפואה עם לב"

- עדי חשמונאי

השנה יותר מתמיד, קרן דניאלי קוראת לכם לבחור את הרופא המסור של המדינה.

מאז שהקורונה פרצה לחיינו הציבור יצא במחוות הוקרה לצוותי הרפואה באשר הם שעומדים בחזית המלחמה בנגיף הקורונה. מכאן, היה סביר להניח כי הפרויקט השנתי של קרן דניאלי לבחירת הרופאים שיזכו ב"פרס דניאלי לרפואה עם לב" על ידי הפציינטים ובני משפחותיהם, יקבל השנה מספר שיא של המל צות. אבל באופן פרדוקסלי דווקא הקורונה ועימה העומסים שהכבידו על מערכת הבריאות, הקשתה השנה על קופות החולים לעודד את מבו טחיהן להשתתף בבחירות הרופא/ה שמעבר לעבודתם המקצועית היו גם אנושיים והפכו עבורם למלאכים שלהם בלבן.

"בשנה שעברה קיבלנו רבע מי ליון המלצות" מספר מוטי זוננפלד אביה של דניאלי ז"ל שייסד את הקרן לזכרה. "עכשיו אנחנו עוב דים כבר חודש על הטקס החמישי לחלוקת הפרס ונכון לעכשיו קיב לנו רק 70 אלף המלצות. זה אמנם מספר מכובד מאוד, אבל דווקא השנה יותר מתמיד אנחנו מצפים שמגמת העלייה במספר הממליצים לפחות תימשך".

פרס "רפואה עם לב" הוא אחד מ 120 פרויקטים ומיזמים שמפעי לה קרן דניאלי ברוח הצוואה הלא כתובה שהותירה אחריה. דניאלי ז"ל

נהרגה בתאונת דרכים במארס ,2015 עשרה ימים בלבד אחרי יום הול דתה ה 20 כשהיתה לקראת סיום השירות הלאומי שלה. בשנה הרא שונה של התנדבה במחלקה האונקו לוגית ילדים בבית החולים שניידר שבפתח תקווה שם נקשרה לילדים החולים והפכה בעצמה למלאכית שלהם. בשנה השנייה לשירות התנ דבה לעבודה עם נוער בסיכון בעכו. אבל הקשר הרגשי המיוחד שנרקם בינה לבין הילדים החולים, החזיר אותה בסוף כל יום עבודה בעכו, לע שות את הדרך הארוכה לפתח תק ווה ולהמשיך להתנדב מספר שעות ביום במחלקה האונקולוגי­ת ליל דים בשניידר. "ביום התאונה, היה לדניאל יום ארוך וקשה. היא חזרה מביקור של משפחה של ילד שה

חלים ברמת הגולן והמשיכה משם לשניידר. בדרך חזרה הביתה הת נגש בה ג'יפ והיא נהרגה", מספר זוננפלד בכאב. "כל הציונים שלה בבחינות הבגרות היו 100 והיא בכלל חשבה ללמוד חקר המוח, אבל בעק בות השירות בשניידר, היא החליטה ללמוד רפואה. זה צמח מתוך ההיכ רות שלה עם המחלקה והרופא, ד"ר גיל גלעד, האנושי ובעל הלב הענק. היא מאוד התרשמה מהרופא שיכול להשפיע על הפציינטים גם עם מילה טובה, חיבוק ותמיכה במשפחה. בפ סיכומטרי היא קיבלה 768 )מתוך ,(800 אבל את הבשורה על כך שהת קבלה ללימודי רפואה באוניברסיט­ת בן גוריון, קיבלנו כבר אחרי לכתה". ההשפעה של הרופא האנושי על מס לול חייה הובילה לימים את אביה לייסד את מפעל "הפרס השנתי לר פואה עם לב". בשנה הראשונה היה ד"ר גלעד אחד משמונת הרופאים שזכו בפרס ואף נשא דברים בשמם. מאז השנה השלישית ועד היום מת מקד הפרס בתחום רפואת המשפ חה שנבחרים בקפידה על ידי ועדת הפרס ובה בכירים ממגוון תחומים ובהם חתן פרס ישראל הרב אלימ לך פירר והטקסים שהלכו וגדלו עם השנים נערכו במעמד אישי ציבור בכירים תחילה בבית הנשיא ובהמ שך בבנייני האומה. "למרות שהש נה הטקס יערך כנראה בזום, דווקא השנה בצל הקורונה הוא משמעותי מתמיד" מסכם זוננפלד. הקישור לבחירת מועמד/ת לפרס רפואה עם הלב: https://www.prasdaniel­le. org/?source=83

 ??  ?? פרס בשם הבת. מוטי זוננפלד
פרס בשם הבת. מוטי זוננפלד
 ?? צילומים: באדיבות המשפחה ?? חלמה להיות רופאה. דניאלי זוננפלד ז"ל
צילומים: באדיבות המשפחה חלמה להיות רופאה. דניאלי זוננפלד ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel