Israel Hayom

נלחמים בפלסטיק: תיאסר הכנסת כלים חד־פעמיים לשמורות בצפון

המועצה האזורית גליל עליון הכריזה על שמורות שבהן תיאסר גם הצבת כיסאות ושולחנות בתוך המים ● השרה גמליאל: "פועלים לצמצום הלכלוך"

- דן לביא

לראשונה בישראל: תיאסר הכנסת כלים חד־פעמיים לתחומי נהר הירדן, החצבני, הבניאס ודן בשטחי המועצה האזורית גליל עליון.

על פי חוק עזר עירוני חדש, בהובלת השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל וראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ, תיאסר הכנסת כלים חדפעמיים לגנים ולנהרות בשטחי המועצה.

נציין כי לפי חוק העזר התקף, "גן" הוא כל גן ציבורי, חורשה, שדרה וכל מקום אחר שצמחים צומחים בו; ו"נהר" הוא נהר הירדן, החצבני, הבניאס, דן, וכל נהר, נחל, מעיין, מפל וגדותיו של נהר. כידוע, הנחלים ושמורות הטבע הים מקומות רגישים מבחינה אקולוגית, ומכאן החשיבות הגדולה של המהלך לשמירה על הטבע ועל הסביבה.

הלכה למעשה, לא יהיה אפשר להכניס כלים המיועדים לצורכי אכילה ושתייה אשר אינם מיועדים לשימוש חוזר לפי טיבם ולפי החומרים שמהם עשויים. נוסף על כך, לא יהיה אפשר להכניס לשמורות ולגנים בקבוקי זכוכית ולעשות בהם שימוש.

וזה לא הכל: לא יהיה אפשר להציב כיסאות, שולחנות או כל ציוד אחר בתוך הנהר, ולא יהיה אפשר להפעיל בגנים ובנהרות רמקולים ומכשירים הגורמים לרעש, כולל גנרטורים. לאחר השלמת המהלך, בתקופה הקרובה יוצבו שלטים ומודעות במקומות הרל

וונטיים אשר יודיעו על איסור הכנסת כלים חד־פעמיים.

השרה גמליאל אמרה כי "אפשר להיגמל משימוש בכלים חד־פעמיים בכלל, ובטח כשמגיעים לטייל בנחלים היפים שלנו בארץ, בחופי הים, בשמורות ובגנים. אנחנו ממשיכים להשקיע, לתמוך ולמצוא פתרונות שיצמצמו את הזיהום והלכלוך, כדי לא לראות את הפלסטיק המיותר בשטחים הפתוחים". ראש המועצה אזורית גליל עליון גיורא זלץ: "יחסי הגומלין עם הסביבה שלנו הם המפתח לאיכות חיים ולבריאות. כלים חד־פעמיים, כמו תחבושות, מגבונים ומוצרים שאינם מתכלים, מרעילים את הסביבה - את האדמה החקלאית, את מקורות המים ואת האוויר".

 ?? צילום: אייל מרגולין - ג'יני ?? נחל החצבני
צילום: אייל מרגולין - ג'יני נחל החצבני
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? המטיילים הלכו, הלכלוך נשאר
צילום: גדעון מרקוביץ' המטיילים הלכו, הלכלוך נשאר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel