Israel Hayom

קבוצה במצוקה חייבת לחזור לבסיס

- אבי סגל

את העונה שעברה החלה מכבי ת"א עם חמישה ני צחונות ושני הפסדים ואת זו הנוכחית היא פתחה במאזן הפוך - .5:2 הבדל של שמיים וארץ.

הערב ייערך המחזור השמיני מתוך 34 בעונה הסדירה ביורוליג, לכאורה מספיק זמן כדי לתקן את הפתי חה החלשה, אבל בכל זאת מדובר במשחק קריטי. אם הצהובים לא עוצרים את הנסיגה מול ז'לגיריס קובנה בהיכל, הם יכולים להידרדר ולהיקלע למאזן שיהיה קשה לחזור ממנו. כי המשחקים הבאים של מכבי ת"א הם מול ריאל מדריד וולנסיה בספרד, ומול מילאנו בבית. אם מכבי תרד ל 9:2 זו כבר תהיה בעיה. נזכיר שלפני שנתיים גם קאמבק אדיר לא הספיק לכניסה לפלייאוף אחרי פתיחה של .8:1 כך שאם זה לא היה ברור עד כה, ניצחון הערב הוא ברמת דחיפות גבוהה.

הטיעון שארבעה מההפסדים העונה היו במשחקים צמודים והתוצאה בקלות יכלה להיות הפוכה, לא תופס. יש משחקים שמכבי לא היתה צריכה להגיע למשחקים צמודים, יש משחקים שהפכו לכאלו רק בגלל איזה התעלות רגעית של שחקן כמו סקוטי ווילבקין, כשגם הניצחון הצמוד על חימקי באותה מידה יכול היה להסתיים בהפסד.

גם טענת הפציעות של מכבי לא תופסת. צסק"א מוסקבה שיחקה בהרכב חסר בגלל נדבקי קורונה. חימקי פגשה אותה מייד אחרי גל קורונה ופציעות, ואנאדולו אפס שיחקה בלי שני השחקנים הכי טובים שלה: שיין לארקין ובראיינט דאנסטון.

אז מה עושים? קבוצה במצוקה צרי כה ללכת אל הבסיס. זה אומר הש קעה מוגברת בצד ההגנתי וזה אומר ללכת עם הכלים החזקים שלך עכשיו כדי לצאת מהתסבוכת, גם על חשבון הזנחת כלים אחרים. בנושא ההגנתי, יאניס ספרופו לוס בנה קריירה על ההגנה וחייב לחזור לשם. לעומת התקופה המקבילה אשתקד מכבי סופגת 9 נקודות יותר. 72 נקודות שאפשרה שיקלעו עליה הפכו אותה לאחת השומרות הטובות ביורוליג בעונה שעברה וכיום היא בתחתית המפעל בקטגוריה זו. בנושא השימוש בכלים, המשולש ווילבקין דורסי בראיינט )בכושר מצוין( הוא הכוח של הצהובים. צריך לרדת עד כמה שאפשר מההרכבים הגבוהים וללכת עם המ שולש ההתקפי הזה שיכול לספק 50 נקודות בערב. כשדברים יתייצבו, כשהפצועים יחז רו, וכשהקבוצה תתחזק אפשר יהיה לה תחיל לגוון יותר. עכשיו זו תקופה שצריך לעבור כדי שלא תתקע את כל העונה.

 ?? צילום:דני מרון ?? ספרופולוס
צילום:דני מרון ספרופולוס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel