Israel Hayom

הטוראית שהביסה גנרל

- אלעד מלכא אלעד מלכא הוא מנכ"ל "האינטרס שלנו - הלובי שלך בכנסת"

משרד החינוך לא היה ההעדפה הראשונה של יואב גלנט, שמשווק עצמו כביטחוניסט מיום שנכנס לפו ליטיקה. הממשלה הפריטטית ומיעוט התיקים בידי הליכוד שלחו אותו למשרד החינוך, אחד הבכירים בידי מפלגת השלטון. גלנט נכנס בסערה לתפקיד. קודמו הותיר חלל עצום, והמנכ"ל הקודם - דומה שעבד בשביל ארגוני המורים, לא בשביל המורים עצמם, או התלמידים.

גלנט הכניס רוחות של שינוי: בטיוטת חוק ההסדרים הוחלט להקים ועדה שתעסוק במתן אוטונומיה חינוכית למנהלי בתי ספר, רפורמה שנעשתה במקומות רבים בעולם ושעליה הומלץ עוד בוועדת דוברת; רפורמה שתשפר את החינוך ואת מעמד המורים, למגינת ליבם של ארגוני המורים. עם סיום הסגר הראשון נאבק גלנט והגיע עד בית הדין לעבודה בדרישה להחזרת תשעה ימים על ידי מורי היסודי. למען חינוך הילדים, למען ציבור העובדים, הכלכלה ומעמד המורה. גלנט הפסיד בקרב, בית הדין לעבודה פסק שמורי היסודי לא ילמ דו עוד תשעה ימים וישראל יצאה לחופשה ב 1 ביולי כאילו היתה זו שנה רגילה. על אף התבוסה, ניסיונות ההובלה והדבקות במטרה של השר זכו להוקרה בקרב ציבור ההורים.

משהו בהפסד הצורב ההוא כנראה שינה את רוח המפקד. ממוביל בקרב, כזה שצועק "אחריי" ומסת ער, הפך שר החינוך למה שנראה יותר כאסיר מלחמה. עם תחילת הגל השני, הודיע שהגננות יעבדו במשרה מלאה בלמידה מרחוק. באמת? מיהם אותם ילדי גן המסוגלים לשבת יום שלם מול המסך? איך זה אמור לעבוד? מה זה מקנה לילדים הללו? ברור לכולם - גננות, הורים וילדים - שאין שום תועלת חינוכית או כלכלית ביום לימודים מלא מרחוק בגילים הללו. אז למה? כי בן דוד לא רוצה להחזיר ימים בחופשה.

גם החזרה לשגרה בגני ילדים לוותה בכניעה ללא קרב. הדבר הנכון כעת הוא להעביר את הימים החו פשיים של כל הגננות לימי שישי, ולאפשר למידה בימים ראשון עד חמישי בכל גני הילדים. גננות הרו טציה, שעובדות בארבעה גנים בשבוע, ישובצו באופן קבוע בגני הילדים ללא רוטציה. כך הן יהיו חשופות לפחות ילדים ולסיכוי הדבקה נמוך יותר, ואם חלילה יידבקו - לא יגרמו לארבעה גני ילדים להיכנס לבידוד.

ראוי להזכיר שהגננות לא עובדות כבשגרה כבר הרבה זמן, בטח בימי שישי, והמרת יום החופש ליום שישי היא פגיעה מינימלית שלא מפצה על אובדן ימי העבודה שלהן עד כה. אבל גם פה שר החינוך נכנע ללא קרב. גננות הרוטציה עובדות אמנם "רק" בשלושה גני ילדים בשבוע, אך חושפות עצמן לסיכויי הדב קה גדולים ואת המשק לכמות מבודדים גדולה יותר.

גלנט כנראה לא הפנים שמול הסתדרות המורים אסור לו להיכנע, אחרת הדרישות יתנפחו מייד. מה הפלא שאחרי הכניעות האחרונות מכריזה בן דוד סכ סוך עבודה ומאיימת בהשבתת גני הילדים?

אם סכסוך העבודה לא יהווה קריאת השכמה, אם שר החינוך לא ייזכר בימיו כמפקד ויחזור לצעוק "אחריי" לציבור התלמידים בישראל, הוא גם ייכנע לכל תכ תיביה של יפה בן דוד, וגם ישלם מחיר פוליטי בשל השביתה הממשמשת ובאה.

גלנט לא הפנים שמול הסתדרות המורים אסור להיכנע, אחרת הדרישות יתנפחו. פלא שאחרי הכניעות האחרונות בן דוד מכריזה סכסוך עבודה ומאיימת בהשבתת הגנים?

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel