Israel Hayom

מנצחים את הקורונה "פרופ' אש מאמין בהטלת סגרים, הוא ההפך מגמזו"

בימים הקרובים: ממונה הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש, ייכנס לתפקיד באופן מלא ● מקורביו מעריכים: "הוא שמרן יותר מגמזו, ומאמין שאין מנוס מסגר שלישי בקרוב" ● ומבהירים: "בניגוד לקודמו, הוא לא ייכנס להיבט הפוליטי"

- מיטל יסעור בית אור

הסגנון של שני הפרויקטורי­ם - היוצא פרופ' רוני גמזו והנ כנס פרופ' נחמן אש - שונה בתכלית. "נחמן נחוש, הוא הגיע עם קו ברור", אומר ל"ישראל היום" גורם המקורב לפרויקטור הנכנס, "הוא שונה לא בקצת, אלא ב 180 מעלות מהקו שרוני הוביל".

על רקע החשש מהתייצבות בתח לואה בקורונה ורגע לפני עונת חורף עם תחלואה משולבת של קורונה וש פעת, ייכנס מחר פרויקטור הקורונה פרופ' אש לתפקיד. בשבועיים האח רונים עבד בצמידות לפרופ' גמזו, נכח עימו בכל הערכות המצב והישיבות ונפגש עם גורמים רבים שליוו את הטיפול במגיפת הקורונה.

המקורב לפרויקטור הנכנס ששוחח עם "ישראל היום", העריך שייתכן כי את המלצה הדרמטית הראשונה שלו יגיש כבר בשבועיים הקרובים: ללכת לסגר שלישי. "יהיו לו המלצות מש מעותיות מאוד בקרוב", העריך הגורם, "הוא מאוד מאמין בסגרים - וזה ההפך מרוני. הוא שמרן במובן הזה ומאמין שזה הפתרון, מאמין שאין מנוס מסגר שלישי. שהחיסון וקטיעת שרשראות הדבקה לא יספיקו בשביל להוריד תח לואה, ולא יקרו עכשיו".

"בניגוד לפרופ' גמזו, פרופ' אש לא מתכנן להיכנס להיבט הפולי טי", הוסיף המקורב לממונה הנכנס, "לרוני היה ממשק עם שרים וח"כים ונחמן רוצה להתרחק מזה. הוא ייתן את ההמלצות המקצועיות שלו - אך בקבינט השרים ישאיר לשר הבריאות את הבמה. הוא לא ייקח לו קרדיטים. הוא רואה שיולי אדלשטיין פועל לב לום חזק את ההקלות".

ברבש במוקד ההתייעצות

גורמים ששוחחו עם פרופ' אש הש בוע ציינו שהוא משתדל לשמוע כמה שיותר דעות, אך עם זאת ציינו שם דומיננטי שעימו הוא נוהג להתייעץ: פרופ' גבי ברבש, שוויתר על התפ קיד לפני כמה חודשים, ובמקומו מונה פרופ' גמזו. "הוא נכנס בתקופה לא

פשוטה של עלייה בתחלואה", אמר המקורב, "הוא לא יבחן את עצמו על הצלחות אלא על מעשים".

בכיר אחר במערכת הבריאות, שמ כיר את פרופ' אש שנים ארוכות, ציין כי "הוא לא נכנס לנעליים גדולות. אמנם מדובר באדם בלי פוזות, אבל מי אמר שפוזות הן מדד להצלחה? הוא איש עבודה רציני וחרוץ. יש לו מנהיגות שקטה, ולא נראה אותו רץ כמו גמזו מאולפן לאולפן".

פרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא וחבר בקבינט המומחים המייעץ לפרויקטור, ציין כי "פרופ' אש הוא איש מקצוע עם יושרה, שהוכיח את עצמו בתפקידים קודמים. הוא יידע להתנהל מול בכי רים ויצטרך למצב את עצמו. הוא הביא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel