Israel Hayom

פשיעה לאור קורונה

עקב סכנת ההידבקות בתי המשפט מגלים סלחנות כלפי העצורים ומשחררים אותם לביתם ● אלא שחלק מהעבריינים החליטו לנצל את הפרצה ולהסתמך על המדיניות המקילה ● השופט שמאי בקר: "גם לנגיף יש גבולות"

- אבי כהן

בימי הקורונה בתי המשפט מגלים סלחנות רבה לעצורים. בשל הסכנה להידבקות, רבים מהעצורים משוחררים לביתם. גם המשטרה לא יכולה להביא כל אחד להארכת מעצר, אלא רק באישור של קצין בדרגת סגן ניצב. עם זאת, יש עבריינים שממשיכים ב"עבודתם" ומקווים שבית המשפט יתחשב בהם בשל מצב החירום. מתברר שזה לא תמיד עובד.

רק בשבוע שעבר הורה שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמאי בקר, להותיר פורץ במעצר בנימוק: "גם בימי הקורונה - יש גבול לכל תעלול".

תחנת משטרת יפו עצרה בשבוע שעבר עבריין מקומי בן ,31 שניצל את הסגר והשקט ברחובות על מנת לפרוץ לבית עסק קצת אחרי חצות. כשיצא ממנו, בתוך פחות מחצי שעה פרץ לעסק נוסף. בבית העסק הראשון הוא צולם במצלמות אבטחה כשהוא בקופת בית העסק וזוהה בוודאות על ידי שוטרים, ובעסק השני כבר נתפס בתוך בית קפה שנסגר בשל הנחיות משרד הבריאות.

באישור של קצין בדרגת סגן ניצב הובא החשוד לבית השפט להארכת מעצר, שם טען נציג המשטרה, רס"ב משה פויסטרו, כי מדובר בחשוד שבכלל צריך להיות במעצר בית לילי וכי יש לו מאסר על תנאי ובמקביל חמישה כתבי אישום, שמתוכם מתנהלים ארבעה בעבירות רכוש ואחד על הפרת הוראה. מעצרו של החשוד הוארך בשלושה ימים ולאחר מכן הוא הובא שוב לבית המשפט בבקשה נוספת של המשטרה להאריך את מעצרו. בדיון הזה הודיע רס"ב פויסטרו כי המשטרה הצליחה לאתר בית עסק נוסף שאליו פרץ החשוד.

פרקליטו של החשוד טען כי מרשו הכחיש כל קשר לשלושת האירועים וביקש לשחררו לביתו בטענה כי הפרת מעצר הבית היתה רק לכמה שעות. עוד הוסיף את עניין הקורונה ואמר שיש להביא בחשבון את הסיכון של מרשו להידבק.

השופט שמאי בקר לא קיבל את הבקשה, האריך את מעצר החשוד בחמישה ימים וציין כי הסלחנות שמאפיינת את ימי הקורונה לא יכולה לעמוד לחשוד במקרה הזה. "כוחו של הנגיף רב לו, אבל כפי שכתבתי בראשית ההחלטה, גם לו יש גבולות, ונדמה לי שמקרה זה לא יכול ליהנות מהסלחנות המאפיינת את ימי הנגיף, שכן החשוד מפר אמון שניתן בו ופורץ שוב ושוב - ומסתבר שעוד שוב אחד - לבתי עסק, והגיעה העת להגיד לו די", כתב השופט בהחלטתו.

 ??  ?? "גבול לכל תעלול" צילום: GettyImage­s
"גבול לכל תעלול" צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel