Israel Hayom

ביידן: "יעברו חודשים עד שיופץ חיסון הקורונה"

הנשיא הנבחר הקים ועדת מומחים למאבק בנגיף ● "צפוי לנו חורף קשה, אך נשתלט על המגיפה", הבטיח ● "אלה לא חיים של דמוקרטים או רפובליקנים, אלא של אמריקנים"

- יוני הרש, בהכנת הידיעה השתתפה אור קיש

נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, אמנם עדיין לא הודה בהפסדו (ראו ידיעה נפרדת), אך הנשיא הנבחר ג'ו ביידן כבר החל בעבודת הכנה לקראת כניסתו לבית הלבן, ועיקרה: המאבק במגיפת קורונה שמוסיפה לגבות קורבנות וחולים ברחבי ארה"ב.

המשימה הראשונה שעומדת בפני הממשל החדש היא המאבק במגיפה שמוסיפה להשר תולל בארה"ב, ואמש הודיע ביידן על הקמת צוות שירכז את המאמץ, קרא לאמריקנים להמשיך לחבוש מסיכות והתחייב כי המטרה היא חזרה לשגרה.

המטרה: לטפל בפערים הגזעיים

בשעות הבוקר שחרר צוותו של הנשיא הנבחר את שמות המומחים שיכהנו בווער דת הסיוע של הממשל החדש, שאותה יוביר לו שלושה: קצין רפואה ראשי לשעבר ד"ר ויווק מורת'י, ראש מינהל המזון והתרופות )FDA) לשעבר ד"ר דיוויד קסלר וד"ר מרר סלה נונזרסמית', מומחית לבריאות ציבורית מאוניברסיט­ת ייל היוקרתית.

צוות המשימה כולל עשרה חברים נוספים, מכל קצות הקשת הפוליטית, ובהם גם שני חברים לשעבר בממשל טראמפ.

הוועדה תתייעץ עם גורמים רשמיים בממשל הפדרלי האמריקני וגם עם הממשלים המדינתיים, וזאת כדי לקבוע את הצעדים הכלכליים והבריאותיי­ם הדרושים להגיע לשליטה בהתפרצות הנגיף; לספק הקלה מיידית למשפחות; לטפל בפערים הגזעיים ולהגיע למצב שבו בתי הספר והעסקים במר דינה ייפתחו בהקדם בצורה בטוחה ויעילה.

"סוף לפוליטיזצי­ה של המגיפה"

אחרי שהודיע על כינון הוועדה, כינס ביידן מסיבת עיתונאים ובה הסביר שמטרת הווער דה להכשיר את הקרקע, או במילותיו שלו: "שתכין תוכנית שנוכל ליישם ברגע שניר כנס לתפקיד". ההמלצות יתבססו על מדע, הבטיח: "אנחנו נעקוב אחר המדע ונסתגל בהתאם למידע חדש".

ביידן, שעדיין לא נושא בשום תפקיד רשמי, הקדיש חלק גדול ממסיבת העיתור נאים כדי לבקש מהאזרחים האמריקנים לחר בוש מסיכה, בשעה שמקרי הקורונה החדשים בארה"ב שוברים שיאים כמעט בכל יום.

"אני מפציר בכם - חבשו מסיכה", הצהיר ביידן, "חבישת מסיכה אינה הצהרה פוליטית. זו דרך טובה להתחיל לאחד את המדינה".

ביידן ציין כי לא יהיה נשיא עד 20 בינואר. לדבריו, "זה לא משנה בעבור מי הצבעתם או איפה עמדתם לפני הבחירות. זה לא משנה לאיזו מפלגה אתם משתייכים. אנחנו יכולים להציל עשרות אלפים אם כולם רק יחבשו מסיכות בחודשים הקרובים. אלה לא חיים של דמוקרטים או רפובליקנים - אלה חיים של אמריקנים. הגיע הזמן לשים את המפלר גתיות בצד. הגיע הזמן לשים סוף לפוליטיר זציה של המגיפה".

ביידן הדגיש כי המטרה היא "לשוב לחיים נורמליים", וכי "חבישת מסיכות לא תימשך לעד. אנחנו יכולים להשתלט על הווירוס הזה, אני מבטיח לכם. אפשר לבנות את הכלכלה מחדש טוב יותר, לטפל באירהשוויו­ן הגזעי שמזיק למדינה שלנו - אנחנו יכולים. אז חבשו מסיכה".

קודם קשישים וחולים

הנשיא הדמוקרט הנבחר התייחס לדיווחים על יעילות גבוהה של החיסון שאותו מפתחת חברת התרופות פייזר, וצינן את ההתלהבות.

אף שאמר כי מדובר ב"חדשות טובות", כלשונו, הבהיר כי גם כאשר החיסון יאושר הוא "לא יהיה זמין לכולם במשך חודשים ארוכים. חורף קשה עדיין לפנינו".

ביידן הבטיח כי הליך אישור החיסון יהיה "מעוגן במדע וייעשה בשקיפות מלאה, כך שהאמריקנים יידעו בביטחון שכל חיסון שאושר הוא בטוח ויעיל".

הוא התחייב כי חיסון שיאשור יחולק קודם לאוכלוסיות "הפגיעות ביותר, ובהן קשישים ובעלי מחלות רקע".

גם סגניתו המיועדת של ביידן, קמאלה האריס, התייחסה לאיום הקורונה והבטיחה כי היא והנשיא המיועד "מוכנים להשתלט על המגיפה", בלשונה.

בציוץ בטוויטר הצהירה אתמול האריס: "אנחנו מוכנים לבנות מחדש את הכלכלה, מוכנים לעמוד באתגרים של משבר האקלים, מוכנים לפעול כדי לטפל בגזענות המערכר תית - מוכנים להילחם עבורכם".

אפילו טראמפ נטש לרגע את העיסוק במאבק המשפטי בתוצאות הבחירות כדי להתייחס לחדשות הטובות על החיסון שבר פיתוח. "שוק ההון עלה בגדול, חיסון יגיע בקרוב עם 90 אחוזי יעילות - אלה חדשות נפלאות", צייץ.

ביידן הפציר באזרחים לחבוש מסיכה, והדגיש כי המטרה היא "לשוב לחיים נורמליים", וכי "חבישת מסיכות לא תימשך לעד. זו דרך טובה להתחיל ולאחד את המדינה שלנו"

 ?? צילום:אי.פי ?? ג'ו ביידן, אתמול
צילום:אי.פי ג'ו ביידן, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel