Israel Hayom

"מצב מפחיד": ארה"ב חצתה את רף 10 מיליון הנדבקים

מדובר בעלייה של מיליון נדבקים בתוך 9 ימים הממוצע השבועי של קצב ההדבקה גבוה לראשונה מ־001 אלף בניו יורק שוקלים מגבלות חדשות, ביוטה הכריזו על מצב חירום

- אלי לאון

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארה"ב חצה את רף 10 מיליון. מדובר בעלייה של מיליון נדבקים בתוך 9 ימים בלבד. מספר הנדבקים בארה"ב מהווה כ־02 אחוזים מסך כל הנדבקים בעולם, שחצה בתחילת השבוע את רף 50 מיליון החולים. עד כה יותר מ־732 אלף אמריקנים מתו מהנגיף.

מומחים מעריכים כי המעבר למזג אוויר חורפי יביא לתקופה קשה של תחלואה. כמו כן, ההתקהלויות הגדולות במהלך מערכת הבחירות וחגיגות הניצחון של תומכי ביידן עלולות לתרום לעלייה ברמת ההדבקה.

בן קרסון, המזכיר לשיכון ופיתוח עירוני בממשל טראמפ, הודיע כי גם הוא חלה בנגיף. לפני כמה ימים דווח כי מארק מידווס, ראש לשכתו של הנשיא טראמפ, חלה בנגיף. למרות ההודעה של חברת פייזר על יעילות החיסון המפותח על ידה, ההערכה היא כי הפצת החיסון תתחיל בעוד כמה חודשים, ועד אז הרשויות האמריקניות יידרשו להתמודד עם העלייה בתחלואה בשיא החורף.

על רקע תקופת המעבר הפוליטית בארה"ב, חוששים המומחים כי עד שהנשיא הנכנס יתחיל את הקדנציה שלו ב־02 בינואר, המצב יחמיר בהרבה - זאת כאשר הממוצע השבועי של קצב ההדבקה היומי חצה לראשונה את 100 אלף, קרי אחד מכל 441 אמריקנים נדבק בנגיף.

לפי הנתונים, ב־92 מדינות שונות בארה"ב נרשמו שיאי הדבקה חדשים. מאז אמצע חודש ספטמבר, מספר המאושפזים ברחבי ארה"ב כמעט והוכפל, וחלה עלייה ברמת התמו

תה. "אנו במצב מפחיד", הסבירה ד"ר קרוטיקה קופלי מהאוניברסי­טה הרפואית של דרום קרוליינה.

גל ההדבקה הנוכחי לא חס על ניו ג'רזי וניו יורק, בה נרשמו ארבעה ימים רצופים של יותר 1,000־מ מקרים חדשים. מדובר ביחס של 12 נדבקים על כל 100 אלף איש, רמה שתועדה רק בחודש מאי. בניו יורק שוקלים מגבלות חדשות, כולל סגירת עסקים לא חיוניים. לצד זאת, מציינים שם כי קצב התמותה והאשפוזים נמוך בהרבה משיא המגיפה. כמו כן, על רקע העלייה ברמת התחלואה במדינת יוטה, המושל המקומי הכריז על מצב חירום שנכנס לתוקף אתמול, ויימשך לפחות שבועיים.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel