Israel Hayom

הנה זה מתחיל

מכבי ת"א תפתח הערב את שלב הבתים בליגה האירופית מול קרבאח ● בתקופה שבה כל יורו שנכנס לקופת המועדון נחשב זהב, באלופת ישראל מבינים שצבירת נקודות חשובה לא רק לדירוג אופ"א, אלא גם לשקט הכלכלי ● דוניס, שלא יעמוד על הקווים, בטוח: "יש לנו סיכוי להעפיל ל 32 האחרונ

- שי ארצי

מאמן מכבי ת"א גיורגוס דו ניס, שלא יעמוד הערב על הק ווים בעקבות ההרחקה שספג מול רד בול זלצבורג, בוודאי סימן את המ שחקים נגד קרבאח ככאלה שבהם מסוגלת קבוצתו להשיג בין 6-4 נקו דות. החלק הראשון של המשימה מול אלופת אזרבייג'ן ייערך הערב (22:00) בבלומפילד, במסגרת מחזור הפתיחה של שלב הב תים בליגה האירופית.

נכון, אין להקל ראש בקרבאח, שפירקה את לגיה ורשה בשלב הפ לייאוף במוקדמות, ולפני שלוש עונות שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל מבין הקבוצות בבית ט' )ויאריאל וסיבאספור( היא הקבוצה הפחות איכו תית ונוצצת, ללא שמות גדולים. וב ניגוד לקמפיינים הקודמים של האלו פה הישראלית באירופה, הנוכחי יהיה שונה, וכל נקודה שתשיג בו תהיה קריטית מאוד עבורה. הנה ההסברים. בשבועות האחרונים הודיעה אופ"א לקבוצות כי תקצץ 16 אחוזים מה תמלוגים של העונה שעברה ,(2019/20) זאת בשל הפס די ענק שנגרמו לה אשתקד כתוצאה ממשבר הקורונה. בנוגע לעונה הנו כחית (2020/21) אין עדיין החלטה רשמית, אבל בקריית שלום כבר נערכים לאפשרות שהמענקים שהם אמורים לקבל מאופ"א, שנכון לעכשיו עומדים על 9.2 מי ליון יורו, יופחתו משמעותית.

לדוגמה: אם אופ"א תודיע שגם העונה יהיה קיצוץ של 16 אחוזים מה תמלוגים של הקבוצות, הרי שמכבי תקבל כמיליון יורו וחצי פחות. ובעו נת קורונה, שבה אין הכנסות ממכירת כרטיסים ומנויים, הצהובים בנו על ההכנסות הללו כחלופה להכנסות הר גילות, זאת כדי לצמצם את ההפסדים שמגיעים לעשרות מיליונים.

לנוכח הדברים הללו, כל נקודה שמכבי תשיג העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית משמעותה הרבה כסף לקופת מועדון, על אחת כמה וכמה אם אופ"א תקצץ שוב במענקים. כיום, ללא הודעה על קיצוץ חדש, כל ניצחון שווה ל 570 אלף יורו, בעוד שתיקו שווה להכנסה נאה של 190 אלף יורו. הסכומים, כאמור, עשויים להצטמצם.

ומה זה בעצם קונפרנס ליג?

בעונה הבאה תיפתח ה"קונפרנס ליג" של אופ"א )שמה הראשוני היה "הליגה האירופית ,("2 שאליה יעברו הקבוצות הישראליות שעד היום הש תתפו במוקדמות הליגה האירופית. כלומר: אלה שמסיימות במקום השני והשלישי בליגת העל והזוכה בגביע. האלופה הישראלית תשתתף במוקד מות ליגת האלופות, ואם תודח בסיבוב המוקדם הראשון, היא תנשור ישירות

 ??  ?? אנגלינאס
אנגלינאס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel