Israel Hayom

השמאל בהלם: ביבי מסתדר עם ערבים

- קרני אלדד

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הפתיע הרבה מאוד אנ שים לאחרונה. הוא, ראש מפלגה ערבית מוסלמית, מצא BFF חדש: בנימין נתניהו. כידוע, יש הפתעות טובות והפתעות רעות. מבחינת השמאל, לא יכולה להיות )עוד( הפתעה גרועה מזו. הקשר הנרקם בין השניים עושה להם אולקוס: מחזק את נתניהו, ולצ ערם גם מיטיב עם הערבים. אזרחי ישראל הערבים עלולים לגלות שהקשר עם השמאל לא הועיל להם מעולם, מה שישאיר את השמאל דפוק וזרוק עוד יותר ממה שהוא היום.

"אני נציג של ציבור שסובל רבות. משברים, פשי עה ואלימות, משבר כלכלי", אמר ח"כ עבאס אצל לוסי אהריש, והוסיף בערוץ :12 "אני מנסה להתחיל תהליך שיוביל לשינוי". את הדברים אמר כשהסביר למה הוא נושא ונותן עם גורמים בקואליציה, במקרה מהימין. נשימת העולם נעתקה: פתאום יש ח"כ ערבי שמשחק את המשחק הפוליטי כמו כולם, ולא מפגין אופוזיציה תמידית. כנראה החלטתו נבעה ממחקר ארוך שנים, מה עובד יותר, מה פחות. הפגנה פחות, פרגמטיזם יותר.

מבחינת השמאל זאת מכה מתחת לחגורה, בגידה של ממש, ולא מאהבת מרדכי כי אם משנאת המן. במילים אחרות, יותר משהם אוהבים את הציבור הע רבי )ואמיתות ההנחה הזו היא שאלה בפני עצמה(, הם שונאים את נתניהו, ועכשיו הם רואים את שנוא נפשם רוכב אל האופק עם הידועה בציבור שלהם. זאת תמונה בלתי נסבלת. הם משפשפים את העי ניים: לא ייתכן שזה אמיתי, מערכת היחסים הזו לא תחזיק מעמד. ולכן דפנה ליאל מחדשות 12 אומרת בלי הינד עפעף: "ימים יגידו מי כאן רימה את מי". כי הרי לא ייתכן אחרת.

האפשרות שנתניהו ירוויח פוליטית ותדמיתית מוציאה את השמאל מדעתו, ולכן, ורק לכן, הם מש סים את הציבור בברית החדשה הזו. הטיעון שלהם כל כך גזעני, שהוא שם בצל את הגזענות שבה האשימו את נתניהו: כל עוד מדובר בבריתות פוליטיות בין יהודים - ניחא. אך כשמכניסים ערבי למשוואה - זה כבר סיבה לגינוי.

יותר מכל, מנסים המקטרגים להטיל מורא בלבב כל ערבי שיעז לשתף פעולה עם היהודים. בעצם, לא עם כל היהודים, רק עם היהודים הלא נכונים, כלומר הימין. הם קוראים למנסור עבאס "חיית המ חמד החדשה של נתניהו". לשכמותם עונה עבאס שהוא מודע לכך שנתניהו מנסה לנצל אותו, אבל גם הוא, עבאס, מנצל את נתניהו. הוא לא עושה את זה בשביל הכיף, אלא כי הוא נאמן לציבור ששלח אותו. המניע שלו הוא שיפור החיים לערבים, ולא מירור החיים ליהודים.

נתניהו הוכיח לא רק שאפשר לעשות שלום אחרת, בלי לחתוך בבשר החי, אלא שגם אפשר לעשות דו קיום אחרת. איך? בדיוק ככה. דו קיום המבוסס על אינטרסים משותפים. הטעות של נתניהו בשני המ קרים היא שהוא העז לפרום אקסיומות של השמאל, ולכן גם הוא וגם שותפיו יוקעו על ידיהם. העוב דה שהערבים ירוויחו מזה היא שולית בעיניהם. יש מטרה נשגבת מזה, מטרה נשגבת מכל דבר בעצם. אתם יודעים מהי.

יותר משהם בעד הציבור הערבי, הם נגד נתניהו, ועכשיו הם נאלצים לשפשף את העיניים ולראות את שנוא נפשם רוכב אל האופק עם הידועה בציבור שלהם

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel