Israel Hayom

מי ייצג אותנו באוסקר?

באחת השנים הקשות שידע הקולנוע הישראלי, יוכרזו מחר הזוכים בטקס פרסי אופיר • השנה לא יתקיים טקס, ומרבית הסרטים המועמדים אף לא הוקרנו בפני קהל • ובכל זאת, מנסים לשמור על אופטימיות

- ישי קיצ'לס

בצל המשבר חסר התקדים שאליו נקלעה תעשיית הקולנוע המקומית בעקבות מגיפת הקורונה, תכריז מחר האק דמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה על הזוכים בפרסי אופיר. במקום טקס ההכרזה על הזוכים תיעשה במסגרת תוכנית מיוחדת של "סוכן תרבות" בהנחיית קובי מידן, שתשודר ב 15:00 בערוץ כאן .11 הסרט שיזכה בפרס הסרט הטוב ביותר ייצג את ישראל בטקס האוסקר.

הסרטים הבולטים בתחרות השנה הם "אסיה", סרט הביכורים של הבמאית רותי פרי בר, שמוביל את החבורה עם 13 מו עמדויות; "המתים של יפו", של רם לוי ו"שאיפה לחיים" של מתן גוגנהיים, עם 12 מועמדויות כל אחד; "הנה אנחנו" של ניר ברגמן עם 10 מועמדויות; ו"אפריקה" של אורן גרנר עם שבע מועמדויות. מכיוון שבתי הקולנוע בישראל סגורים מאז חודש מארס, "המתים של יפו" הוא למעשה הסרט היחיד מבין החמישה שנחשף בפני הקהל הרחב בהקרנות מסחריות.

"אסיה", שזכה לאחרונה בשלושה פרסים בפסטיבל טרייבקה, מגולל את סיפורה של אם חד הורית )אלונה איב(, שמתמו דדת עם מחלתה של בתה המתבגרת )שירה האס(. "המתים של יפו", בכיכובם של יוסוף אבו ורדה, רובא בלאל עספור וסלים דאו, עוקב אחר זוג מיפו שמכניס לביתו שלושה ילדים מהגדה המערבית, ומתכבד להיות הפיצ'ר העלילתי הראשון של במאי הט לוויזיה הוותיק והמוערך רם לוי )"לחם", "גירושים מאוחרים"(.

"שאיפה לחיים" היא קומדיה בסגנון הסרט הבריטי "להציל את גרייס" על אלמן נרגן )שלמה בראבא(, שפותר את בעיות הדיור שלו באמצעות שוק המריחואנה הר פואית. עוד משתתפים: דבל'ה גליקמן, ג'וי ריגר, גדי יגיל ואלון נוימן.

"הנה אנחנו", של ניר ברגמן )"כנפיים שבורות"( עוסק בגבר גרוש )שי אביבי(, שיוצא למסע ברחבי הארץ עם בנו האוטי

סט )נועם אימבר( כדי לדחות את הפרידה הבלתי נמנעת ביניהם. את התסריט כתבה דנה אידיסיס )"על הספקטרום"(, ובמה לך סבב הפסטיבלים שלו בחודשים האח רונים קטף הסרט )שאמור היה להשתתף השנה בפסטיבל קאן( את פרס חביב הקהל בפסטיבל מונפלייה הצרפתי. "אפריקה", סרטו הראשון של אורן גרנר )שזכה בשלו שה פרסים בפסטיבל חיפה האחרון, כולל פרס הסרט והשחקן(, עוסק בפנסיונר )מאיר גרנר, אביו של הבמאי( שמתקשה להתמודד עם אובדן הרלוונטיות שלו.

חמשת המועמדים שיתחרו השנה בק טגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר הם "גולדה" של אודי ניר, שגיא בורנשטיין ושני רוזנס; "החבר דב" של ברק הימן ואורי לוי שעוסק בחבר הכנסת לשעבר דב חנין; "לאה צמל, עורכת דין" של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש; "להאיר את יוסי" של מוריס בן מיור וקובי פרג' שעו סק ביוסי בנאי המנוח; ו"מאיר אריאל, שיר כאב", של אליאב לילטי.

 ?? צילום: רן מנדלסון ?? "שאיפה לחיים"
צילום: רן מנדלסון "שאיפה לחיים"
 ?? צילום: דניאלה נוביץ ?? "אסיה"
צילום: דניאלה נוביץ "אסיה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel