Israel Hayom

היכן עובר הקו בינינו לבין מונשמי ?'77

- אורי כהן

אחרי מאמץ עילאי והרבה זיעה במיצגי הפגנות, הגי עו מונשמי '77 למסקנה הברורה והנחרצת לגבינו. אנחנו, תומכי גוש מפלגות הימין, חיילים בארגון פשע. אם היתה לנו בעיית זהות מבולבלת וחסרת עוגנים, הרי שמצאנו סיוע נפלא. חכמי השמאל מושיטים לנו יד ובנדיבות חסרת גבולות מסבירים כי אנחנו: מאפיה. אנחנו זורעים אימה ופחד, כולנו גובי חובות מהשוק אפור. ראש הממשלה בני מין נתניהו, הם גורסים, הוא בוס מוקף חיילים, השולח את הבריונים לרחוב לפצפץ את פיקות הברכיים של היריבים. ומה לעשות? נציגי הליכוד מבצעים פקודות.

הפעילות הפוליטית של הימין מסתכמת בעיניהם כהופעה אלימה ומטילת אימה. תמיד הם עשו לנו זאת מעולה - הפכו את המזרחים לקרימינלים - משם הדרך פשוטה לכך שאין צורך להקשיב לנו יותר. החלום שלהם הוא לנהל פוליטיקה נטולת מזרחים, במיוחד אלה שאינם מתיישרים ושרים איתם את שירי השנאה והשטנה בבלפור. כעת, ליד פינת הקפה בעבודה, כשיגיעו חכמי השמאל עם "סרגל האמת" היודע לזהות מי חבר ארגון פשע ומי טהור, מי ימין ומי שמאל, אנחנו צריכים לשתוק. לפחד להציג את דעתנו. שהרי אמרָת "ימין" - ובכך אתה הופך לחלק מארגון פשע. מי רוצה שאלה, הטהורים, שימלאו את הדו"ח השנתי ויפקחו על קידומו המקצועי, יסלדו מדעותיו?

חברי השמאל מכוונים לכאורה את כל שנאתם נגד נת ניהו. אולם האמת הפשוטה ניתנת להיאמר והיא שליבם נחמץ מול צמיחתו וביסוסו של המעמד הבינוני המזרחי באמצעות ובחסות הליכוד. הם מנסים בכל כוחם להקים גדר בינינו לבין הנציגים שלנו שנבחרו בבחירות דמוקר טיות. הנציגים שלנו - רגב ואוחנה, קרעי ואמסלם - היו לפושעים לתפארת, ואנו תמימים הלכנו שבי אחריהם מבלי דעת. נתניהו היה לחלילן מהמלין וכעת הגיעה השעה שה שמאל יראה לנו את האור האמיתי. איזה כיף לנו, מונשמי '77 שומרים עלינו ואנחנו צריכים להאמין להם. טלו קורה מבין עיניכם, חכמי הרשע והפשע. אין אחד מבינינו שמאמין לכם או שמתגעגע לאופי החיים הקלוקלים שאתם מציעים לקנות בעיניים עצומות.

בואו ונודה באמת: הקו בינינו לביניכם עובר בגבול שבין העיר דימונה, באשכול 4 מתוך 10 במדד החברתי כלכלי, לבין המועצה האזורית תמר, המועצה העשירה בישראל. 1,400 תושבי מועצת תמר מקבלים בכל שנה 140 מיליון שקלים בשנה דמי ארנונה ממפעלי תעשייה הפועלים בקרבת דימונה, שבהם עובדים רבים מאנשי העיר. תארו לכם אילו אפשרויות חדשות היו נפתחות בפני העיר הדרומית עם תוספת של מיליארד שקלים לקופתה בעשור הקרוב. אכן, זה לא ארגון פשע כמו שאתם מתא רים את הליכוד ושותפיו. זה פשוט קו גיאוגרפי, ניטרלי ואובייקטיב­י, שגזר את דינם של 35 אלף אנשי דימונה מול 1,400 אנשי המועצה האזורית תמר. איך קוביות המזל תמיד מתגלגלות לטובתם. אם לא מספיק לכם, אז ראו את הגבול שהוא הכביש המפריד בין קריית מלאכי ואזור התעשייה של המועצה האזורית באר טוביה.

בקריקטורות שלכם אנחנו אוחזים בראש הסוס הכרות מ"הסנדק", אבל בפועל אלה אתם שמחזיקים מקדמת דנא בקומבינות שפעם נקראו בפשטות "פרוטקציה"

אתם יכולים לתקוף את נתניהו וחברי הליכוד בכל העוצמה, אולם לא תוכלו לשלול את הדעה שלנו, כי שלטון החוק שבשמו אתם מתהדרים נראה רע מאוד, והפך למערכת שבה פשה הסיאוב. לא אנחנו המצאנו את ליאורה גלט ברקוביץ', את רות דוד, או את השופט איתן אורנשטיין שביקש "תשמור עלי" וקיבל "אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו". כאן הפר קליטות שלנו לא הצליחה למצוא יחסי תן וקח. אנחנו גם לא המצאנו את לפיתת החנק ביחסים המקצועיים שבין שי ניצן ואביחי מנדלבליט.

נדמה לכם, בקריקטורות שלכם, שאלה אנחנו שאוחזים בראש הסוס הכרות מהסרט "הסנדק". אבל בפועל זה אתם שמחזיקים מקדמת דנא במצע של גסות רוח וגז ענות, מניפולטיבי­ות וקומבינטור­יות שפעם קראו להן בשם הגנרי - פרוטקציה. זה היה האוויר לנשימה של "מונשמי ."'77

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel