Israel Hayom

"לא נחשוף התכתבויות שלנו בעניין ויקיפדיה"

משרד החקלאות מסרב לגלות מדוע ביקש להסיר קישורים לפרסומים לגבי ניגודי העניינים לכאורה של המנכ"ל איצקוביץ'

- גלעד צוויק

משרד החקלאות מסרב למסור תיעוד למסמכים או לתכתובות שהובילו להחלטת המשרד לפנות לוויקיפדיה, בדרישה לצנזר פרסומים של "ישראל היום" על אודות ניגודי עניינים לכאורה שבהם מצוי מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ' עם מועצת הלול.

במענה לפניית חופש מידע בעניין זה, השיבו במשרד: "לא התקיימו דיונים פרונטליים בנושא, באשר להתכתבויות התקיימו כאלה אך לא נוכל למסור אותן". סירוב זה של משרד החקלאות, המתפרסם כאן לראשונה, מנוגד לכאורה לרוח פסיקות בג"ץ במקרים דומים.

במשרד החקלאות גם מגלים לראשונה כי מי שהורה לעובדי המשרד למחוק את הפרסומים על איצקוביץ' מוויקיפדיה היה לא אחר מהמנכ"ל עצמו. במענה לשאלה מי היו מעורבים בהחלטה לפנות לוויקיפדיה השיבו במשרד: "אגף דוברות והסברה, בכפוף להנחיות לשכת מנכ"ל, ממונים על עריכת הערכים בוויקיפדיה".

במשרד החקלאות טוענים גם כי "לא הועברה כל תמורה מטעם המשרד לוויקיפדיה או לכל גורם אחר הקשור לוויקיפדיה, מדובר בפלטפורמה חינמית" - אך שם המשתמש של המשרד בוויקיפדיה, המופיע בפלטפורמה תחת ראשי התיבות באנגלית MOAG2020 - מוגדר כ"משתמש בתשלום", שעל פי הגדרת ויקיפדיה "גובה תשלום על חלק מעריכותיו בוויקיפדיה, או על כולן".

הפרטים הידועים לנו לקוחים ממענה של משרד החקלאות לשתי בקשות חופש מידע שנשלחו אליו לאחרונה, מאתר מידה ומארגון האינטרס שלנו. הבקשות

נוגעות לחשיפת "ישראל היום" מלפני כחודש וחצי בדבר מחיקת פרסומים של העיתון מהערך של המנכ"ל איצקוביץ' בוויקיפדיה.

הפסקה המקורית שנמחקה התייחסה לפרסום של העיתון מ־9 באוגוסט תחת הכותרת: "מנכ"ל משרד החקלאות מחזיק במכסות ביצים - ללא לול".

יודגש כי בתגובתו לכתבה, משרד החקלאות אישר את הפרסום כי "מנכ"ל משרד החקלאות מייצר את מכסתו אצל מגדל אחר".

לא היה שבע רצון

בוויקיפדיה נמנעו בתחילה מנקיטת עמדה והסתפקו בדיווח תמציתי ששיקף במדויק את הפרסום שלנו, אך המנכ"ל איצקוביץ' לא היה שבע רצון מאזכור המידע הבלתי מחמיא עליו.

בעבר, נדרשו שופטי בג"ץ בדיוק לסייג "המידע הפנימי". במאמר שפרסם בזמנו העיתונאי רביב דרוקר, עת כיהן כיו"ר "התנועה לחופש המידע", נכתב כי "נקבע שרק אם יש טעם קונקרטי שהדיון הספציפי שלגביו מבוקש המידע ייוותר חסוי, אזי ניתן לעשות שימוש בסעיף".

 ??  ?? מנכ"ל משרד החקלאות
מנכ"ל משרד החקלאות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel