Israel Hayom

קיילי מינוג עושה דיסקו

הכוכבת מהאייטיז, שנותרה אהובה גם בשנות ,2000־ה מוציאה בגיל 52 אלבום חדש בשם ,"Disco" ובו היא מוכיחה שהיא עדיין רלוונטית ועדיין יודעת להרקיד את הקהל

- עמי פרידמן

בתחילת שנות 2000־ה קיילי מינוג, עד אז שריד אייטיז אהוב שזכור בעיקר בגלל כמה להיטים וסדרה אוסטרלית אייקונית אחת, הפכה פתאום רלוונטית שוב.

זה קרה אחרי שנים שבהן ניסתה ליצור מוזיקה "רצינית" במידות הצלחה משתנות (הדואט עם ניק קייב ,1995־מ למשל, ‪,Where The Wild Roses Grow‬ היה מוצלח במיוחד) אבל לא ממש הצליחה להשתלב בנוף המוזיקלי הניינטיזי. ככה זה כשהצליל הנכון הוא גיטרות, בעוד הפורטה שלך הוא דאנס מהעשור שעבר.

ואז המילניום החדש הגיע, ואיתו ‪Can't get You Out of My Head,‬ ‪,In Your Eyes‬ ועוד שירים חדשים של הכוכבת, שנהיו עד מהרה להיטי ענק. מינוג, שהפכה אז פשוט ל"קיילי", עשתה קאמבק מרהיב בזכות שילוב של סאונד נכון, מכנסיים קצרצרים ושירים מצוינים ברוח התקופה. אבל זה, כמה שקשה לתפוס לפעמים, היה לפני 20 שנה.

שני עשורים מאוחר יותר, מינוג בת ה־25 מוציאה כעת את ,"DISCO" אלבומה ה־51 במספר, בשיאו של קאמבק נוסף. נכון, בטבלאות הפזמונים היא לא באמת מתמודדת מול כוכבות התקופה. אבל אף אחד גם לא מצפה ממנה להיות יותר מגניבה מבילי אייליש, נניח.

ובכל זאת, אם רציתם הוכחה לכוחה של הזמרת האוסטרלית גם היום, בעשור הרביעי בקריירה שלה, אתם מוזמנים לבחון את נתוני הצפייה בערוץ BBC בעת שידור הופעתה מפסטיבל גלסטונברי בשנה שעברה. מינוג משכה למסך לא פחות משלושה מיליון צופים, מותירה אבק לזוכי המקום השני, הקילרז (עם קהל של 1.4 מיליון). עוד לפני כן נראה היה שקיים צמא מחודש לסחורה של מינוג, כשאלבום האוסף הכפול שהוציאה בשנה שעברה, כבש במהרה את המקומות הראשונים במצעד האוסטרלי ובמצעד הבריטי. לנוכח הפגנת כוח כזו, פנתה קיילי להקליט אלבום ששמו הוא הצהרת כוונות ברורה. אחרי ניסיון לעשות קאנטרי באלבומה הקודם, מינוג שבה לעשות את מה שהיא עושה יותר טוב מכולם: דיסקו פופ סבנטיז־אייטיז, שאיכשהו מצליח לשלב בין הצליל הקלאסי של הז'אנר לבין סאונד עכשווי. בראיונות היא מספרת שהרעיון לפנות לכיוונים אלה נבע מסיבוב ההופעות האחרון והמגה מצליח שלה, ‪The Golden"‬ ,"Tour שבו הוקדש חלק מהמופע למחווה לסטודיו ,54 המועדון הניו־יורקי האגדי. כך, בהשראת שנות ה־07 וה־08 העליזות, הצליחה קיילי ,2020־ב אם לא להוביל אז לפחות להשתלב יפה, בגל שיבת הדיסקו לאופנה. שירים כמו ‪Magic", "Monday"‬ "Blues או ‪"Celebrate You"‬ הנהדר באלבום החדש לא נשמעים כלל כמו גימיק נוסטלגי, ויכולים להשתלב בקלות בכל פלייליסט עכשווי. I" ‪"Love It‬ יכול באותה מידה להיות שיר של דה וויקנד. ב־"A Miss "Thing היא מתכתבת עם עצמה של ‪."Spinning Around"‬ "לאן הדי.ג'יי הולך כשהמסיבה נגמרת?", היא שואלת בשיר מצוין העונה לשם זה. התשובה היא, ככל הנראה, למסיבה של קיילי.

 ??  ?? מינוג
מינוג
 ??  ?? עטיפת האלבום החדש
עטיפת האלבום החדש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel