Israel Hayom

מעבדות הקורונה המזויפות

מטריד: תושבים ממזרח ירושלים רכשו אישורי בריאות מזויפים מתחומי הרשות, המעידים על כך שאינם חולי קורונה ● "אף אחד לא מפקח, הם יכולים להדביק את כל תושבי העיר"

- יורי ילון

תופעה מסוכנת בקרב תושבי מזרח ירושלים, של השגת אישורים כוזבים בתחומי הרשות הפלשתינית לתוצאות שליליות בבדיקות קורונה עבור חולים בנגיף, עלולה להביא לגידול ניכר במספר חולי הקורונה בבירה.

מבדיקת "ישראל היום" מתברר כי בקרב תושבי מחנה הפליטים שועפט וכפר עקב, אזורים השייכים מוניציפ לית לירושלים, יש תושבים שלמרות העובדה שנדבקו בקורונה, הצליחו לקבל אישור מעבדה כוזב, המראה כי לכאורה הם בריאים. השיטה, שתפסה תאוצה במזרח ירושלים, היא לצאת לתחומי הרשות הפלשתינית ברמא ללה או בבית לחם, שם פועלות מע בדות המעניקות לחולי קורונה אישור בריאות מזויף תמורת תשלום על כך שלא נדבקו בקורונה.

לאחר שהשיגו את מבוקשם, חולי הקורונה חוזרים לשכונות מגוריהם במזרח ירושלים ומקבלים על סמך אותה בדיקת מעבדה אישור מרופא המשפחה שלהם שהם בריאים, מצב שמאפשר להם להימנע מבידוד, לה

סתובב ברחבי ירושלים כרגיל, ואף לצאת מישראל בזכות אותה בדיקת מעבדה שהושגה במרמה.

גורם בכיר במערכת הבריאות במ זרח ירושלים אמר ל"ישראל היום": "זה דבר חמור מאוד. הם חולי קורו נה ובגלל האישורים המזויפים האלה הם יכולים להדביק את תושבי מזרח ירושלים ואת כל תושבי ירושלים, שלא יודעים שהם חולים. זה עלול להביא לעלייה בתחלואת הקורונה בירושלים. צריך לסגור את המחסו מים כדי למנוע מהם לצאת לרשות הפלשתינית ולעצור את התפשטות הקורונה. אני יודע על עשרות מקרים כאלה ובטח יש יותר. הייתי בבית לחם לפני כמה ימים. אנשים לא הולכים שם עם מסיכות, ואין בכלל הקפדה על הנחיות הקורונה. גם במ חסום שעברתי לא בדקו אותי ואחר כך הסתובבתי בכל ירושלים, נסעתי ברכבת הקלה שהיתה מלאה והייתי גם בכיכר ספרא. אף אחד לא שאל אותי איפה הייתי ולא בדקו אותי. זו סכנה גדולה".

מבדיקת "ישראל היום" במזרח ירושלים בימים האחרונים עולה כי תושבים רבים בשכונות אלה לא עו טים מסיכות ומתעלמים מההנחיות למניעת התפשטות מגיפת הקו רונה. בשכונת א טור בהר הזיתים רוב התושבים שהיו ברחוב הראשי של השכונה לא עטו מסיכות, וגם המעטים שהיו עם מסיכות לא עטו אותן בצורה תקינה. מצב דומה היה גם ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בבירה, שם חלק ניכר מתושבי המ קום אינם עוטים מסיכות ואינם שו מרים על מרחק זה מזה, ובכך מסכנים את כלל תושבי ירושלים.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? הרובע המוסלמי
צילום: אורן בן חקון הרובע המוסלמי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel