Israel Hayom

צרפת: הליגה במצב המסובך באירופה

- אבי סגל

יומיים בניחוח צרפתי יחלו בישראל הערב עם הגעתה של שולה לחולון, ויימשכו מחר עם הופעתה של לימוז' בירושלים. שני המשחקים במסגרת ליגת האלופות של פיב"א היו אמורים להיערך בצרפת, אבל עליית התחלואה בקורונה במדינה הובילה להחלפת הביתיות.

שביעות רצון גדולה היתה כשהליגה הצרפתית החלה. הכל התנהל כשורה, ובניגוד לרוב הליגות באירופה, באולמות נכח קהל (מובן שבכמות מוגבלת). אלא שאחרי תקופה קצרה החלו הבעיות. קודם הגיע גל הידבקויות בכמה קבוצות שגרם לדחיית משחקים (בין הקבוצות היתה גם שולה, ולכן משחקה מול חולון נדחה להיום), בהמשך באה ההחלטה על כניסתה של צרפת לסגר, והליגה כבר כמעט משותקת.

בין הליגות בצרפת ובישראל יש הבדל תהומי בגישה לגבי הסגר. אצלנו, כשהכריזו על סגר כללי, בליגה התחננו להחרגה שתאפשר את קיום המשחקים לבל יקרוס העסק. בצרפת, מנגד, היו אלה הקבוצות שהודיעו שבלי קהל הן לא משחקות, אף שאפשרו להן לעשות זאת. הטענה של הקבוצות הצרפתיות היא שהמשך המשחקים בדלתיים סגורות יביא לקריסה כלכלית.

טוני פארקר, נשיא וילרבאן, כבר קרא לממשלה לקבלת עזרה כלכלית "כדי להציל את הכדורסל", ובליגה לא ממש ידעו איך לנהוג. קבוצות מעטות צידדו בהמשך הליגה ללא קהל, והרוב היו בעד הפסקתה עד שהאוהדים יורשו לחזור - מהלך עם סיכון עצום לעצם המשך העונה.

המצב המסובך הביא להחלטת ביניים מוזרה מאוד: הליגה תופסק, אבל בכל מחזור ייערכו שני משחקים - אלה שאמורים היו להיות משודרים, וזאת כמובן כדי לשמור על החוזה עם זכיין השידור.

שלושה ישראלים משחקים העונה בליגה הצרפתית ונפגעים מכל הסיפור - רפי מנקו בשאלון, איתי שגב בגראבלין ותומר גינת בלבלואה. בעוד שהשניים הראשונים נכנסים לסוג של הפסקת פעילות, לגינת יש לפחות את היורוקאפ.

הליגה הצרפתית, אם כן, במבוי סתום ואפופה בחוסר ודאות, ועוד כמה שבועות במצב הזה עשויים להביא לצעדים מרחיקי לכת כמו עצירתה המוחלטת.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel