Israel Hayom

הקרב על נמל התעופה בביירות: צעדים משפטיים נגד חיזבאללה

משפטנים ישראלים למנהלי חברות ביטוח ותעופה: "מספקים מגינים אנושיים"

- אלדד בק ברלין

כמה מחברות התעופה הג דולות בעולם עשויות למ צוא את עצמן מועמדות לדין בגין שותפות בפשעי מלחמה של חיז באללה בעקבות מהלך משפטי שיוזם צוות משפטנים ישראלים בכירים.

הצוות שיגר מכתבי התראה תק דימיים, הכוללים איום בתביעות ובהעמדה לדין לשורת מנהלי חברות ביטוח ות עופה בינלאומיות, בד רישה לעצור מיידית כל מתן שירות לנמל התעו פה "רפיק חרירי" בביירות, שאם לא כן יואשמו בסיוע לארגון הטרור בביצוע פשעי מלחמה.

המכתב נשלח ל 15 מנהלי חברות הביטוח המובילות בעולם ולמנה לי חברות התעופה הבינלאומיו­ת, ובהן אייר פראנס, בריטיש איירווייז, אלאיטליה ולופטהנזה, ובו מזהיר צוות המשפטנים הישראלי כי נמל התעופה בביירות הפך להיות "קן צרעות" של ארגון חיז באללה, וכי בשטחי שדה התעופה ובסביבתו מבו צעת פעילות טרור ענפה של הארגון. לפיכך מזהיר המכתב כי חברות תעופה המפעילות קווים לשדה תעופה זה לא רק מסכנות את נוסעיהן ואת צוות המטוס, אלא מס פקות ביודעין לחיזבאללה את המ גינים האנושיים שבחסותם מתבצעת פעילות הטרור, ולפיכך הן חשופות בעצמן לתביעות ולאישומים פלי ליים בשל סיוע לארגון חיזבאללה.

"מסתכנים בתביעות"

במכתב, שעליו חתומה מייסדת ארגון שורת הדין עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, שלוחמת בכלים משפטיים נגד ארגוני הטרור זה 20 שנה, נכתב: "אנו מביאים לתשומת ליבך ומ זהירים כי אספקה ביודעין של בני אדם המשמשים מגן אנושי לפעילות הטרור של חיזבאללה היא סיוע לא רגון טרור, ואף פשע מלחמה על פי החוק הבינלאומי. לפיכך אתה וחבר תך מסתכנים בתביעות אישיות, ואף בהעמדה לדין פלילי בשל המשך הפעילות בנמל התעופה בביירות".

הפעילות נשענת על אותו מודל פעולה שבעזרתו סיכלה עו"ד דרשן לייטנר בשנת 2011 משט מחאה שתוכנן בהשראת "מאווי מרמרה" מיוון לכיוון עזה, וזאת באמצעות הפסקת הביטוח לכלי השיט שתו כננו להשתתף במשט.

"כדור השלג לעצירת הטיסות לביירות החל לנוע ויהפוך לעו בדה בלתי נמנעת", אומרת עו"ד דרשן לייטנר, "מטרת המהלך התק דימי לאלץ את העולם לנקוט פעו לה ממשית נגד אחיזתו של ארגון חיזבאללה בנמל התעופה ופעילות הטרור המתבצעת בשדה ובסביבתו".

 ?? צילום: אי.פי ?? נמל התעופה "רפיק חרירי"
צילום: אי.פי נמל התעופה "רפיק חרירי"
 ??  ?? עו"ד דרשן לייטנר
עו"ד דרשן לייטנר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel