Israel Hayom

עף כמו פרפר

חתום על אחת ההטבעות היפות בהיסטוריה של המכללות: "כמעט מהעונשין, כמו ג'ורדן" ● הזיכרונות מהקיץ עם מיאמי: "למדתי המון מלברון, הידע שלו עצום" ● אחרי תקופה ארוכה, אריק גריפין רוצה לחזור לרחף בב"ש: "סוף סוף אפשר לשחק"

- יעקב מאיר

אם אריק גריפין היה מרוכז רק בכדורסל, כנראה היינו רואים אותו באן.בי.אי או לפחות בקבוצה אירופית טובה. לא להרבה גבוהים יש אתלטיות כמו שלו, יכולת להוריד את הכדור לרצפה וקליעה טובה.

להפועל ב"ש הוא מגיע אחרי עונה טובה באוסטרליה, אך אחרי תקופה ארוכה שבה לא שיחק, לוקח לו זמן להיכנס לעניינים. "המצב הזה קשוח וגובה מחירים", הוא אומר ל"ישראל היום" בראיון ראשון מאז נחת ביש ראל, "אנחנו רוצים לשחק כדורסל ולא לשבת בבית. סוף סוף חוזרים למה שא נחנו אוהבים לעשות".

כשהיה צעיר אף אחד לא האמין בג ריפין ושום מאמן בתיכונים באורלנדו לא הסכים לקבלו. עד שהגיע מאמן אחד, ווילי אנדרסון מתיכון בון המ קומי, ולקח אותו תחת חסותו. "ווילי הוא הבחור שלי. אף אחד לא האמין בי ולא נתן לי הזדמנות אמיתית. הייתי בצרות באותה תקופה וחיפשתי שינוי, עד שחבר משותף המליץ עלי. ווילי לקח אותי, והשאר היסטוריה".

ב 2016 נחשד גריפין ברצח חברו על ידי משטרת פלורידה. הוא נלקח לשבוע מעצר למרות עבר פלילי נקי ואף שהחזיק באליבי חזק, כשמצלמות האבטחה בביתו הראו שבאותו לילה שהה בביתו. חודשים לאחר מכן הוא גם זוכה לחלוטין מכל קשר לפרשה.

"הייתי במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, והמשטרה הבינה את זה בסוף", הוא אומר בשקט ומספר על השהות במעצר: "הייתי מדוכא ולא הייתי אני, כי היה חוסר ודאות. לא היינו יכולים לעשות כלום ואין לך טלפון, אז רוב היום אתה ישן. לא הצלחתי לאכול, כי האוכל שם מגעיל ואיבדתי משקל".

"לארקין? גארד נחמד"

את יכולותיו האתלטיות של גרי פין גם שיין לארקין, אולי השחקן הטוב באירופה בשנתיים האחרונות, מכיר מקרוב. בליגת הקיץ ב ,2014 כששיחק בדאלאס, התרומם הפורוורד לגבהים במהלך משחק מול הניקס והטביע על הפרצוף של לארקין ההמום שהוטח לרצ פה. "בטח שאני זוכר את הרגע הזה. קי בלתי מסירה נכונה והשאר היסטוריה".

כשאני אומר לו שכיום לארקין הוא אולי השחקן הכי טוב באירופה, הוא עונה: "כן, האמת שהוא שחקן די טוב, גארד נחמד. אני יודע שגם הוא מאורלנדו, אבל אנחנו לא מכירים".

הרגע שהכניס את גריפין לתודעה ולפנקסי הסקאוטים באן.בי.אי קרה שנ תיים קודם לכן, במהלך משחק בין קבו צתו, מכללת קמפבל, לצפון קרוליינה הגדולה, כשניתר כמעט מקו העונשין וסיים בדאנק אדיר. "הטבעתי מה עונשין בערך, כמו מייקל ג'ורדן. זה באמת היה רגע מיוחד עבורי שפשוט קרה פתאום בלי שחשבתי או תכננתי", מספר גריפין על המהלך שהוכתר על ידי בליצ'ר ריפורט כאחת ההטבעות היפות בהיסטוריית כדורסל המכללות.

בקיץ 2013 חתם גריפין על חוזה זמני במיאמי היט בעידן הטריו של לב רון ג'יימס, דווין וויד וכריס בוש. הוא העביר איתם מחנה קדם עונה ושותף בשבעה משחקי הכנה לפני ששוחרר.

"זה היה לא אמיתי. לשחק עם החבר'ה האלה ובכלל להיות לידם", הוא נזכר ומתרגש, "לא רבים יכולים להגיד שהם התאמנו עם לברון, וויד ובוש. הם היו חסרי אגו ולימדו אותי

הרבה דברים. רבים לא אוהבים את לברון, אבל הוא השחקן הכי עוצמתי ששיחק את המשחק הזה. סופרסטאר שמתייחס ככה לרוקי, מביא לו פחית שתייה ומדבר איתו - אני מכבד אותו כל החיים. הידע שלו מטורף".

בחודשים האחרונים יש הרבה עניין סביב נושא הגזענות כלפי שחורים בארצות הברית. מה דעתך בנושא?

"אני לא חוויתי גזענות באופן אישי, אבל זה פשוט קשה להיות שחור. אבל בתור שחור אתה לא יכול להגיד או לעשות דברים מסוימים. למשל, אם אני חוזר לשכונה שלי ורואים אותי עם מכונית מפוארת, אני מקבל תחושה שלא רוצים לראות אותי מצליח, כי אני שחור, כולם מייד חושבים שאני סוחר סמים. זה מצב משוגע שחייב להיפסק".

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? גריפין במדי ב"ש. "המצב הזה קשוח"
צילום: לירון מולדובן גריפין במדי ב"ש. "המצב הזה קשוח"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel