Israel Hayom

העתיד יחכה: ירידה חדה בהפקדות הציבור לקרנות הפנסיה

בדיקה של "אלטשולר שחם" מצאה: מאז פרץ משבר הקורונה נחתכו ההפקדות של הישראלים ב 4.5 מיליארד ש' ● גובה הקצבה של מאות אלפי השוהים בחל"ת הולך ומצטמצם

- גלעד צוויק

סקר שערך בית ההשקעות אל טשולר שחם מצא כי שליש מהציבור אינו מודע למצב הפנסיה שלו, ההפקדות לפנסיה ירדו ב 4.5 מי ליארד שקלים בעקבות משבר הקורו נה. ממצאי הסקר מתפרסמים כאן לראשונה ומהם עולה כי כשליש מה נשאלים לא פתחו בכלל את דו"ח הפ נסיה השנתי שלהם, ושני שלישים מהם כלל אינם מודעים לסוגי דמי הניהול בקרן הפנסיה שלהם.

84% מהנשאלים אינם מו דעים לשיעורי התשואה שקרן הפנסיה שלהם עשתה בשנה האחרונה, וכ 90% הסכימו עם הטענה כי הם אינם מבינים את השפעת שיעור מהתשואה של הקרן שלהם על סכום הפנסיה שלו הם יהיו זכאים.

משבר הקורונה הוביל לגל חסר תק דים של מובטלים שבעל כורחם יצאו לחופשה ללא תשלום או פוטרו. בעוד הממשלה דאגה למובטלים להכנסה חודשית מובטחת של דמי אבטלה עד ליוני ,2021 מרבית האנשים כלל אינם מודעים לעובדה שלאורך כל תקופת האבטלה, הם אינם זכאים להפרשות סו ציאליות. המשמעות היא חודשים ארו כים ללא הפקדות לקרן הפנסיה, קרן ההשתלמות וחסכונות ארוכי טווח - שאינם מעסיקים את הציבור ביום יום, אך חשובים מאוד לעתידו, בפרט כש סיום המשבר אינו נראה בקרוב, ורבים טרודים בהווה.

לכן מרבית הציבור לא מנהל את קר נות הפנסיה בצורה אקטיבית, זאת על אף שמדובר בחיסכון ובהשקעה הגדולה ביותר שרובם יבצעו בחייהם. דמי האב טלה המובטחים עד ליוני ,2021 אינם מעודדים את ציבור המובטלים להשיב לעצמם שכר עבודה מלא, הפרשות סוציאליות וכן להתפתח בקריירה. החודשים הארוכים שבמהלכם עובדים נמצאים בחל"ת, עלולים בט ווח הארוך להשפיע אנושות על יכולתם להשתלב חזרה בתפקידים אטרקטיביים בשוק העבודה, שכפועל יוצא תשפיע גם על החסכונות ארוכי הטווח של אותם מובטלים. לדברי יאיר לוינשטיין, מנכ"ל אלטשולר שחם גמל ופנסיה: "מדובר במאות אלפי אזרחים בישראל שקרן הפנסיה שלהם עלולה להצטמק משמעותית בזמן המשבר שסו פו עוד לא נראה באופק והשלכותיו טרם ידועות במלואן".

 ?? GettyImage­s ?? קצבת הפנסיה תקטן בגיל הפרישה
GettyImage­s קצבת הפנסיה תקטן בגיל הפרישה
 ??  ?? יאיר לוינשטיין
יאיר לוינשטיין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel