Israel Hayom

המהפך של הארי

עם 10 שערים ו 8 בישולים בכל המסגרות, הארי קיין כבר מזמן לא עוד חלוץ רחבה ● הקפטן של טוטנהאם הפך העונה לפליימייקר הטוב באנגליה, ונדמה שמעולם לא היה קרוב יותר לרמה של מסי ורונאלדו ● רק חבל שהוא משחק בליגה האירופית

- דור הופמן טוטנהאם לאסק

קצת קשה לשים לב לכל הפ רטים בפתיחת העונה המטו רפת של הפרמייר ליג, אבל פרט אחד בנוגע להארי קיין זועק לשמיים. חלו צה של טוטנהאם, שכבש חמישה שערים ובישל עוד שבעה, מעורב בגול בממוצע בכל 37 דקות משחק. תחשבו על זה. עם 12 מעורבויות בשער בחמישה מחזורים - הכמות הגבוהה בהיסטוריה בשלב זה של העונה - קיין מבטיח לקבוצה שלו לפחות שני גולים במשחק.

כשמוסיפים לזה עוד חמישה שערים בליגה האירופית, שלושה מהם באדי בות החלציים של מוחמד אבו פאני, מקבלים שחקן שפתח את העונה עם 10 שערים ו 8 בישולים בתשעה משחקים. המגזין "פורפורטו" בחר בו השבוע כח לוץ השני הכי טוב בעולם היום – לפני כריסטיאנו רונאלדו ואחרי רוברט לב נדובסקי – וקשה להתווכח עם הבחירה.

זה לא רק הגולים. קיין תמיד היה אחד המסיימים הקטלניים בעולם, העו

נה הוא הפך לשחקן שלם יותר, מגוון יותר ומסוכן הרבה יותר. פרשנים רבים טענו שדבר כזה יהיה בלתי אפשרי תחת הטקטיקות ההגנתיות של ז'וזה מוריניו, אלא שסדרת הדוקו החדשה שעלתה לאוויר באמזון מלמדת אחרת. מהרגע הראשון המנג'ר הפורטוגלי ראה בקיין המנהיג ושאף לחזק את מעמדו - "לעזור לו לבנות את הסטטוס שלו" לדבריו.

הקפטן הסביר שהוא רוצה לה גיע למעמד של מסי ורונא לדו, ונדמה שהוא מעולם לא היה קרוב לשם כמו בנקודת הזמן הזאת. הוא יצירתי, חכם, חד, עושה הכל על המגרש. הנסיגה שלו לעמדות קישור היא לא דבר חדש – הוא עשה זאת גם אצל פוצ'טינו – אבל היעילות בפעולות שהוא מבצע היא חסרת תקדים.

כשהארי פוגש את סון

הליגה האירופית

ספורט 1

קיין הוא היום עושה המשחק הטוב בליגה, כששיתוף הפעולה שלו עם יונג מין סון הוא ברמת הפיק אנד רול של סטוקטון מלון. מול סאות'המפטון קיין בישל לקוריאני ארבע פעמים במשחק בלתי נשכח, וכבר עכשיו הוא השווה את כמות הבישולים מהעונה שעברה, ורחוק רק אחד מהשיא העונתי שלו. קיין, מבחינה אישית, נמצא בשיא. הוא הצליח למלא את החלל שהשאיר כריסטיאן אריקסן במרכז המגרש, וכ שמסתכלים על מפת החום שלו בסיום משחקים מבינים שיש פה חלוץ שעושה הכל חוץ מלהמתין באזור הרח בה. מוריניו לא מפסיק להחמיא לכוכב שלו ש"עושה תנועה מדהימה ושולח כדורי עומק מופ לאים", ונראה שהדרישות האלה של הפורטוגלי מהאנגלי לא הולכות להשתנות בקרוב. עם סון בכושר נהדר בחלק הקדמי ועם ההצטרפות של גארת' בייל, שב קרוב יתחיל לחרוך את האגפים ולה מתין לכדורי העומק האלה, קיין יאלץ להמשיך ולסחוב את החלק הקדמי של טוטנהאם על הגב שלו. "הוא מתקרב לגיל שמביא איתו הרבה פציעות, והוא לא יכול להמשיך לרוץ לעומק וללחוץ על בלמים", ניתח ג'יימי קראגר את פתיחת העונה של חלוץ טוטנהאם, "אני חושב שמול סאות'המפטון ראינו את מה שהולך להיות הארי קיין החדש".

"מקומו בליגת האלופות"

כחלק מהדיבורים האלה על הטרנ ספורמציה של קיין, יש לא מעט שחו שבים שהיא צריכה לכלול גם החלפת קבוצה. לטענתם קיין לא מפסיק להש תפר ולהשתדרג עם הזמן, אך טוטנהאם היא לא המקום שבו הוא יכול להמיר את ההצלחה האישית להצלחה קבוצ תית. ולראיה - למרות היכולת המופ לאה של החלוץ, התרנגולים רק עם 8

נקודות במקום השביעי בטבלה. בשבת מול ווסטהאם הם בזבזו צמד ובישול של הקפטן וסיימו ב 3:3 אחרי קריסה הגנ תית בעשר הדקות האחרונות.

"כרגע הוא החבילה המושלמת והוא צריך לשחק בליגת האלופות", קבע חלוץ העבר של התרנגולים דארן בנט; "אני במקומו נותן לזה צ'אנס רק עוד שנה אחת". חייבים להודות שיש משהו בדבריו של בנט. קיין בן ,27 מנפץ שיאים אישיים, ועדיין ללא תואר. ז'וזה מוריניו הצליח לשכנע אותו שאפשר לעשות דברים גדולים יחד, וזכייה בליגה האירופית נראית כמו האופציה הריאלית ביותר. הערב, מול לאסק לינץ, קיין ינסה להמשיך את הדרך שלו לפסגה, ויקווה שטוטנהאם תואיל בטובה להצטרף אליו.

 ?? צילום: ?? מעורב בשער בכל 37 דקות בפרמייר ליג ‪Getty Images‬
צילום: מעורב בשער בכל 37 דקות בפרמייר ליג ‪Getty Images‬
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel