Israel Hayom

"מהפכה פיננסית": פייפאל תאפשר קנייה בביטקוין

ענקית התשלומים האמריקנית הכריזה כי תאפשר גם מכירה ואחזקה של מטבעות דיגיטליים נוספים ● "ביטקוין יהפוך למטבע חוץ ככל המטבעות"

- גלעד צוויק

צעד גדול לביטקוין: פייפאל, ענקית התשלומים האמריקנית, הודיעה אתמול כי תאפשר קנייה, מכירה ואחזקה של ביטקוין ומטבעות דיגיטליים נוספים - כך עולה מדיווח ב"רויטרס".

עוד הוסיפה החברה כי בשלב ראשון תאפשר את השירות ללקוחותיה בארה"ב וכי עד תחילת 2021 תאפשר ל־62 מיליון בתי עסק הפועלים באמצעותה לקבל תשלום באמצעות ביטקוין, כשם שהם מקבלים מטבעות חוץ אחרים. בעקבות ההודעה, שווי מטבע הביטקוין זינק בכ־%7 נכון לשעות הערב, כשעמד על 12.7־כ אלף דולר ליחידה. שווי השוק של המטבעות הדיגיטליים זינק ל־083 מיליארד דולר.

משמעות עצומה

לדברי מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, ההודעה של פייפאל דרמטית במיוחד: "העובדה ששירות תשלומים עצום בעל מאות מיליוני לקוחות בכל העולם יאפשר לסחור ולהחזיק ביטקוין עבור לקו

חות היא בעלת משמעות עצומה עבור משתמשי ביטקוין".

רוזנפלד מסביר כי עד היום ביטקוין שגשג למרות המקלות בגלגלים מצד הבנקים וחברות הסליקה, ולכך מתווסף האתגר הטכני להחזיק ולאבטח מטבעות. כעת, העובדה שפייפאל, הנחשב לאחד משירותי התשלומים המפוקחים, האמינים והפופולריי­ם בעולם, יעניק שירותים עבור מטבעות דיגיטליים מבוזרים, תקל על קהל נרחב של משתמשים ובעלי עסקים לשלם באמצעותם ולהחזיק אותם.

"למעשה ביטקוין יהפוך למטבע חוץ ככל המטבעות האחרים, וסביר להניח שתיפתח אפשרות לשלם באמצעותו בפייפאל, כאשר מקבלי התשלום יוכלו לקבל אותו בביטקוין או בכל מטבע אחר, מה שיהפוך את השימוש בו לקל משמעותית", מסביר יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי. "אם אכן פייפאל תתקדם עם המתווה שהוכרז, ותרחיב אותו בעתיד מעבר לארה"ב, זהו צעד ענק עבור ביטקוין בדרך לביסוסו כאלטרנטיבה משמעותית למערכת הכספית הקיימת".

יובל רואש, מנכ"ל "ביטס אוף גולד" הישראלית מוסיף כי "פייפאל חותכת למעשה את החסמים לסחר בביטקוין בגרזן חד. בחודשים הקרובים יוכלו משתמשים לשלם מיתרת הביטקוין בארנק הפייפאל שלהם, כפי שהם משלמים מיתרת הדולרים שלהם, מה שיאפשר לכמות עצומה של משתמשים ברחבי העולם לעשות שימוש בביטקוין ובמטבעות דיגיטליים אחרים, וסביר להניח שתהיה לו גם השפעה על מחזורי השימוש ואף על שערם של מטבעות אלה".

גישה לציבור לביטקוין

רואש מעריך כי צעד זה מגיע בעקבות תהליכי רגולציה שמתרחשים בשנים האחרונות ברוב מדינות העולם, כמו גם הכרזה של כמה בנקים מרכזיים וחברות ענק כמו פייסבוק על הנפקת מטבעות דיגיטליים מדינתיים ועצמאיים, בהתאמה, וכעת מדובר בתחילת ההיערכות לעידן זה.

רון צרפתי, סמנכ"ל ,Bit2C מסכם: "המהלך הזה יאפשר גישה משמעותית למיינסטרים של הציבור לביטקוין.

"אנשים ועסקים מן היישוב יוכלו להשתמש במטבע הדיגיטלי. מדובר בשלב נוסף בדרך למהפכה הפיננסית שביטקוין ועולם המטבעות הדיגיטליים מביאים איתם".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ביטקוין. המשתמשים מרוצים
צילום: אי.אף.פי ביטקוין. המשתמשים מרוצים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel