Israel Hayom

Www.israelhayo­m.co.il/corona שיעור פתוח

תלמידי כיתות ה'-ו' צפויים לחזור לספסל הלימודים, אך עדיין לא ברור מתי ● נשארו מאחור - ילדי חטיבות הביניים וכיתות י' ● כ 6,000 תלמידים בבידוד

- נועם )דבול( דביר

תלמידי ה'-ו' יחזרו ללמידה של לפחות שלושה ימים בשבוע, אך עדיין לא ידוע מתי. תלמידי א'-ד' יחזרו ללמוד חמישה ימים בשבוע, ותלמידי ה'-ו' יחזרו לשלושה ימי למידה בבתי הספר. גם תלמידי י"א-י"ב, שמתכוננים לבגרויות החורף, יחזרו ללמוד. כל זה על פי המתווה המלא שפורסם אתמול, אלא שההפעלה שלו מותנית באישור קבינט הקורונה - שעדיין לא החליט על סבב ההקלות הבא.

מי שנשארים מאחור הם עדיין תלמידי חטיבות הביניים וכיתות י'. הלמידה בבתי הספר תהיה בקרב כל שכבות הגיל אך ורק עם מסיכות, גם בשיעור וגם בהפסקות.

על פי המתווה, תלמידי א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות, חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום, כלומר בניגוד למצב הנוכחי - יבוטלו הקפסולות הקיימות, מהלך שמביא לביקורת רבה כלפי משרד הבריאות, שהתעקש עליהן. באשר לצהרונים - הם יפעלו אך לא יהיו מעברים בין

קבוצות, ולשם כך גויסו עוד אלפי מדריכים. בכיתות ג'-ד' ילמדו ללא שינוי - בקבוצות קטנות וקבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום.

מי שיוכלו סוף־סוף לחזור ללמוד אחרי תקופה ארוכה הם תלמידי כיתות ,'ו-'ה שבהן תתקיים הלמידה בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות שלושה ימים בשבוע, לפחות 14 שעות שבועיות. יש לציין כי בתחילת השנה רשויות מקומיות רבות הצליחו להביא את הילדים גם לארבעה וחמישה ימי למידה בשבוע, והן צפויות לעשות זאת שוב.

המתווה מביא בשורה גם לתלמידי התיכונים בכיתות ,ב''י-א''י שם לטובת הבגרויות תתקיים הלמידה בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע. נזכיר כי משרד החינוך כבר הודיע על דחיית מועדי בגרויות החורף. בכיתות אלו יוכלו התלמידים לעבור בין שתי קבוצות לכל היותר.מי שנשארים מאחור הם תלמידי חטיבות הביניים וכיתות י', שעדיין לא יראו את בית הספר מקרוב. לטובת קבוצות אלה אישרו לקיים פעילות בשטח פתוח. הן תתקיימנה בכפוף לתקנות, שלפיהן קבוצה תכלול 19 תלמידים לכל היותר.

במתווה הנוכחי מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין ארבע קבוצות אורגניות קבועות לכל היותר. ההגבלה על מעבר מורים היא כדי למנוע הדבקה בין כיתות. במשרד החינוך דורשים כי גם מורים השוהים בחדרי המורים, או בעת שיקיימו מפגשים בבית הספר, יקפידו על כללי הבריאות הנדרשים.

18 מוסדות סגורים

בתוך כך, משרד החינוך פרסם אתמול את מספר התלמידים החולים במערכת החינוך, שעומד על .1,437 בקרב גני הילדים עולה כי מתוך 512,555 ילדי הגנים, 342 ילדים נמצאו חולים. מדובר 4.22־ב אחוזים מכלל החולים באוכלוסייה, בעוד חלקם באוכלוסייה הכללית הוא 5.61 אחוזים. נכון לאתמול נרשמו כ־81 בתי ספר ועוד 211 גני ילדים סגורים )מתוך 21 אלף גנים, שהם אחוז(. מספר התלמידים שנמצאים בבידוד נושק .6,000־ל

 ?? צילום ארכיון: יהושע יוסף ?? תלמידי כיתה ה' בתל אביב. מתרגשים לחזור ללמוד
צילום ארכיון: יהושע יוסף תלמידי כיתה ה' בתל אביב. מתרגשים לחזור ללמוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel