Israel Hayom

Www.israelhayo­m.co.il/corona בהשראת סינגפור: תוכנית "המתחמים הירוקים"

השלטון המקומי יציע לקבינט: יישומון לזיהוי מחלימים או שליליים לבדיקה מהירה והסרת המגבלות להתקהלויות עבורם ● הביקורת: עלול לפגוע בפרטיות

- דניאל רוט אבנרי

ישראל שואבת השראה מניהול הקורונה הטכנולוגי בסינגפור: ל"ישראל היום" נודע כי השלטון המקומי - בגיבוי הממונה על הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ומחליפו בתפקיד פרופ' נחמן אש - קורא לבצע מיידית פיילוט בעשר רשויות שיאפשר כניסה ל"מתחמים ירוקים" באמצעות אפליקציה ייעודית, למי שהבריאו מקורונה, או שנמצאו שליליים לנגיף ב־27 שעות שלאחר הבדיקה.

מפרטי המתווה של השלטון המת קומי, שהגיע לידי "ישראל היום" ונחשפים כאן לראשונה, מוצת עת יצירתם של מתחמים בטות

חים, הפתוחים לחולים שהחלימו ולנבדקים בבדיקה מהירה, שבהם ניתן יהיה לקיים פעילות מכל הסוגים, ללא מגבלות התקהלות. הכניסה לאזורים בטוחים אלה תתבסס על השימוש באפליקציה או בכרטיס זיהוי אלקטרוני, שית תחברו לתוצאות הבדיקות ומאגרי החולים של משרד הבריאות ויודיעו, בזמן אמת, אם מדובר באדם המחת זיק בתוצאת בדיקה שלילית מת27 השעות האחרונות, או בדיקה סרולות גית חיובית, ומשכך - רשאי להיכנס לאזור הבטוח. מי שאין לגביו כל מידע - תחסם כניסתו לאזור הבטוח.

מטרת המתווה היא להחזיר לפת עילות את כלל התחומים: כנסים, אירועי תרבות ובידור, אוניברסית טאות, תיירות ומלונות, מפעלים, מרכזים מסחריים, אולמות שמחות, בתי תפילה, חדרי כושר ועוד.

זאת במתחמים בטוחים שבהם יכולים אנשים לפעול, ללא חשש כי יסכנו את עצמם או זולתם.

בסיור שנערך אתמול במשל"ט הקורונה של משרד הבריאות, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס הציג את מתווה "המתחמים הירוקים" בפני פרויקטורי הקורונה פרופ' גמזו ופרופ' אש. פרופ' גמזו ופרופ' אש תמכו במתווה והודיעו שיקדמו בקת בינט הקורונה את החלתו המיידית כפיילוט בעשר רשויות בישראל.

התוכנית דוגלת בביצוע בדיקות מהירות, שמדויקת בת%09 מהמקת רים ולא מתבססת אך ורק על בדית קות מטוש. מטרתה לאפשר לאנשים להיבדק בכל כמה ימים בבדיקות זולות ובכך לחיות לצד מגיפת הקות רונה. עם זאת, שתי ביקורות עלות לות להתעורר בעקבות התוכנית: הראשונה, הבדיקות המהירות שאת מינותן אינה מוחלטת. השניה, נושא הפרטיות ומעקב אחרי מידע רפואי, בהמשך לביקורת על איכוני השב"כ.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ששלח אתמול לרה"מ מכתב המפרט את המתווה אמר בסיור כי "אין ספק שהמתווה שלנו הוא גיים צ'יינג'ר. במקום לחיות מסגר לסגר, המתחמים הירוקים יחזירו לשגרה ולשפיות. בכל עיר, המתווה יאפשר המשך פתיחה של כלל תחומי החיים תוך כדי שמירה מרבית על הבריאות. מדובר בצעד הכרחי ואני מקווה שראש הממשלה יקבל את עמדתנו".

 ?? צילום: אי. אף. פי ?? סינגפור חוזרת לשגרה
צילום: אי. אף. פי סינגפור חוזרת לשגרה
 ?? צילום: יהונתן שאול ?? ביבס. יזם
צילום: יהונתן שאול ביבס. יזם
 ?? צילום: מישל דוט קום ?? גמזו. תומך
צילום: מישל דוט קום גמזו. תומך

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel