Israel Hayom

ישחקו העבדים לפנינו

אנשי אופ"א קבעו את התאריך ולא נתנו לעובדות לבלבל אותם, עד שהגיעו הנורבגים וביטלו את משחק הידידות מול ישראל ● עקשנות העסקנים להמשיך כרגיל למרות השינויים העולמיים בעקבות הנגיף היא זלזול מוחלט בליגות המקומיות, בשחקנים ובנבחרות ● עודד שלו קורא לעימות מול אלו

- עודד שלו

"לרוע המזל, השחקנים לא מחליטים על כלום. אנחנו בסך הכל בובות של פיפ"א ואופ"א. אם היה ארגון שחקנים חזק לא היינו משחקים את גביע האומות והסופר קאפ הספרדי לא היה משוחק בערב הסעודית", זו חלק מהמתקפה הבוטה של קשר ריאל מדריד ונבחרת גרמניה, טוני קרוס, בראיון שפורסם איתו אתמול, ומתאים כמו כפפה ליד גם לפארסה שהובילה לביטול המשחק בין נורבגיה לישראל.

אופ"א החליטה ש 11 בנובמבר הוא יום משחקים בינלאומי וכפתה על נבחרות לקיים משחקי ידידות. מאחר שבנבחרת לא ידעו עד לאחר משחק הנוק אאוט מול סקוטלנד אם נעפיל לפלייאוף מול סרביה או נורבגיה, נקבע שהמפסידות ישחקו ביניהן. כמו זוג שיוצא לדייט ומזמין עוד זוג שלא יהיה להם משעמם.

כך נקבע ששחקנים ונבחרות שהפגרה שלהם בין העונה הקודמת לנוכחית נמשכה בין עשרה ימים לש בועיים, לא יכולים לנוח. שני משחקים בליגת האומות בשבוע הבא? פציעות? קורונה? הצחקתם את בכירי אופ"א. ישחקו העבדים לפנינו, באוסלו במשחק נטול חשיבות ורב סיכונים - הן של פציעות והן של הידב קות בנגיף ששוב מתעורר בכל אירופה.

לראיה מונאס דאבור שכבר נדבק, ואין לדעת כמה שחקנים נוספים יחטפו את הנגיף ויכניסו את הנבח רות והקבוצות שלהם לסחרור מחודש. כל זאת מבלי שבדקנו לעומק את ההשפעה של הקורונה על שחק נים שחלו, חוו סימפטומים ואולי גרמו לפגיעה לטווח ארוך יותר ביכולת להתאושש ולחזור למצב הפיזי שבו היו לפני שנדבקו.

רוצים עוד הוכחה לכמה המצב עגום? בפרמייר ליג נרשמה עלייה של קרוב ל 50 אחוזים בפציעות שרי רים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ליברפול איבדה אתמול את ג'ו גומז לתקופה לא ידועה, שלושה ימים אחרי פציעתו של טרנט אלכסנדר ארנולד ועוד השרירים נטויים.

העקשנות של אופ"א ופיפ"א להמשיך כרגיל למרות השינויים העולמיים בעקבות הנגיף היא זלזול מוחלט בליגות המקומיות, בשחקנים ובנבחרות.

קבוצות שמשחקות במפעלים האירופיים ומן הסתם שולחות יותר שחקנים לנבחרות הלאומיות, נאלצות להתאמן בתקופה הזו של פגרת הנבחרות ללא מיטב נציגיהן, כך שזאת לא באמת תקופה שבה אפשר לת רגל דברים, לחלק עומסים ולתת לגוף להתאושש כמו שצריך.

ומה קורה אחרי שחוזרים מפגרת הנבחרות? ניחשתם

נכונה. משחקים בליגת האלופות ובליגה האירופית כל שבוע במשך שלושה שבועות רצופים, לצד המחזורים שלא עוצרים בליגות המקומיות. העונה הזו הולכת לשבור שיאים בכל הקשור לשחקנים פצועים ונדב קים בנגיף, בצורה שעלולה להשפיע גם לטווח ארוך.

יש רק דרך אחת שתוכל לעצור את הטרלול הזה, והיא התארגנות של השחקנים הבכירים לעימות מול אופ"א ופיפ"א. אין הצגה בלי שחקנים, ואם לא יפ סיקו להתייחס אליהם כאל מריונטות, בסוף כולם ייצאו מפסידים.

משמעת, משמעת טקטית ועבודה קשה. השאלה לגבי המתודה היא איך לגרום לשחקנים לשחק חזק, וזה סיפור אחר. לכל מאמן יש את הדרכים שלו".

כאמור, שילר נבחר למאמן המצ טיין בג'י ליג בעונה שעברה ונחשב למוח כדורסל מבריק. הוא עבד באופן צמוד עם הצוות המקצועי של יוטה ג'אז בראשות המאמן קווין סניידר.

בתור מאמן שעבד בג'י־ליג, אתה ממליץ לשחקנים אירופאים צעירים על המסלול הזה לאן.בי.אי או שעדיף להישאר באירופה?

"תלוי מאוד בסיטואציה. אם נבחרת בדראפט והקבוצה שלך רוצה שתש חק שם, זה מומלץ. זאת ליגה מצוינת להתפתח בה ולקבל דקות משחק במ קום לשבת על הספסל. בשביל שחקן אירופאי שלא נבחר בדראפט אני חושב שזה פחות הגיוני, כי יהיה לו קשה מאוד להביא את היכולות שלו לידי ביטוי. גם מבחינת כסף וקריירה זה פחות מומלץ". בארה"ב נחשבת לזר וגם פה אתה נחשב לזר. זה בטח לא קל, כי בתור זר אתה כל הזמן צריך להוכיח את עצמך.

"בהחלט נכון הנושא הזה. אימנ תי כאירופאי באמריקה והדיבור היה שאני קשוח וצועק יותר מדי, וכעת אני באירופה וכולם אומרים שאני כמו מאמן אמריקני. יש עניין גובר בסיטואציה שלי, והדבר הנהדר פה זה שלא הרבה אנשים חווים משהו דומה למה שאני חווה. אני גאה בזה ומרגיש בר מזל. קואץ' מסינה אמר פעם של נצח במדינה אחת זה עניין אחד, אבל לנצח בכמה מדינות ובכמה תרבויות זה כבר שונה לגמרי".

הערב שילר יגיע לראשונה להיכל ביד אליהו, בתקווה לחזור עם ניצחון שישי העונה. "מכבי זה שם גדול", הוא מסביר, "אנחנו מכבדים את המסורת ואת המאמן ספרופולוס. יש להם חמי שייה גבוהה, יכולת חזקה בריבאונד והם נוטים לסיים קרוב לטבעת. נת מקד בלעצור אותם באלמנטים האלו".

מהג'י ליג לצמרת האירופית

 ?? צילום: ההתאחדות לכדורגל ?? הנבחרת בנורבגיה. כמו בובות על חוט
צילום: ההתאחדות לכדורגל הנבחרת בנורבגיה. כמו בובות על חוט
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: ז'לגיריס קובנה, האתר הרשמי ?? שילר. זכה בתואר מאמן העונה בג'י ליג
צילום: ז'לגיריס קובנה, האתר הרשמי שילר. זכה בתואר מאמן העונה בג'י ליג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel