Israel Hayom

"מיעוט, אבל חזק"

ספיר כהן ,(25) בתו של ממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, עשתה אמש מסלול מרשים ב"נינג'ה ישראל" אף שלא סיימה אותו • "אומרים לי שאני השראה לנשים", היא אומרת

- ערן סויסה

אם ראיתם אמש את הפרק של "נינג'ה ישראל" )קשת ,12 הפרק הבא במוצ"ש( בוודאי שמתם לב לספיר כהן (25) ממושב שתולים, שעשתה מסלול מרשים ונפלה במכשול החמישי.

"בשנה שעברה נפלתי במכשול הראשון והייתי בהלם, כי לא חשבתי ליפול כל כך מהר", אומרת כהן. "הפעם יצאתי מאוד מרוצה. אני חושבת שהראיתי את היכולות שלי, למרות שיש לי עוד הרבה מה להראות".

כהן, סטודנטית לחינוך גופני בשנת סטאז', היא בעלת עסק של חוגי התעמלות וכושר. היא גם מורה לחינוך גופני. מגיל 5 היא עוסקת בהתעמלות מכשירים. היא התעמלה במסגרת קבוצת הפועל תל אביב והגיעה לנבחרת ישראל. לאורך השנים השתתפה בתחרויות בינלאומיות, ובהן אליפות אירופה ואליפות עולם. גם בצבא שירתה כקצינת כושר גופני בחיל התותחנים.

"בשנה שעברה חזרתי הביתה מאוד מאוכזבת, כי ידעתי שיש לי את היכולות להגיע יותר רחוק", היא אומרת. "יש לי אופי של ספורטאית. זה נתן לי את המוטיבציה להפציץ בעונה הזאת. ידעתי שאחזור. להשתתף בתוכנית 'נינג'ה ישראל' זו חוויה מאוד עוצמתית, והרגשתי שלא הספקתי לחוות את העוצמה כי נפלתי מאוד מהר. השנה מאוד נהניתי במסלול". אילו תגובות קיבלת? "קיבלתי תגובות שאני השראה לנשים, וזה היה מאוד מרגש. לא ציפיתי לכל כך הרבה אהבה ופרגון".

הגעת בתחושה שאת יכולה לסיים את המסלול?

"בטח. אני יודעת שאני באמת יכולה לסיים את המסלול. אם הייתי תופסת את המאחזים - גם הייתי לוחצת על הבאזר, ובזמן ממש טוב, שזהה לגברים שסיימו את המסלול".

אבא שלך הוא ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן. הוא תמך בהשתתפות בתוכנית?

"אבא שלי מאוד תומך ומפרגן. הוא מלווה אותי לאורך כל הדרך. אני מאוד מחוברת אליו. הוא ליווה אותי כמתעמלת, וגם היום הוא מלווה אותי". את גם נשואה. איך בעלך מגיב? "הוא מאוד מפרגן ונותן לי ספייס וזמן לאימונים. זה ראוי להערכה, ואני באמת מעריכה את זה. אני מתאמנת חמישה ימים בשבוע, שלוש שעות כל פעם, ויש גם נסיעות. זה המון שעות מחוץ לבית. ואני שמחה שהוא מפרגן ותומך. בלעדיו זה לא יכול היה לקרות". למה דווקא נינג'ה? "כי זה ספורט שמשלב כל כך הרבה מרכיבי כושר: כוח, תנועה, חשיבה, קואורדינצי­ה. אני מאוד תחרותית ואני אוהבת לאתגר את עצמי במקומות לא צפויים. נינג'ה הוא הלא צפוי, כי את לא יודעת איזה מסלול תקבלי. מה שנינג'ות אוהבים זה לעשות את הבלתי אפשרי".

את אישה בעולם עם רוב מוחלט של גברים. איך את מרגישה עם זה?

"זה מאוד מורגש. אני מתאמנת בעיקר עם גברים. אבל יש הרבה נשים חזקות בתחום. אם יש דברים שיותר קשים לנשים במסלול - אנחנו מוצאות טכניקות לעבור אותם. בנינג'ה כולם שווים, גברים ונשים עושים אותו מסלול, ואני אוהבת את זה". תחזרי לתוכנית בשנה הבאה? "אני צריכה לחשוב על זה. אני חושבת שכן, אבל זו השקעה אמיתית ואני צריכה להתייעץ ולחשוב מה אני עושה הלאה".

 ?? צילום: קשת 12 ?? ספיר כהן
צילום: קשת 12 ספיר כהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel