Israel Hayom

העולם החופשי נחטף

- גלית דיסטל אטבריאן

ברק אובאמה היה נשיא יפה שדיבר יפה, ולכן האנשים היפים אהבו אותו. באמצע הקדנציה שלו הוא אמר משהו מכונן על היהודים, שלא זכה למספיק תהודה, לדעתי. הוא אמר שיש לו חבר יהודי קרוב, רב רפורמי שהוא מעריץ ואוהב. רב שמדבר על תיקון עולם, על שוויון ואהבה, על נאורות ושלום, ואז הוא אמר שהרב הזה הוא "היהודי" שהוא מכיר ואוהב.

ההשלכה היתה ברורה - אובאמה לא הבין מה זה נתניהו ומה זה יהודי עם מדים ונשק של צה"ל. הוא לא חיבב את היהודי הישראלי. הוא חיבב את היהודי ה"וודי אלני" - נוירוטי. מסובך. חדור רגשות אשם קולוניאליס­טיים. פרוגרסיבי. מתנצל. מסוכסך עם יהדותו. שנון. מיוסר. ובעיקר גלותי.

דונלד טראמפ היה נשיא לא יפה שדיבר לא יפה, ולכן האנשים היפים לא אהבו אותו. טראמפ אהב את היהודי הישראלי, ולא חיבב בכלל את היהודי האמריקני. טראמפ חשב שיותר מכל, היהודי חייב שיהיו לו מדים ונשק של צה"ל. וכמה שיותר כוח. ומדינה. וגבולות בטוחים. ומפעל טקסטיל בדימונה. ואויבים מובסים. והוא עשה הכל כדי שהחזון הזה יתגשם.

במשך כהונתו של אובאמה היפה מאות אלפי מוסלמים נטבחו בסוריה, נשים יזידיות עברו שואת טבח ואונס, האחים המוסלמים זכו לרוח גבית והשיעים מאיראן טסו לכיוון האטום, תחת האור הירוק שניתן להם מהבית הלבן. זה קרה מכיוון שאובאמה חשב שאין דבר כזה מוסלמי רע. יש רק מוסלמי שרע לו. וכמובן, אין גם "טרור אסלאמי". זה נקרא דיבור יפה.

במשך כהונתו של טראמפ הלא יפה המדינות הסוניות והמתונות במזרח התיכון נשמו לרווחה, התאוששו והתחזקו, הסכמי שלום נחתמו, איראן נקרעה מבפנים בגלל הסנקציות, ופרויקט הגרעין השיעי חטף מהלומה קשה. זה קרה בגלל שטראמפ זיהה את האסלאם הרדיקלי כאויב שיש למגר. זה נקרא דיבור לא יפה.

האיש הלא יפה הביא יציבות ושלום. האיש היפה הוביל לטבח ולדם ולהרס. הנראות של הדברים חשובה יותר מהתוכן. העטיפה חשובה מהתוצאה. הפוזיציה חשובה מיצר ההישרדות. הפלקט חשוב מהביטחון. זה כבר לא משנה אם מנהיג העולם החופשי יביא שלום חם או מלחמה גרעינית. מבחן התוצאה - אאוט.

העולם החופשי כבר מזמן לא חופשי. הוא נחטף על ידי מהנדסי תודעה, שעמלים על מיתוג ומדלגים מעל הסתירות שמציפות את הצביעות. מחנה השלום ממתג את מביאי השלום כגזענים ואת מחרחרי המלחמה כגיבורים. הפרשנים שהפכו את מערכת המשפט לקדושה, לועגים לדרישה לבדוק את טוהר הבחירות בבית המשפט. אבירי חופש הביטוי קוטעים נאום של נשיא בטענה שהוא משקר. נו, וגם אם כן, אלה לא חדשות? אבל מהנדסי התודעה החליטו לתפקד כמיניסטריו­ן האמת שקובע להמונים אילו חדשות ראוי להם לשמוע וממה צריך להגן עליהם, כמו בצפון קוריאה.

וככה אובאמה יצעד אל הנצח עם פרס נובל לשלום, וטראמפ ייזכר כנשיא הגזען והמופרע בהיסטוריה. ברוכים הבאים לעידן המטומטם ביותר שידע האדם המודרני.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel