Israel Hayom

הרימו עוגן: תקודם הקמת 6 מרינות חדשות

המועצה לתכנון ובנייה הודיעה כי תפעל להקמת המעגנות אחרי קיפאון ממושך ● ראשי הערים לאורך החוף נלהבים, אך במשרד להגנת הסביבה מתנגדים: "גוזלים מהחופים"

- גלעד צוויק

התקופה הקרובה צפויה להיות קריטית לענפי התיירות והשיט בישראל. הוועדה לנושאים תכנוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה צפויה לאשר שש מעגנות (מרינות) חדשות בחופי ישראל, לאחר קיפאון של שני עשורים.

המעגנות החדשות אמורות להשלים את ה־31 שאושרו בתוכנית המתאר הארצית הקודמת. בפועל רק חלק מהמעגנות שהומלץ על בנייתן נבנו, ובוצעה הרחבה נקודתית בכמה מעגנות קיימות.

במשרדי התחבורה והתיירות, וגם בקרב ראשי הערים שבהן אמורות לקום מעגנות חדשות, נרשמת תמיכה נלהבת לתוכנית. "ישראל היתה בעבר יעד פופולרי מאוד, והיינו מקבלים מאות יאכטות מרחבי העולם", אמר בוועדה רוני זיסו מרשות הספנות במשרד התחבורה, "אנחנו נעלמנו כמעט לחלוטין מהמפה".

אך, כצפוי, במשרד להגנת הסביבה וארגוני הירוקים מחו על המתווה, בנימוק שמדובר בגזילת

חוף מהציבור ובמסירתו למיעוט של בעלי כלי שיט.

נימוק נוסף הוא הרס העלול להיגרם לסביבה הטבעית מבניית המעגנות.

מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה, תקפה את הירוקים: "עם כל הכבוד לירוקים, שמענו את החברה להגנת הטבע, שמענו נציגים אחרים. אתם לא תטיפו לי על ירוק".

מלחמת גרסאות

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, הוסיף: "נציגי המשרד להגנת הסביבה היו שותפים לכל דיוני הוועדה, ומשום מה גם עמדתם משתנה מבוקר עד ערב, ועמדתם השתנתה תוך כדי הדיונים".

ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם הביעה גם היא תמיכה מוחלטת בתוכנית: "חיפה חייבת מרינה בתוך העיר. ביוון תראו איך הדברים האלה מרימים עיירות שלמות. התוכנית הזאת היא עוגן מרכזי בחיי שכונות החוף שלנו. המעגנות לא יקלקלו טבע שממילא הורסים אותו, ואנחנו תומכים בהחלט בתוכנית הזאת".

תל אביב בעד

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, הוסיף כי "נהריה צריכה מעגנה, לא בשביל יאכטות של עשירים, זו ממש לא הכוונה. אנחנו צריכים מנוע כלכלי ושימושים ציבוריים. לא יקרה כלום אם 700-500 מטר מהחוף הזה יוקצו למעגנה לטובת העיר נהריה".

בתל אביב סגן ראש העיר אסף הראל התייחס לתוכנית להרחיב את המעגנות של רדינג ונמל תל אביב ולהקים מעגנה חדשה בשטח שדה התעופה דב.

"העיר מתפוצצת ומשוועת למקום נוסף. חשוב לי להגיד שתל אביב צריכה את התוכנית הזאת", אמר הראל.

ראש עיריית נתניה: "עם כל הכבוד לירוקים, שמענו את החברה להגנת הטבע, שמענו נציגים אחרים. לא תטיפו לי על ירוק"

 ?? צילום: לירון אלמוג ?? המרינה בהרצליה
צילום: לירון אלמוג המרינה בהרצליה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel