Israel Hayom

"היום זו הקורונה, ומחר - האויב"

מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה, תא"ל דוד זיני, משיב בראיון ל"ישראל היום" לביקורת על קיום תרגיל בצל הנגיף: "מוכרחים להיות מוכנים" ● על המילואים: "עוצמה אדירה"

- חנן גרינווד

שבוע לאחר סיומו של הת רגיל המטכ"לי "חץ קטלני", מסכם אותו תא"ל דוד זיני, מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה ומפקד מינהלת השטח בתרגיל, בראיון מיוחד ל"ישראל היום".

זיני הוא אחד הקצינים עם ניסיון הלחימה הרב ביותר. הוא נחשב לאחד מגיבורי צוק איתן, כשפיקד על חטי בת גולני בקרבות בשג'אעייה לאחר פציעתו של אל"מ רסאן עליאן בקרב. בהמשך הקים את חטיבת הקומנדו.

תא"ל זיני משיב בראיון לביקורת על כך שהתרגיל יצא לפועל למרות נגיף הקורונה, ומסביר את חשיבותו. "במזרח התיכון אין ארוחות חינם. חלק חשוב במוכנות הוא שמירה על ה'חרב' מושחזת ומוכנה לפעולה", הוא מבהיר, "הוחלט לבצע את הת רגיל למרות הקורונה, מתוך הבנה שהוא קריטי לניצחון שלנו במלחמה עתידית. אין לנו פריבילגיה לעצור את האימונים עד שהקורונה תיעלם". מה היה היקף התרגיל? "זה תרגיל בסדר גודל אחר, שב מהלכו ראינו חיבור בין המטכ"ל, אמ"ן, חיל האוויר, פיקוד צפון, אוגדה 162 וזרוע הים. לשלב בין הזרועות ולייצר תרגיל משולב על אותו מגרש משחקים, תוך שילוב בין דרג אסטר טגי, מערכתי וטקטי, זהו הישג גדול".

תא"ל זיני מזהיר כי חלה חובה לה משיך לתרגל את הכוחות גם בעת מגיפת הקורונה. "למפקד יש כיום הרבה יותר כלים לעבוד איתם, אבל גם הרבה יותר עומס ואחריות, והת רגיל צריך לחבר יחד את כלל היכו לות כדי ללמד את המפקדים להיות עוצמתיים וקטלניים הרבה יותר".

"שומרים על הכשירות"

לכן, מדגיש הקצין הבכיר כי יש להמשיך באימונים חרף הנגיף, ואף לנצל אותו לתרגול מצב חי רום. "צה"ל עושה את מרב המאמצים לשמור על כשירות, והיחידות עושות מאמצים עילאיים, עם המון יציר תיות, כדי להמשיך להתאמן. למ עשה, יצרנו שגרת אימונים חדשה בצל הקורונה", אומר תא"ל זיני. הוא מתייחס לשאלת המוכנות של המי לואים לקרב ואומר: "יש לאנשי המי לואים עוצמה שזר לא יבין אותה, ורק מי שבפנים מכיר זאת".

לדבריו, "אני מאמין שהקורונה היא גם הזדמנות לצה"ל כי מדובר במ בחן ליכולת שלנו להשתנות ולה תגמש. היכולת להשתנות מבצעית היא כשירות חובה לכוח לוחם. היום זה הקורונה, מחר זה האויב".

אחד האתגרים הגדולים ביותר בצבא הוא לשמור על מוכנות הכו חות. גורם בכיר בצה"ל מציין בשיחה עם "ישראל היום" כי בניגוד למה שנהוג לחשוב, בשל קיצור השירות, דווקא הצבא הסדיר עלול להיות לא כשיר דיו בהיעדר אימונים מספקים. "כל ביטול אימון הוא פגיעה בכו ננות", אמר הגורם הבכיר, "אם מי לואים לא התאמנו במשך חצי שנה זה איכשהו נסבל, אבל אם אימון של הסדיר בוטל בגלל כוננות וקורונה, מדובר בחצי מחזור חיים של לוחם".

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? תא"ל זיני
צילום: יוסי זליגר תא"ל זיני
 ??  ?? המרכז הלאומי לאימונים ביבשה
המרכז הלאומי לאימונים ביבשה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel